Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi werkt alleen met static IP, DHCP doet gek?

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Mijn router heeft een dagje uitgestaan wegens een verbouwing (Experia Box). Nu staat hij sinds een paar dagen weer aan, maar bijna alle draadloze apparaten kunnen via de Wifi geen verbinding maken tenzij ik een statisch IP in stel. De bedrade verbindingen werken perfect.

Alleen mijn eigen iPhone werkt goed, maar 2 iPads en 1 andere iPhone hebben alle 3 exact hetzelfde probleem. De verbinding krijgt er wel een vreemd IP (162.nogwat...), maar vervolgens krijg ik nooit internet of echt een verbinding,

Hoe kan het nou zijn dat het wel werkt met statische IP en niet op de DHCP? Zo vreemd :( Ik ben een beetje radeloos.

[ Voor 9% gewijzigd door FerdiV op 21-04-2015 18:30 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Heb je hem al eens gereset? Werkt het bekabeld wel?

• FerdiV
Hij is meerdere malen gereset en heb op de apparaten de internet-instellingen compleet hersteld. De drade werken prima ja.

Ik heb de router nog geen 'harde' reset gegeven, omdat ik aardig wat instellingen heb gedaan (forwards etc.). Maar wellicht moet ik dat gaan doen...

[ Voor 38% gewijzigd door FerdiV op 21-04-2015 18:32 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Niet toevallig een router of een ander apparaat met DHCP server in gebruik?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• FerdiV
Quad schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:32:
Niet toevallig een router of een ander apparaat met DHCP server in gebruik?
Ik heb een Time Capsule, maar die staat in Bridge Mode. Deze staat al jaren aan en lijkt me geen probleem te veroorzaken.

Iemand nog een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door FerdiV op 21-04-2015 19:02 ]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
FerdiV schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:33:
[...]

Ik heb een Time Capsule, maar die staat in Bridge Mode. Deze staat al jaren aan en lijkt me geen probleem te veroorzaken.

Iemand nog een idee?
Heb je dat gecontroleerd? Anders contact opnemen met KPN voor een nieuwe Experiabox.

U+

• Thralas
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de DHCP daemon selectief 'uitvalt' vs. de waarschijnlijkheid van (onbedoelde) user error.

Stap 2 lijkt me toch echt een harde reset, hoe vervelend dat ook is. Dat van hierboven zou ik eerst uitsluiten, nu er opeens een tweede WiFi access point blijkt te zijn ;)

Desnoods met het inprikken van een kabeltje in die TIme Capsule, als je dan ook geen adres krijgt weet je waar het aan ligt (en anders ben je helaas niets wijzer).

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
FerdiV schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:28:
De verbinding krijgt er wel een vreemd IP (162.nogwat...),
Dit zou toch een LAN ip moeten zijn?
Hoeveel is 'nogwat'? Misschien kunnen we dan opzoeken waar dat IP bij hoort.

Doe ook eens een uitdraai van "ipconfig /all" (winodws, ik weet helaas niet wat het ipad/iphone equivalent is).

Wat ik vermoed, misschien heeft iemand een WAN plugje per ongeluk in een LAN socket gestopt, of andersom.

• Thralas
Ploink schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:07:
Dit zou toch een LAN ip moeten zijn?
Hoeveel is 'nogwat'? Misschien kunnen we dan opzoeken waar dat IP bij hoort.

Doe ook eens een uitdraai van "ipconfig /all" (winodws, ik weet helaas niet wat het ipad/iphone equivalent is).
Nu je dat toch even mooi aanstipt, 162.x doesn't make any sense whatsoever.

De link-local address/autoconfiguration range is 169.254.0.0/16. Ik neem aan dat TS die bedoelt? Slordig! Als tegenprestatie zien we graag die ipconfig /all output tegemoet :+

• Ploink
Of 192.168.x.x, is ook maar 1 digit tiepvoud...
Als het echt 162 is, dan zou het een WAN adres zijn en dan moet TS zijn bekabeling controleren.

• FerdiV
Het is 162 inderdaad.

Bedankt voor jullie reacties, maar binnenkort gaat er een deel van het netwerk vertrekken uit dit huis. Daarna reset ik de router volledig en eens even zien of het dan is opgelost.

• Ploink
Even een kabel los gemaakt tijdens de verbouwing en weer terug geplugd in het verkeerde socket vermoed ik. Ethernet(LAN) en WAN poortje verwisseld ofzo ;)
Suc6.
http://content.hwigroup.n...an-kpn-experia-box-v8.jpg
Pagina: 1