Toon posts:

[Win7] svchost gebruikt tot wel 1GB geheugen van 2GB totaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Svchost en meer specifiek netsvcs verbruikt in korte tijd ongeveer 1GB geheugen op een systeem met totaal 2GB. Het systeem loopt dus ontzettend traag omdat er nauwelijks geheugen vrij is voor programma's. Het systeem is up-to-date. In de veilige modus doet dit probleem zich niet voor. Vrij logisch aangezien heel netsvcs services dan niet worden gestart. Het probleem is zich opeens voor gaan doen na jaren probleemloos gebruik van de laptop.

SFC /scannow was goed. Geen vreemde software aangetroffen op het systeem. Scan gedaan met HitmanPro, ADWCleaner, MBAM, MBAR en TDSSKiller. De betreffende programma's hebben geen malware of virussen aangetroffen. Nog wat onbekende dingen in taakplanner verwijderd maar al de bovenstaande dingen hebben niet geleid tot een oplossing. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Grote library van Windows Media Player? Ook bij instellingen voor apparaten delen of thuisgroep kan je dit uitzetten als je de functionaliteit niet gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 21-04-2015 16:49 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
svchost is een "Service Host", een host app voor diverse windows services. Je wil dus weten welke service er onder zit.
Met de windows7 task manager doe ik rechtermuisknop->"goto services" en dan geeft hij de verantwoordelijke service aan. (engelse windows ;))

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://cdn5.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/05/clip_image0094.png

[ Voor 16% gewijzigd door Ploink op 21-04-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@WMP vraag. Er staat geen media op.
Ploink schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:52:
svchost is een "Service Host", een host app voor diverse windows services. Je wil dus weten welke service er onder zit.
Met de windows7 task manager doe ik rechtermuisknop->"goto services" en dan geeft hij de verantwoordelijke service aan. (engelse windows ;))

Plaatje:
[afbeelding]
Ik heb al met ProcessExplorer gekeken. Het gaat om de groep netsvcs en daar zitten dan weer een hele berg services in inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Andere netwerk devices en UPnP/DLNA apparaten, of een netwerk receiver. Andere router, of instellingen veranderd? Allemaal triggers van buitenaf.

[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 21-04-2015 17:01 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen wijzigingen van buitenaf.

Ik zal iets dieper in ProcessExplorer moeten duiken zie ik. Ik meen me te herinneren dat er een berg threads waren met de naam ntdll.dll!RtlUserThreadStart. Hoe je vervolgens de TID kan herleiden naar de PID weet ik zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Broncontrole, tab netwerk, netwerkactiviteit openvouwen. Overigens na het opstarten slurpt svchost altijd wat meer geheugen hè. Zijn er updates of backups die niet kunnen voltooien misschien?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06
Volgens mij is een verse installatie sneller en makkelijker, helemaal omdat deze installatie er zo te lezen al een aantal jaren op staat.

[ Voor 39% gewijzigd door Killah_Priest op 21-04-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Killah_Priest schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:25:
Volgens mij is een verse installatie sneller en makkelijker, helemaal omdat deze installatie er zo te lezen al een aantal jaren op staat.
Ik ken systemen en users waarbij de inrichting naderhand 20 keer meer tijd kost als het installeren en updaten. En dan zijn nog niet alle programma's 100% nagelopen >:)

Maar af en toe die schone lei kan weleens een gevoel geven van ow die hardware is nog niet zo slecht! :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:52:
Nee, geen wijzigingen van buitenaf.

Ik zal iets dieper in ProcessExplorer moeten duiken zie ik. Ik meen me te herinneren dat er een berg threads waren met de naam ntdll.dll!RtlUserThreadStart. Hoe je vervolgens de TID kan herleiden naar de PID weet ik zo even niet.
Al die TIDs behoren toe aan een en hetzelfde PID, dat is het probleem.

Wat je zou kunnen doen is in Process Explorer en aantal services stoppen en/of restarten om te kijken of dat het geheugen freed. Ik kan me zo voorstellen dat de Windows Update service druk bezig is, dat al handmatig uitgesloten?

Ook al naar de CPU usage per hosted service gekeken (kopje Services in de Resource Monitor)? Mogelijk is de boosdoener op die manier ook te herkennen.

Anders zit er weinig op behalve iets als Xperf. Zie My network service (netsvcs) seems to be hogging all my memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ga eerst eens handmatig Windows updaten (ook bijna alle optionele updates installeren), ik neem aan dat service pack 1 er al opstaat?

[ Voor 21% gewijzigd door oheng op 22-04-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem was up-to-date.

Ik heb gekozen voor het terugzetten van de fabrieksimage. Dit was zo voor elkaar. Helaas niet bij nagedacht zit hier door de leeftijd van de computer SP1 nog niet in verwerkt :/. Nu net SP1 geïnstalleerd krijg ik de foutmelding dat het mislukt is. Schiet ook lekker op.
Pagina: 1