nieuwe website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 18:30
Hallo,

Ik wil een nieuwe website opzetten, met voornamelijk statische content.
Wat kan ik het beste doen:

- via php/html/css de website coden
- via een framework de website coden
- via een CMS een site maken (welke CMS dan)

De website zal bestaan uit een stuk of 6 á 7 pagina's met statische gegevens.
verder zal er een email formulier bij moeten komen en één vorm van een foto album.

Allemaal relatief simpel self te coden volgens mij.

Ik heb gewerkt met joomla, maar hier onlangs nare ervaringen mee gehad, side was gehacked en zat in een botnet :(
Dit wil ik dus niet nog een keer mee maken, helaas heb ik niet kunnen herlijden welke bestanden gewijzigd zijn.
dus een goed moment om opnieuw wat op te zetten.

Graag jullie input in wat ik het beste zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 15:12
Heb je al enige ervaring met php of html? Zo nee, gewoon Joomla of Wordpress gebruiken. Zo heb je het snelst een website lopen en erg makkelijk te beheren. Als je geen plug-ins die normaal betaald zijn "gratis" probeert te downloaden en ze regelmatig update zit je wel snor qua beveiliging.

Beiden hebben ook plug-ins voor extra beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:25

Rmg

Als je joomla, en aanverwanten niet update dan loop je idd risico ja. Wil je er geen omkijken naar hebben dan zou ik zoveel mogelijk statisch doen

Email formulier, voor contact?, ik zou eens kijken of je af kan met contact via social media, zelfde zou ik doen voor een foto album. (Picasa/Instagram)

Oftewel statische sites met wat plugins naar social media, dan heb je er letterlijk geen omkijken naar en je krijgt er gratis fatsoenlijke (fotoalbum)beheer omgeving bij.

[ Voor 22% gewijzigd door Rmg op 21-04-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Je geeft zelf al aan dat de content redelijk statisch is.
In dat geval zou ik niet een dynamische site gaan maken (met of zonder CMS).
Gewoon een statische site maken. Dit performt over het algemeen beter (immers, geen database) en het is minder complex.
Een foto album kan prima met javascript worden gemaakt (foto's staan ergens in een map denk ik).

Afhankelijk van je kennisniveau en/of affiniteit met front-end development & styling kun je dit prima zelf doen inderdaad. Eventueel een template kopen van zo'n template site, dan kun je al snel meters maken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat Rmg zegt.

Maak gebruik van wat er beschikbaar is en probeer niet alles in eigen beheer te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
Ik weet wat ik ga doen, ik zelf coden.
Vroeger al wel gedaan dus dat lukt mij nog wel.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Als je op wordpress.com een site aanmaakt, hoef je nix te coden, heb je geen last van lekken in je site, maak je heel eenvoudig die pagina's en fotogalerijen aan en kost het ook nog eens nix.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
@Boelie
Dat kan wel kloppen, maar de site heeft een eigen domein naam en dan moet je er wel voor betalen.
Dat wat wij er mee willen is zeer beperkt. wordt daarom denk ik ook geen wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
Ik heb een eerste opzet gemaakt.

Graag jullie mening hierop.
*snip* Lees sitechecks en spam even

Ik begin toch sterk te denken om eens naar Wordpress te gaan kijken.
Alleen hoe kom ik aan een goede gratis theme ?

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 28-04-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Modbreak:Als je niks toe te voegen hebt, post dan niets...

[ Voor 91% gewijzigd door NMe op 01-05-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
arnoldg schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:49:
Ik heb een eerste opzet gemaakt.

Graag jullie mening hierop.
[mbr]*snip* Lees sitechecks en spam even[/]

Ik begin toch sterk te denken om eens naar Wordpress te gaan kijken.
Alleen hoe kom ik aan een goede gratis theme ?
Zonder basis kennis van html en css heb je ook vrij weinig aan een Wordpress theme, hoe mooi het ook klinkt, je komt toch vaak tegen dingen aan waar je die basis kennis voor nodig hebt. Dus je eigen website maken in HTML en CSS is denk ik de beste optie, zeker gezien het feit dat je statische content hebt.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
Ik denk dat de basis kennis er wel is, ik red mij redelijk goed met de zaken.
en anders helpt google me wel.

Ik ga zelf nog wel eens zoeken. hopen dat ik nu zelf wel wat anders kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenety schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:39:
Heb je al enige ervaring met php of html? Zo nee, gewoon Joomla of Wordpress gebruiken. Zo heb je het snelst een website lopen en erg makkelijk te beheren. Als je geen plug-ins die normaal betaald zijn "gratis" probeert te downloaden en ze regelmatig update zit je wel snor qua beveiliging.

Beiden hebben ook plug-ins voor extra beveiliging.
Wat een advies...

Die plugins tegen security, werken totaal niet zodra er een exploit op je site wordt gebruikt. Die plugins werken namelijk alleen op site niveau en niet op apache niveau verder.

Hoe denk je anders dat ze een file kunnen uploaden (lek in een plugin, dat NIET opgelost wordt met een security plugin :') ) en dat misbruiken.

Als TS gewoon iets veiligs in elkaar wil zetten, pak dan een simpele freeware CMS, en pas deze aan naar behoren. Qua security zijn er tientallen mogelijkheden het dicht te timmeren. Genoeg howto's op het net over te vinden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaPPa03 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:28:
[...]

Zonder basis kennis van html en css heb je ook vrij weinig aan een Wordpress theme, hoe mooi het ook klinkt, je komt toch vaak tegen dingen aan waar je die basis kennis voor nodig hebt. Dus je eigen website maken in HTML en CSS is denk ik de beste optie, zeker gezien het feit dat je statische content hebt.
Ik ben het hier redelijk mee eens. Ik zie Wordpress en Joomla en soort gelijken als configuratie middelen en niet zo zeer als schrijfmiddelen. HTML kun je regel voor regel zelf schrijven, en leert je op die manier ook sneller je eigen fouten te ontdekken. Ik ben zeker een voorstander voor het bouwen in HTML als het gaat om een statische site. Wil je snel knippen en plakken dan moet je een configurator nemen. Maar enige kennis basis kennis vergaren van HTML zal je altijd goed doen. Kort weg om op je originele vraag terug te komen zou ik gaan voor "- via php/html/css de website coden". Als je voor uitdagingen komt te staan dan neem maar een keer contact op via PB of neem een kijkje op onze sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch genoeg static website generators?

http://mashable.com/2014/08/28/static-website-generators/ Hier een paar bekende.
Pagina: 1