Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Keurmerk: Visuele indicatie van hoe goed het is?

Pagina: 1
Acties:

• JHS
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 17:56

JHS

Splitting the thaum.

Topicstarter
Bij de nieuwe visualisatie van het keurmerk worden getallen gebruikt in plaats van sterren. Volgens mij een goede zet, het ziet er inderdaad netter uit. Wel is het nu wat minder makkelijk in één oogopslag te zien hoe goed een product ongeveer is: het schildje met cijfer geeft dezelfde indruk als je snel kijkt voor zowel hoge als lage cijfers.

Zou er daarom ook een visuele indicatie kunnen worden gegeven? Bijvoorbeeld met de kleur van het schild, de kleur van het cijfer, de vulling van het schild (zoals een beker die voller wordt), of iets anders?

DM!

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bedankt voor de input, ik begrip je punt. De kleur van het schild is afgeleid van de rode kleur uit onze huisstijl. Vanwege de herkenbaarheid willen we daar Tweakers-rood gebruiken en niet een kleur die afhankelijk is van de gegeven score.

Een variabele kleur voor het cijfer gaat er niet echt fraai uitzien. Een groen signaakleur op rood vloekt en rood op rood voor een lage score is slecht leesbaar. Vooralsnog denk ik dat we hier dus niet zoveel aan gaan doen.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:26
Lees ook even de reacties hier onder, ik had namelijk dezelfde suggestie en daar wordt het een en ander ook verduidelijkt.

Wom in 'plan: Development-round-up - Iteratie #67'

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True