Vrijstaande vaatwasser inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:00

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Onze inbouwvaatwasser is kaduk, maar wij hebben (uit onze vorige woning) nog een goede vrijstaande vaatwasser staan.

Nu zoek ik een manier om die in te bouwen, zijn daar handleidingen oid voor? Googelen helpt niet echt, dan krijg je iig niet wat je wilt.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Staat die kapotte inbouw vaatwasser onder het aanrecht? Heeft de "nieuwe" vaatwasser stelpootjes ? Dan kan je die inbouw vaatwasser verwijderen en die vrijstaande vaatwasser ervoor in de plaats zetten, en middels die stelpootjes klem zetten tegen het aanrecht.

PS. controleer eerst de maten van beide machines voordat je aan de slag gaat.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:33
Een vrijstaand model is groter dan een inbouwmodel: tot 0,5 cm breder, 5 cm dieper en een paar cm hoger.
De hoogte is waarschijnlijk nog wel aan te passen door het werkblad eraf te halen, voor de breedte en diepte moet je gewoon plek maken in je keuken. Daarnaast heeft een inbouw model van voren een inspringende onderkant om plek te maken voor de keukenplint. Dus daar zal je dan de plint op aan moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 22:11
Meestal past dat niet. Een inbouwvaatwasser is vaak net iets kleiner omdat hij in een kastje staat. Je kan (als er geen kastje o.i.d. staat) wel een losse vaatwasser eronder schuiven. Echt mooi wordt dat vaak niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Deze vaatwasser is idd 5 cm dieper, de rest moet gewoon passen: breedte en hoogte. Ik snap dat het niet mooi is, maar ik vraag me af of het werkelijk storend is?

Tevens lijkt het erop dat bij de vrijstaande vaatwasser het blad ingekort kan worden, dan zou je die 5cm winst weer hebben.

De vaatwasser zit onder de kookplaat (keramisch?) die ingebouwd is in het keukenblad.

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 21-04-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-04 18:39
Ik heb dit ook gedaan (met hulp van een vriend die installateur is) in mijn toenmalige huurhuis. Het was wel een smalle vaatwasser. We hebben een kastje eruit gehaald, de vloerplank ingekort, de vaatwasser eronder geschoven, aangesloten en klaar. Avondje werk. Hij stond inderdaad wel een beetje naar voren t.o.v. de kastjes, maar dit vond ik niet storend. Maar vooral omdat ik niet meer hoefde af te wassen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Nou, het werk is het niet, maar mooi is het inderdaad niet geworden. De vloerplank/plint moeten we nog even bekijken: het is een lange plint die voor kastje-vaatwasser-kastje-kastje langsloopt, en aangezien de vaatwasser nu zo'n 4-5 cm uitsteekt, kan hij niet terug geplaatst worden.

Het plaatsen zelf was een makkie trouwens, hij paste precies, aan de bovenkant hebben we nog een halve cm over, zij en achterkant 0. Slangen opnieuw aansluiten, klaar.

De vorige bleek 20 jaar oud te zijn, tsja, dan mag 'ie er ook wel een keer mee uitscheiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-04 09:24
Heel flauw maar kun je niet op marktplaats een (zoals jij jouw vaatwasser ook omschrijft) nog goede ingebouwde vaatwasser kopen, en deze te koop aanbieden. Een vrijstaande is vaak beter te verkopen dan een ingebouwde. Dan ga je er financieel niet op vooruit / achteruit. en heb je toch je ingebouwde vaatwasser ;) veel simpelere kan het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Omdat moeite :P Beetje flauw, maar het klopt wel een beetje. Dan hadden we de vaatwasser ook 5 jaar geleden kunnen verkopen, nietwaar? "Probleem" is dat we een veel te grote schuur hebben, en dus zo ongeveer alles kunnen bewaren wat we misschien ooit wel eens nodig kunnen gaan hebben.

Owja, en nu weten we wat we hebben en als je een andere via MP koopt moet je dat maar afwachten. Moeite en zekerheid dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 23-04-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 22:11
Tsja, hoeveel is de plint waard en hoe lang wil je nog door met de keuken? Bij een huurwoning kan misschien de verhuurder nog wat betekenen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1