Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

markering (niet) openbare fora

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
* Raven vroeg toenstraks dit in Topic voor kleine vragen deel 2
Raven schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:52:
Hoe kun je (zonder uitloggen) zien welke subfora wel/niet openbaar zijn? Sinds de verandering van vandaag vraag ik mij af hoe je bijv. op de pagina General Chat kan zien wat wel/niet zonder login te zien is. Ik zie geen verschil in icoon of zo, een of andere markering om dat aan te geven.
Gezien de eerste reacties is er niets om dat te kunnen zien, behalve dan de lijst met (sub)fora vergelijken tussen wel en niet ingelogd zijn. Niet echt handig vind ik :P

Kan er een markering bij de betreffende (sub)fora geplaatst worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan zou je ook onderscheid moeten maken tussen niet toegankelijk en bewust verborgen gehouden.
Das een beetje alsof je aan de CIA vraagt waarover ze geheimen hebben, maar vervolgens de details van die geheimen niet wilt weten ;)

[Voor 41% gewijzigd door The Eagle op 21-04-2015 19:53]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Crew-fora enzo even buiten beschouwing gelaten he :P

Maar ik zou ingelogd wel willen kunnen zien welk subforum zonder inlog beschikbaar is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het een idee om een tooltip (title) toe te voegen voor niet openbare subfora?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:11

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BtM909 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:28:
Is het een idee om een tooltip (title) toe te voegen voor niet openbare subfora?
Ik snap je niet, maar een sterretje achter de naam van elk subforum (en dan onderaan de pagina dat het sterretje betekent dat...) lijkt me goed genoeg! :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Er zijn maar een paar fora die niet publiekelijk toegankelijk zijn. Te weten TL, HK, Aboneeforum, A61 en de crew delen. Welke markering heb je nodig om deze 4 (voor normale gebruikers) te onthouden? Zo moeilijk is 't toch niet? Het is geen hele waslijst die je moet onthouden die over 't hele forum verspreid staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Frozen schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:00:
[...]

Ik snap je niet, maar een sterretje achter de naam van elk subforum (en dan onderaan de pagina dat het sterretje betekent dat...) lijkt me goed genoeg! :)
Een sterretje zegt natuurlijk ook niks. :)

Ik bedoelde met een tooltip / title bijvoorbeeld dit:

Tweakers Huiskamer

Wat de daadwerkelijke inhoud wordt, maakt mij uiteraard niet uit.

Hero of Time schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:46:
Er zijn maar een paar fora die niet publiekelijk toegankelijk zijn. Te weten TL, HK, Aboneeforum, A61 en de crew delen. Welke markering heb je nodig om deze 4 (voor normale gebruikers) te onthouden? Zo moeilijk is 't toch niet? Het is geen hele waslijst die je moet onthouden die over 't hele forum verspreid staan.
Nee, maar er zijn in het verleden (en binnenkort weer) shuffles geweest waardoor besloten fora niet zo besloten meer waren (in de vorm van nieuwe). Dan is het toch handig om dat te vermelden?

[Voor 37% gewijzigd door BtM909 op 22-04-2015 10:24]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Het probleem is natuurlijk dat veel users ten onrechte het idee hadden dat bijvoorbeeld WI ook besloten was. Of in ieder geval de WI topics met een SG alias.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:13

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

BtM909 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:22:
[...]

Een sterretje zegt natuurlijk ook niks. :)

Ik bedoelde met een tooltip / title bijvoorbeeld dit:

Tweakers Huiskamer

Wat de daadwerkelijke inhoud wordt, maakt mij uiteraard niet uit.

[...]

Nee, maar er zijn in het verleden (en binnenkort weer) shuffles geweest waardoor besloten fora niet zo besloten meer waren (in de vorm van nieuwe). Dan is het toch handig om dat te vermelden?
Tooltip werkt zo rot op een touchscreen ;)

Maar inderdaad. Het zou van mij ook wel iets duidelijker mogen, zeker in het geval van aliasen. Dat was gewoon te onduidelijk..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 07:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem lijkt me niet zozeer het onthouden maar het feit dat het sowieso al niet erg duidelijk is voor de gebruiker welke forums open en besloten zijn? Een simpele fix lijkt me een variant van het forumicoon met bijvoorbeeld een geopend slotje erin voor besloten forum waar je toegang tot hebt.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:13

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Dat zou inderdaad wel een flinke verbetering zijn en imho eenvoudig te implementeren.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
->
Femme schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:33:
[...]

Het probleem lijkt me niet zozeer het onthouden maar het feit dat het sowieso al niet erg duidelijk is voor de gebruiker welke forums open en besloten zijn? Een simpele fix lijkt me een variant van het forumicoon met bijvoorbeeld een geopend slotje erin voor besloten forum waar je toegang tot hebt.
With ^ :)

Oscar Wilde

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:21

crisp

Devver

Pixelated

Gelukkig is het technisch ook mogelijk aangezien we in de admin op forum-niveau kunnen aangeven of het een publiek forum is of niet ;) (anders was dit erg lastig geworden omdat je dan voor elk forum een extra rechtencheck met de rechtenset van een niet-ingelogde gebruiker moet gaan doen)

[Voor 36% gewijzigd door crisp op 22-04-2015 12:19]

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Standeman schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:34:
[...]

Tooltip werkt zo rot op een touchscreen ;)
Niet op een iPhone :P

Maar ik wilde voorkomen dat we een extra icoon erbij kregen; het voorstel van Femme is perfect :)

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True