Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Graag wil ik mijn ervaring delen, na een behoorlijk aantal valse meldingen van mijn Foscam FI9831W. Deze gebruik ik in combinatie met een Synology NAS met Surveillance Station. Mijn bewegingsdetectie laat ik doen door de Foscam, maar het probleem was dat de bewegingsgevoeligheid regelmatig om toen nog onverklaarbare reden terug sprong naar "High" in plaats van mijn instelling "Lower".

Op internet las ik ook dat er meerdere mensen waren die met dit probleem zaten, dus bij deze een (/mijn) oplossing. In Surveillance Station kun je de camera bewerken. Bij "gebeurtenisdetectie" staat waarschijnlijk al dat de detectie door de camera gedaan moet worden, maar je moet de checkbox eronder aanvinken dat de originele camera-instellingen behouden moeten blijven. Deze stond bij mij op 90, maar ik dacht dit te kunnen negeren omdat de camera de detectie deed. Nu bleek dus dat de Synology dus deze instelling wijzigde van de Foscam.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 16:12
Bedankt. Ik probeer een C1 aan de praat te krijgen.
In het scherm "planning", wat moet je daar kiezen voor het schema?
Moet dat op "Bewegingsdetectie" staan of "Aangepast" en daar dan "camera" kiezen?

Gebruik je ONVIF + Generic Onvif met poort 888 of de specifieke driver voor de camera en poort 88?

Ik heb het ondertussen aan de praat gekregen.
Opname schema moet op "Aangepast" staan en daar dan "Camera" kiezen indien je de detectie van C1 wil gebruiken. Dit wordt aangeraden om de Synology niet met die taak te belasten.
Wat ik was vergeten is in de Foscam app de detectiearea te selecteren.
Ook heb ik de Foscam C1 driver gekozen poort 88 en niet de generic ONVIF driver.

[ Voor 39% gewijzigd door ringlord_oc op 23-07-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubergaga
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02-2021
hoe heb jij trouwens je foscam aan de praat gekregen met je NAS van Synology?

Is daar ergens een topic over?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

ubergaga schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:36:
hoe heb jij trouwens je foscam aan de praat gekregen met je NAS van Synology?

Is daar ergens een topic over?

:)
Legio topics waar beide met elkaar gecombineerd worden: http://gathering.tweakers...d?keyword=Foscam+Synology. :z
Verder leveren de diverse Synologyforums vele treffers op het lemma 'Foscam'.

Sla vooral acht op de hardwarecompatibiliteitslijst van Synology als je alle functionaliteit (i.h.b. tweewegaudio) van de Foscamcamera wilt benutten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 29-08-2015 21:55 . Reden: Synologyforums in diverse talen ook bron om aan te laven. ]