BCC 2 jaar garantie op Kobo e-reader - wel of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298829

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn oog laten vallen op de Kobo Aura e-reader en zie dat die bijna overal 119 Euro kost.
Nu weet ik dat Mycom en Dixons een beperkte garantie bieden van 1 jaar en ik zag op de site van BCC staan:

http://www.bcc.nl/klantenservice/reparatie-en-garantie :

"Volgens de wet heeft u altijd recht op een product van goede kwaliteit. Dit betekent dat u bij een niet door u zelf veroorzaakt defect minimaal 2 jaar lang kosteloos kunt rekenen op herstel of vervanging. In sommige gevallen biedt de producent aanvullende garantie op een product."

Super dus, ik heb zulke goede garantievoorwaarden niet bij andere aanbieders gevonden.

Maar, ik lees op de website van Kobo :

http://download.kobobooks...o/koboglo_warranty_nl.pdf :

"Onder de voorwaarden van deze Beperkte Garantie garandeert Kobo dat de hardwarecomponenten waaruit uw eReader bestaat gedurende een periode van een (1) jaar vanaf de datum van de oorspronkelijke aankoop bij de detailhandelaar (de “Standaard Garantietermijn”), bij normaal gebruik door een consument vrij is van materiaalgebreken en fabricagefouten"

Dus Kobo geeft maar 1 jaar, maar BCC 2 jaren.

BCC gemailed via contact formulier, maar geen antwoord op mijn vraag gekregen.

Wat denken/vinden jullie hiervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-06 18:51
Dat betekent gewoon dat je 2 jaar garantie hebt. Het 2e jaar zal dan op kosten van BCC gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
kort door de bocht modus:
Wettelijk gezien heb je recht op een deuglijk product.
Europees wettelijk gezien heb je recht op 2 jaar garantie.

Indien je hem koopt bij BCC dan handel je jouw garantie ook af via de BCC, Kobo is dan geen partner voor jou (in de afhandeling van jouw garantie).

Praktisch is het erg moeilijk om je na twee jaar te beroepen op "een deuglijk product", je komt dan vaak in "kastje naar de muur" terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Bij MyCom en Dixons heb je wettelijk gezien ook gewoon recht op 2 jaar garantie (Bij iedere winkel gevestigd binnen de EU).
Dat dit concern vaak systematisch garantie weigert na het eerste jaar betekent nog niet dat ze in hun recht staan.
Fabrieksgarantie heb je als consument eigenlijk niets te maken, de verkopende partij is verantwoordelijk dat jij minimaal 2 jaar garantie krijgt (En kunnen hier dus ook op aangesproken worden wanneer dat niet zo is).

[ Voor 31% gewijzigd door Crotchy op 21-04-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Crotchy, heb je de sticky van dit forum gelezen? Er is niet zoiets als "wettelijke 2 jaar garantie". Onze wetgever heeft in al haar wijsheid besloten dat ze daar geen harde termijn aan gaat hangen, maar het laat afhanken van een veelvoud aan factoren, ergo, redelijkheid en billijkheid. Aan de ene kant positief: je kan ook na 4 jaar nog garantie claimen, aan de andere kant negatief: binnen die 2 jaar kan de verkoper alsnog moeilijk gaan doen.

Dus: die 2 jaar is in (een aantal) andere landen wel geldig, maar in Nederland niet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar als BCC zou duidelijk op hun site neerzet:

"Volgens de wet heeft u altijd recht op een product van goede kwaliteit. Dit betekent dat u bij een niet door u zelf veroorzaakt defect minimaal 2 jaar lang kosteloos kunt rekenen op herstel of vervanging. In sommige gevallen biedt de producent aanvullende garantie op een product."

Kunnen ze het toch niet maken door te beweren, dat je bij sommige producten maar 1 jaar hebt op fabrieksfouten ?

Met fabrieksfouten, bedoel ik, plotselinge stoorstrepen in je scherm bij normaal gebruik.

Of moet je na een bepaalde periode zelf als consument aantonen, dat het gebrek niet is veroorzaakt door eigen handelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reactie van BCC !! :

"Geachte heer Bijman,

Bedankt voor uw e-mail.

Op de Kobo Aura zit 2 jaar garantie.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

A. G.
Customer Service

BCC elektro-speciaalzaken B.V.
Postbus 75513 · 1118 ZN Schiphol
Bellsingel 61 · 1119 NT Schiphol Rijk
0900-0555
"

De volledige naam van de BCC medewerker, heb ik uit respect voor privacy afgekort naar zijn initialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt je antwoord, en ik zie niet wat hier echt aan te bediscussieren is. Ze geven je twee jaar garantie, je hebt alleen met de winkel te maken.

Ik hang hier echter een slotje aan :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.