Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Radeon HD5750 vs. AMD A6-7400K

Pagina: 1
Acties:

• Benkei123
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-07-2016
Ik heb momenteel een wat ouder HTPC systeem (met af en toe een spel zoals Pillars of Eternity) en ben van plan het één en ander te vervangen (Mobo, CPU, geheugen vervangen en SSD erbij). Ik vraag mij echter af of ik kan volstaan met een APU tegenwoordig of dat ik nog steeds een dedicated graphics card moet kopen als ik nog af en toe een spel wil spelen? Ik zou bijvoorbeeld best The Witcher 3 straks willen spelen. Dat hoeft echt niet in de hoogste resolutie en textures op max, maar het moet wel draaien.

Het liefste zou ik een upgrade in videokaart willen uitstellen namelijk vanwege het budget.

Wat dat betreft ben ik erg nieuwsgierig hoe een APU als de A6-7400K zich verhoudt. Kan iemand me daar wat meer over vertellen?

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:11
tja het is niet echt geweldig. maar heb je momenteel een "game pc" want de meeste mensen gebruiken tegenwoordig streams inhome streaming(werkt ook met non steam game). dit werkt erg goed. en werkt prima met een goedkope/simpele cpu/onboard gpu. en zal zeker goed werken met een APU.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:13
Een A6-7400K gaat volgens mij totaal ongeschikt zijn voor The Witcher 3, niet alleen omdat de iGPU maar half zo sterk is als die van de A10-7850K maar ook omdat die maar 1 module met 2 cores heeft, veel te weinig voor games. Pillars of Eternity zou wel moeten lukken.

Met een A10-7850K of A10-7800 zou een grafisch intensieve game op 720p en medium/low settings of 1080p en low settings mogelijk wel lukken, maar dan moet je ook snel genoeg geheugen nemen. En dan nog is die qua snelheid vergelijkbaar met een HD5750. Hier een vergelijking tussen een HD5770 en een R7 250, die vergelijkbaar is met de A10 iGPU: http://www.anandtech.com/bench/product/1078?vs=1124. De iGPU van een A6 is de helft van die van de A10, dus presteert duidelijk minder goed dan de 5750.

Ik zou je GPU dus houden voorlopig en dan een http://tweakers.net/product/402274/amd-athlon-x4-860k/ nemen, die combinatie zal duidelijk beter presteren dan een A6-7400K en het maakt minder uit of je snel geheugen neemt. Als je toch graag wilt overstappen naar een iGPU, dan raad ik minstens een A8-7600 aan.

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 22:03
Misschien is het ook wel handig om de specs van je huidige systeem te posten. Dat praat wat makkelijker. En wat is dan je budget?

Met wat goede 2e hands componenten kun je nog heel wat leuke systemen in elkaar knutselen.

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:42
MacPoedel schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:00:
[...]

Met een A10-7850K of A10-7800 zou een grafisch intensieve game op 720p en medium/low settings of 1080p en low settings mogelijk wel lukken, maar dan moet je ook snel genoeg geheugen nemen. En dan nog is die qua snelheid vergelijkbaar met een HD5750. Hier een vergelijking tussen een HD5770 en een R7 250, die vergelijkbaar is met de A10 iGPU: http://www.anandtech.com/bench/product/1078?vs=1124. De iGPU van een A6 is de helft van die van de A10, dus presteert duidelijk minder goed dan de 5750.

[...]
Ho, het is nog erger. Die R7 250 in anandtech's bench heeft waarschijnlijk GDDR5 en de igpu van de 7850K is slechts vergelijkbaar met de versie met (G)DDR3 welke een stuk slechter presteerd.
http://www.xbitlabs.com/a...d-a10-7850k_11.html#sect0

Mijn blog; Floating Points

• Benkei123
Baloes schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:06:
Misschien is het ook wel handig om de specs van je huidige systeem te posten. Dat praat wat makkelijker. En wat is dan je budget?

Met wat goede 2e hands componenten kun je nog heel wat leuke systemen in elkaar knutselen.
Ik zoek idd ook naar tweedehands componenten. Heb inmiddels al een SSD toegezegd gekregen (EVO 840 van 120 GB). Ik moet zeggen dat ik het met de sockets nu ook niet goed meer weet. FM2+ voor AMD en 1150 voor Intel is neem ik aan het nieuwste, maar welke sockets zullen nog meer voor de komende 2-3 jaar waarschijnlijk ondersteund worden? Een beetje futureproof zou ik wel willen.

Mijn huidige systeem is dus

HD5750, 1GB DDR5 (128bit)
ASUS M4A78-EM Mobo
AMD Athlon 64 X2 4000+ dual core op 2.1 Ghz
2 x 2GB DDR2 geheugen
Value Nexus 430 PSU (wil ik graag houden, nog altijd onhoorbaar <15 dB)

Ik heb zelf het gevoel dat de processor en het geheugen nu een bottleneck zijn. Merk wat haperingen bij streamen van Netflix of het starten van een film na pauzeren (gewoon van de HD).

Ik heb alleen een Scythe mini Ninja zonder fan op de processor zitten. AIrflow in de Antec Fusion case is erg goed. Dus ik zoek wel naar TDPs van onder de 90 (dat ging blijkbaar goed) als een processorvervanging nodig zal zijn (vanzelfsprekend met een nieuwe aftermarket cooler erbij).

Ben benieuwd wat mensen nog aan tips hebben.

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Waarom niet simpel houden.
Ik draai met een 9650 en hetzelfde moederbord + 6gb geheugen. En heb net een 7950 erin gedaan en draai dying light op 1080p medium setting vloeiend op mijn tv .
Dus in jouw geval koop iets van een phenom 2 quad voor een een paar tientjes en een 7950 erbij voor 100 en hij kan weer een tijdje mee.

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Zo'n oud systeem zou ik niets meer aan doen. Gewoon een nieuw systeem kopen.

Zelfs een nieuwe Celeron presteerd beter dan die Athlon 64.

Mijn blog; Floating Points

• Benkei123
Elmo_b schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:21:
Waarom niet simpel houden.
Ik draai met een 9650 en hetzelfde moederbord + 6gb geheugen. En heb net een 7950 erin gedaan en draai dying light op 1080p medium setting vloeiend op mijn tv .
Dus in jouw geval koop iets van een phenom 2 quad voor een een paar tientjes en een 7950 erbij voor 100 en hij kan weer een tijdje mee.
Gezien mijn budget lijkt me dit tot nu toe het meest passend voor mij.

Door de case kan ik geen videokaarten plaatsen die langer zijn dan mATX size (dus 170 mm ongeveer), had jij die beperking ook? Zo ja, welke videokaart heb jij dan? Doordat breedte en lengte in de pricewatch nogal eens omgedraaid worden, kan ik niet echt een normale kaart vinden die past.

Thanks

• Baloes
Het blijft natuurlijk lastig inschatten wat nu precies je budget is maar als een phenom en een 7950 ok zijn stellen we dat ff op 150 (als ik zo vrij mag zijn)

Voor dat geld zou ik dan eerder dit doen :

V&A aangeboden: Intel Core i3-4150

pricewatch: MSI H81M-P33

en op V& A een latje van 4GB scoren voor 2 10tjes of voor 40 euro 2x4GB scoren..

Dan heb je de nieuwste socket, een zuinige processor die mits niet aan een te zware videokaart gekoppeld, alles kan spelen.

Voorlopig ff doorgamen op de HD 5750. Gewoon wat lagere settings spelen.

Spaar je gewoon ff door voor een kaart als deze : pricewatch: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD :)

Nee kidding natuurlijk (Of niet :) ) : Er zijn wel kaartjes te vinden waar je al flink mee vooruit zou gaan :

Die moet je proberen 2e hands te vinden zoals : V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 750 2GB is al een stukkie sterker dan een 5750.

Verder heb je in de pricewatch nog :

pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G ITX

Of de wat minder krachtige pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1)

Maar dat wordt dan ff doorsparen of een lucky treffer op V&A.

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Benkei123 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:29:
[...]

Gezien mijn budget lijkt me dit tot nu toe het meest passend voor mij.

Door de case kan ik geen videokaarten plaatsen die langer zijn dan mATX size (dus 170 mm ongeveer), had jij die beperking ook? Zo ja, welke videokaart heb jij dan? Doordat breedte en lengte in de pricewatch nogal eens omgedraaid worden, kan ik niet echt een normale kaart vinden die past.

Thanks
Ik heb een Lian Li PC-V351B dus inderdaad een micro kast, alleen hierin kunnen kaarten tot 285mm dus gpu was niet zo een probleem.

• Benkei123
Baloes schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:13:
Het blijft natuurlijk lastig inschatten wat nu precies je budget is maar als een phenom en een 7950 ok zijn stellen we dat ff op 150 (als ik zo vrij mag zijn)

Voor dat geld zou ik dan eerder dit doen :

V&A aangeboden: Intel Core i3-4150

pricewatch: MSI H81M-P33

en op V& A een latje van 4GB scoren voor 2 10tjes of voor 40 euro 2x4GB scoren..

Dan heb je de nieuwste socket, een zuinige processor die mits niet aan een te zware videokaart gekoppeld, alles kan spelen.

Voorlopig ff doorgamen op de HD 5750. Gewoon wat lagere settings spelen.

Spaar je gewoon ff door voor een kaart als deze : pricewatch: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD :)

Nee kidding natuurlijk (Of niet :) ) : Er zijn wel kaartjes te vinden waar je al flink mee vooruit zou gaan :

Die moet je proberen 2e hands te vinden zoals : V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 750 2GB is al een stukkie sterker dan een 5750.

Verder heb je in de pricewatch nog :

pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G ITX

Of de wat minder krachtige pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1)

Maar dat wordt dan ff doorsparen of een lucky treffer op V&A.
Dank, dit is ook weer erg bruikbaar advies!

EDIT: Mijn budget is niet meer dan 200 EUR, nadat ik 50 EUR voor de SSD heb neergelegd. Vergoeding van een vluchtvertraging ontvangen. :9

[Voor 3% gewijzigd door Benkei123 op 23-04-2015 16:22]

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:13
Weinig realistisch van je om met een pc waar echt niets meer van deugt en een budget van €200 te verwachten dat je The Witcher 3 gaat kunnen spelen...

• Baloes
TS zal gewoon nog even doormoeten met de hd 5750.
CPU/mobo/geheugen upgraden lijkt me iig verstandig.
En dan later een keer een ander kaartje er in gooien.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True