Zie mijn bericht van Dinsdag 21 april 2015 14:31 voor nieuwe informatie
Ten eerste mijn excuses aan br00ky voor mijn superslordige laatste topic.
Laten we beginnen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden vooral om te gamen op 1440p op hoog/ultra.
Daarnaast wordt het systeem gebruikt om te programmeren en kantoor/school gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,- inclusief Windows. Exclusief randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis: Logitech G502. Headset: Logitech G35 Toetsenbord: Logitech G710+ (Het was nooit de bedoeling om een Logitech fanboy te worden maar zij hadden goed spul voor een mooie prijs)
Beeldscherm is op dit moment nog een 24inch 1080p AM-VA monitor, deze wil ik binnenkort laten vervangen door een ultrawide 21:9 3440*1440p monitor. Ik weet nog niet welke en ik heb nog hoge verwachtingen van de Acer XR341CKA.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De spellen die ik ga spelen:
Diablo 3 RoS, Advanced Warfare, BF Hardline, Minecraft (jaja) en meer AAA en minder AAA spellen.
Photoshop en Videobewerking wil ik misschien nog wat mee doen maar dit zijn geen noodzakelijke punten.
Processor
Mooie quadcore die ik kan overclocken tot 4,5Ghz (Als het geluk met mij is tenminste, ik heb begrepen dat er maar 10-15% naar 4.5 kan en 5% naar 4,7/4,8Ghz)
Voldoende voor de komende 3 jaar (maar ja, wat voor nieuws hebben ze morgen bedacht).
Moederbord
Voldoet aan al mijn eisen en wordt ook aangeraden door de meeste mensen hier, compatibel met al mijn ander componenten en moet dus goed komen.
Grafische kaart
Een mooie Asus 970, qua uiterlijk niet echt heel mooi maar hij doet zijn taak goed. In de toekomst misschien nog een tweede erbij, maar dat mag van mij nog wel een paar jaar duren.
Harde schijf
De 2TB wordt opslag en de 1TB wordt backup voor de SSD en belangrijke bestanden.
SSD
Goede prijs kwaliteit, groot genoeg om een spel of drie op te zetten naast Windows.
Case
Mooie kast, lekker ruim en veel mogelijkheden met koelen en kabelmanagement.
Ik weet dat de kast wat snel kan beschadigen maar dat betekent gewoon dat ik er heel voorzichtig mee om moet gaan.
CPU koeler
De NZXT Kraken X61 heb ik gekozen omdat het een van de beste is die er te krijgen is. Hij komt beter uit de test dan de H100i maar hij is dan ook net wat duurder.
Fans
Deze twee wil ik nog aan de onderkant monteren voor extra lucht inname. Mijn computer komt onder het bureau te hangen door middel van een beugel, er is daar dus genoeg ruimte om verse lucht naar binnen te sturen. Ik wil een positieve druk in mijn kast opbouwen zodat ik minder last heb van stof die door kieren naar binnen komen. De fans van Noctua zijn in te stellen zodat ze niet constant op max RPM draaien.
RAM geheugen
Niet het mooist uitziende stukje RAM maar hij doet zijn werk. 8GB lijkt mij voldoende voor de komende tijd en anders kan er later nog een extra setje in.
Optische drive
Simpel dingetje, kan lezen en schrijven ... ... wat meer wil je weten?
Voeding
Misschien een beetje overkill maar er zit maar 2 euro verschil in de 550 watt en de 650 watt. Maar misschien hebben jullie een andere die beter is voor mijn build. Let wel op dat ik in de toekomst (en indien nodig) SLI wil draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Videokaart van Nvidia heeft de voorkeur, maar als jij mij kan overtuigen dat ik beter een AMD kan nemen dan hoor ik het graag.
De monitor die ik op het oog heb is zowel in Freesync als Gsync verkrijgbaar dus dat zal voor mij geen problemen opleveren.
Windows 8.1 Pro
Verder denk ik niet dat ik nog een voorkeur heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te luid, mogelijk in de toekomst een SLI setup van maken. Maar dat lijkt mij nu nog niet nodig.
Ga je overklokken?
Ik wil graag beginnen met overclocken, en dan wil ik niet het halve werk doen, vandaar dat ik deze waterkoeling heb gekozen.
De build
Ik denk dat het zo goed moet zijn, graag hoor ik wat jullie te zeggen hebben!
De niet overclock variant
Als het dan toch echt niet nodig is.
Scheelt weliswaar 300 euro ...
Misschien toch maar weer overwegen, de overclock hype heeft me toch aardig te pakken maar het bedrag moet nog wel redelijk blijven.
Ten eerste mijn excuses aan br00ky voor mijn superslordige laatste topic.
Laten we beginnen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden vooral om te gamen op 1440p op hoog/ultra.
Daarnaast wordt het systeem gebruikt om te programmeren en kantoor/school gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,- inclusief Windows. Exclusief randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis: Logitech G502. Headset: Logitech G35 Toetsenbord: Logitech G710+ (Het was nooit de bedoeling om een Logitech fanboy te worden maar zij hadden goed spul voor een mooie prijs)
Beeldscherm is op dit moment nog een 24inch 1080p AM-VA monitor, deze wil ik binnenkort laten vervangen door een ultrawide 21:9 3440*1440p monitor. Ik weet nog niet welke en ik heb nog hoge verwachtingen van de Acer XR341CKA.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De spellen die ik ga spelen:
Diablo 3 RoS, Advanced Warfare, BF Hardline, Minecraft (jaja) en meer AAA en minder AAA spellen.
Photoshop en Videobewerking wil ik misschien nog wat mee doen maar dit zijn geen noodzakelijke punten.
Processor
Mooie quadcore die ik kan overclocken tot 4,5Ghz (Als het geluk met mij is tenminste, ik heb begrepen dat er maar 10-15% naar 4.5 kan en 5% naar 4,7/4,8Ghz)
Voldoende voor de komende 3 jaar (maar ja, wat voor nieuws hebben ze morgen bedacht).
Moederbord
Voldoet aan al mijn eisen en wordt ook aangeraden door de meeste mensen hier, compatibel met al mijn ander componenten en moet dus goed komen.
Grafische kaart
Een mooie Asus 970, qua uiterlijk niet echt heel mooi maar hij doet zijn taak goed. In de toekomst misschien nog een tweede erbij, maar dat mag van mij nog wel een paar jaar duren.
Harde schijf
De 2TB wordt opslag en de 1TB wordt backup voor de SSD en belangrijke bestanden.
SSD
Goede prijs kwaliteit, groot genoeg om een spel of drie op te zetten naast Windows.
Case
Mooie kast, lekker ruim en veel mogelijkheden met koelen en kabelmanagement.
Ik weet dat de kast wat snel kan beschadigen maar dat betekent gewoon dat ik er heel voorzichtig mee om moet gaan.
CPU koeler
De NZXT Kraken X61 heb ik gekozen omdat het een van de beste is die er te krijgen is. Hij komt beter uit de test dan de H100i maar hij is dan ook net wat duurder.
Fans
Deze twee wil ik nog aan de onderkant monteren voor extra lucht inname. Mijn computer komt onder het bureau te hangen door middel van een beugel, er is daar dus genoeg ruimte om verse lucht naar binnen te sturen. Ik wil een positieve druk in mijn kast opbouwen zodat ik minder last heb van stof die door kieren naar binnen komen. De fans van Noctua zijn in te stellen zodat ze niet constant op max RPM draaien.
RAM geheugen
Niet het mooist uitziende stukje RAM maar hij doet zijn werk. 8GB lijkt mij voldoende voor de komende tijd en anders kan er later nog een extra setje in.
Optische drive
Simpel dingetje, kan lezen en schrijven ... ... wat meer wil je weten?
Voeding
Misschien een beetje overkill maar er zit maar 2 euro verschil in de 550 watt en de 650 watt. Maar misschien hebben jullie een andere die beter is voor mijn build. Let wel op dat ik in de toekomst (en indien nodig) SLI wil draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Videokaart van Nvidia heeft de voorkeur, maar als jij mij kan overtuigen dat ik beter een AMD kan nemen dan hoor ik het graag.
De monitor die ik op het oog heb is zowel in Freesync als Gsync verkrijgbaar dus dat zal voor mij geen problemen opleveren.
Windows 8.1 Pro
Verder denk ik niet dat ik nog een voorkeur heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te luid, mogelijk in de toekomst een SLI setup van maken. Maar dat lijkt mij nu nog niet nodig.
Ga je overklokken?
Ik wil graag beginnen met overclocken, en dan wil ik niet het halve werk doen, vandaar dat ik deze waterkoeling heb gekozen.
De build
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 249,90 | € 249,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 376,95 | € 376,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 76,23 | € 76,23 |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Window Zwart | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | NZXT Kraken X61 | € 125,95 | € 125,95 |
| 2 | Noctua NF-F12 PWM, 120mm | € 15,95 | € 31,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,53 | € 14,53 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.389,75 | |
Ik denk dat het zo goed moet zijn, graag hoor ik wat jullie te zeggen hebben!
De niet overclock variant
Als het dan toch echt niet nodig is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 376,95 | € 376,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 76,23 | € 76,23 |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Window Zwart | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,53 | € 14,53 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.119,05 | |
Scheelt weliswaar 300 euro ...
Misschien toch maar weer overwegen, de overclock hype heeft me toch aardig te pakken maar het bedrag moet nog wel redelijk blijven.
[ Voor 32% gewijzigd door DoubleUx2 op 21-04-2015 15:21 . Reden: Spoilers werken niet zoals ik gewend ben ._.; Aanpassingen; Niet OC build toegevoegd ]