Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

twee ps3 consoles hoe samenspelen

Pagina: 1
Acties:

• robantwerp
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-11-2019
hallo

ik heb al een ps3 en overweegde eerst een ps4 maar die is blijkbaar (meestal) niet compatibel met ps3 (tenzij voor een paar cross-over games maar dan kan je geloof ik ze nog altijd niet samen spelen).

nu heb ik dus een mss dom vraagje : als ik dus twee ps3 consoles zou hebben thuis
- kan ik dan bvb. het online spel destiny of BF4 met m'n broer samenspelen (we hebben nu beiden wel een naam/account met eigen stats)
- gaat dit samenspelen alleen voor spellen die ik online heb gekocht (zodat je ze op de tweede ps3 gratis terug kan downloaden) of gaat dit ook voor spellen op disc. Dus twee maal installeren (of moet ik spellen op disc dan gaan dubbel aankopen om ze samen te kunnen spelen). Is mss makkelijker om gewoon alles van de oude PS3 al gewoon te kopieren op de HD van de nieuwe PS3 ?
- we gaan dus wel verbinden via zelfde wifi/internet maar ik neem aan dat het gaat om het account dat verschillend moet zijn ?

wellicht een eitje voor de meeste van jullie :) maar de mensen in de winkel van Dreamland of Toy Store kunnen me daarover niets vertellen (verkopers weten gewoon niets meer de dag van vandaag)

thanks
rob

• Xeonfan
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Dat is zeker mogelijk. Je zal alles online moeten doen denk ik.
Je hebt zeker 2 aparte accounts nodig, en 2x de game. Voor discs zonder code weet ik niet precies hoe het zit, maar je hebt meestal een code, om hem eenmalig te activeren. Dat zal je geen 2x kunnen gebruiken. Hoe het zit met games zonder die code, zou je moeten proberen.
Dan beide online gaan, elkaar zoeken en spelen.

• robantwerp
thx
ik dacht echter dat voor games die je online via de Playstore hebt aangekocht je die nog gratis op een tweede PS3 kon downloaden en installeren (was vroeger zelfs tot op 5 toestellen las ik ergens, maar zou nu toch nog op twee moeten kunnen ?)
heb immers geen zin om alles dubbel te gaan kopen en het leek me net interessanter om alles online te kopen op de Playstore net omdat ik het dan al heb en enkel op een tweede moet downloaden, of ben ik nu zo verkeerd ?

• Xeonfan
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Lijkt me eigenlijk niet. Misschien dat het wel kan, maar of je dan samen online kan?
Ik denk het eigenlijk niet. Niet zo veel verstand van de playstore.

• Sleurhutje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-09 07:58
Het is mogelijk om twee PS3's te activeren op één hetzelfde PSN account. Als je dan de digitale/download versie hebt, kun je die op beide PS3's installeren. Wanneer je broer of een ander op het tweede systeem aanmeldt met zijn PSN account, maar niet het systeem activeert, kan hij gebruik maken van het spel dat op jouw PSN is geregistreerd. Ik heb dit ook voor de kinderen zo gedaan. Die hebben elk hun eigen PSN account (geen sub-account maar full). Die kunnen zo elke op een PS3 in huis spelen. Nagenoeg bij alle, spelen kan dit. Het staat bij elk spel vermeld in de PS Store.

Je kunt slechts één PS4 als systeem activeren op je account en het trucje werkt daar niet bij. Als je dan een digitale versie op de tweede PS4 hebt, gaat het spel echt niet starten op een andere account dan waarvoor de game is aangekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robantwerp
ik heb een tweedehands ps3 gevonden die ik straks ga ophalen

klopt toch dat ik zelfde spel dan op deze samen kan spelen met m'n oude ps3 door alleen op deze tweede in te loggen met mijn psn account ?
of kun je alleen maar een ps3 'activeren' als die nieuw is en niet tweedehands ?

het opnieuw kunnen installeren op een tweede PS3 is mooi meegenomen maar
ik zal vooral met disc's spelen (dus spellen dubbel moeten kopen) maar wou gewoon weten of ik met een tweedehands PS3 ook gewoon samen kan spelen (dat de kinderen dus aanmelden met hun subaccount op de oude ps3 en ik met mijn account op deze nieuwe/tweede ps3
kan iemand me vanmiddag nog iets laten weten ?
bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:27
Samen online spelen op de twee ps3 moet inderdaad geen problemen opleveren. Wel zal je op een ander account moeten spelen (dwz ps1 account x en ps2 account y). Dus je voorstel (subaccount en eigen account) moet lukken.
Verder, als je een digitale game hebt kan je met 1 aankoop toe, door de ps'en beide te activeren op jou account, maar vervolgens op 1 ps3 op een ander account te spelen.
Het activeren van een tweedehands ps3 als primair moet geen probleem zijn, per account kan je max 2 ps3 (en 1 ps4, geloof ik) activeren als primair, maar een playstation kan voor meerdere accounts als primair worden ingesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-09 20:08
Dit is wat je moet doen.

Log met je huidige account in op de ps3 die je net nieuw hebt gekocht, ga naar de store.. download je games. Maak nu een nieuw account aan. log daar mee in op de nieuwe ps3 en wollah! je kan ze beide gebruiken ;)

• Elazz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:37
Disc games:

2 exemplaren benodigd om dus op 2 consoles tegelijk te kunnen spelen.

Digitale games:

Een game kan op 2 systemen gedownload worden. Echter moet het account van de koper op beide systemen staan voor verificatie. Game kan vervolgens met ieder ander account op de console gespeeld worden.

Best is om deze games gewoon 2x te downloaden. Kopiëren lukt niet en backups installeren gaat alleen op hetzelfde console exemplaar.

Internetverbinding gaat geen verschil maken
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True