Hey, ik wil graag mijn huidige systeem upgraden door een nieuwe CPU en moederbord (en wat daar bij hoort). Het liefste ga ik dan voor een upgrade waarbij ik zoveel mogelijk van mij oude systeem kan gebruiken en ook voor de toekomst al wat geregeld heb. Daarmee bedoel ik dat ik een nieuwe CPU er in zou kunnen zetten die sneller is (maar nu te duur) zonder weer moederbord e.d. te hoeven vervangen.
Ik gebruik de PC voornamelijk om te gamen (althans, daarvoor wil ik hem upgraden) maar speel zeker niet alle laatste spelletjes op de hoogste settings. Wat dat betreft ga ik niet voor het aller nieuwste en beste maar voor een goede middenweg tussen snelheids upgrade en kosten. Hoop ergens op iets van 200euro te kunnen blijven.
Wat ik op dit moment heb is dit:
AMD Athlon IIX2 250
M4A78LT-M LE Specificatie
Crucial DDR3 Ballistix Sport 2x4GB 1600 C9 Specificatie
Nivdea GeForce GTX 750 Ti
Windows 7 Professional 64-bit
SSD: Crucial MX100 128GB
Daarnaast een andere gewone Schijf (1TB)
Waar ik nu aan zat te denken is de i3-4130 en de MSI H97 PC Mate. Volgens de website van Crucial past daar mijn geheugen modules in en de Grafische kaart past ook zover ik het kan zien. Weet alleen niet zeker of me gewone Harde schijf hier in gaat (staat alleen SATA-600, past een oude daar op?).
Lijkt dit iets?
Ik gebruik de PC voornamelijk om te gamen (althans, daarvoor wil ik hem upgraden) maar speel zeker niet alle laatste spelletjes op de hoogste settings. Wat dat betreft ga ik niet voor het aller nieuwste en beste maar voor een goede middenweg tussen snelheids upgrade en kosten. Hoop ergens op iets van 200euro te kunnen blijven.
Wat ik op dit moment heb is dit:
AMD Athlon IIX2 250
M4A78LT-M LE Specificatie
Crucial DDR3 Ballistix Sport 2x4GB 1600 C9 Specificatie
Nivdea GeForce GTX 750 Ti
Windows 7 Professional 64-bit
SSD: Crucial MX100 128GB
Daarnaast een andere gewone Schijf (1TB)
Waar ik nu aan zat te denken is de i3-4130 en de MSI H97 PC Mate. Volgens de website van Crucial past daar mijn geheugen modules in en de Grafische kaart past ook zover ik het kan zien. Weet alleen niet zeker of me gewone Harde schijf hier in gaat (staat alleen SATA-600, past een oude daar op?).
Lijkt dit iets?