Toon posts:

MSI K7Tpro en vreemde geluiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week een K7tpro van MSI aangeschaft en eerst het probleem dat als ik er twee dezelfde netwerkkaarten in deed, ik niet de setup van de bios in kon komen omdat ie niet doorstartte... Dacht dat het aan het netwerkkaartje lag, maar het bleek aan de SB 128 pci te liggen. Toen die eruit was waren de problemen over.. Toen dus de onboard-soundcard gebruikt van VIA zelf...

Goed geluid, behalve als ik mp3 afspeel van mijn hd, en een cd met data aan het kopieeren ben naar mijn hd.. Dan gaat het geluid langzamer lopen en kraken...

Wat kan het probleem zijn?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
als die onboard sound een of andere ac97 codec is ofzo vreed het allemaal nogal aan je processor denk ik, zeker als je cdrom of hd niet in ultra-dma draaien.

is dat boardje trouwens een beetje over te klokken??

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb problemen die er op lijken, als ik mp3'tjes over het netwerk heb gehaald zitten er vage hoge piepjes in. Als ik ze gedownload heb meestal niet, maar soms ook.

verder heb ik bij mijn ouwe aldi puter het probleem hehad dat soms het geluid tering slecht was (bv in het introfilmpje van halflife)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Die on-board soundcards zijn toch altijd 'crap'? Kun je niet beter een losse
gebruiken. De geluidskaart van je werkte misschien niet goed omdat je eerst de onboard kaart moet disablen in het BIOS?
Een losse geluidskaart heeft zelf intelligentie en een codec voor het afspelen van geluid en vraagt dus minder van de processor. Tevens zit er een buffer in waardoor piepjes en schokjes uitgesloten worden. suc6