Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• marcovk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:20
Beste Tweakers,

Sinds een uurtje geleden ervaar ik ineens een probleem met mijn Windows 8.1 installatie op mijn rMBP 13" 256GB/8GB late 2013. Nadat ik mijn laptop weer openklapte na de pauze op school bleef het scherm zwart. Klikken of toetsen indrukken hielp niets, dus heb de laptop maar uitgezet via de powerbutton.

Geprobeerd te starten naar Windows dmv de Alt-toets. Weer alleen een zwart scherm zichtbaar. Na nog een reboot zag ik wel het ronddraaiende cirkeltje op het bootscreen.

Toen maar geprobeerd op te starten naar OS X, dit werkte gelukkig, en heb snel belangrijke bestanden van de Windows partitie afgehaald. Na een poging om op te starten naar Windows vanuit OS X dmv Opstartschijf selecteren kwam ik in het Recovery menu terecht. Hier heb ik 3 dingen geprobeerd; PC vernieuwen, systeemherstel en opstartproblemen verhelpen. Helaas werkte alledrie de opties niet. Na nog een reboot kreeg ik een errorcode te zien:

"Your PC needs to be repaired. The Boot Configuration Data for your pc is missing or contains errors. File: \EFI\Microsoft\Boot\BCD Error code: 0xc000000f. You'll need to use the recovery tools etc..."

Vanaf hier kom ik ook niet verder dan dit. Wat heb ik geprobeerd? Een schijfcontrole in OS X. En er is niets mis met mijn schijf. Een Windows 8 USB installatie stick gemaakt en die geboot dmv Alt bij opstarten. Hier kwam ik weer in het Recovery menu, maar weer hielpen de dingen die ik eerder al had geprobeerd niet.

Nu las ik op internet over CMD commando's, maar er stond zoveel dat ik er eigenlijk niet meer uitkwam. Bovendien is de structuur van BootCamp dacht ik ook iets anders dan bij een normale laptop als ik dit goed heb?

Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit oplossen? Valt dit überhaupt nog te repareren of is een clean install het beste?

Ik heb recent geen programma's op Windows of OS X geinstalleerd of updates uitgevoerd. Toen ik de laptop voor de pauze dichtklapte stond er verder ook niets open. Heel vreemd dus.

Ik hoop dat iemand met de oplossing komt! :)

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:08

Bossie

PSN = Patje_b_

Mits je alle belangrijke bestanden al verwijderd hebt van je bootcamp partitie, dan is het misschien een optie om deze te verwijderen en opnieuw een volledige installatie via de Bootcamp assistent te doen?

Iemand een idee naar wat de oorzaak hiervan kan zijn? Dit is wel bijzonder vreemd zeker zonder disk issues.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Koninkje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-09 12:27

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik zou sowieso een clean install proberen. Als dat niets oplost weet ik het ook niet.

Show me your moves.

• marcovk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:20
Heb hem inderdaad opnieuw geïnstalleerd. Kwam er zelf ook niet uit en had hem vandaag weer nodig. Alles werkt weer, maar ik blijf het zeer vreemd vinden.

Bedankt in ieder geval! :)

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True