Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lokaal netwerk achter public ip

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 22:33
Ik heb sinds een paar maanden een zakelijke internetlijn liggen met een vast ip. Vandaag wil ik beginnen met het voorbereiden van het LAN. Ik heb al vele huisnetwerken opgezet maar hier loop ik toch even vast. Ik heb nu:

ISP <-> global ip.20 (fritzbox als modem) <-> global ip.21 (voor server of router).

ip 21 is global ip waar je terecht komt via global ip 20 modem. Nu wil ik global ip 21 gebruiken voor een router die een lokaal netwerk beschikbaar stelt voor meerdere clients. Nu zou dus de router global ip 21 moeten krijgen. Hoe kan ik daar een LAN achter hangen? Als ik nu bijvoorbeeld global ip 21 gebruik en dan een DHCP mode zou activeren gaat hij proberen een LAN te maken met globale ip adressen wat volgens mij niet mogelijk is.

Hoe maak ik dan:
- ISP >
- Global ip.20 modem >
- Global ip.21 router >
- LAN 192.168.x.x

Hardware / ISP info:
- Unitymedia Business met vast ip4 (20 voor modem en 21 voor een apparaat zoals PC / server).
- Fritzbox 6360 als modem.
- D-Link DIR 868 router

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/network_example.jpg

//edit
Volgens mij kan ik de netwerkkabel van de fritzbox modem in de WAN stoppen van de D-Link. Vervolgens de router het gewenst ip adres geven zoals 192.168.0.1 en kunnen er clients op het lokale netwerk van 192.168.0.2+.

Dan zou dus een client naar een LAN port van de D-Link gaan. D-Link via de WAN port naar de Fritzbox LAN port. Fritzbox via de coax naar de isp.

//edit2
Het werkt nu inderdaad. Was het allemaal achteraf toch niet ingewikkeld :)

[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Hendro op 21-04-2015 15:17 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!