Reboot or select proper boot device

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-10 11:36
Hallo,
Zojuist kwam ik bij mn pc en was mijn scherm zwart. Niks reageerde hij op, alleen de muis zag ik op het zwarte scherm, die reageerde wel.
Pc gereboot en kreeg ik de melding : Reboot and select proper boot device or insect boot media in selected boot device and press a key.

Helaas krijg ik hem niet verder dan dit, ik kom ook niet in de bios! Lijkt alsof hij het gewoon negeert, heb al geprobeerd mijn boot ssd een andere sata kabel en voeding kabel te geven maar helaas.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 358,95€ 358,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1Inno3D GeForce GTX 980 4GB iChill€ 647,-€ 647,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Cooler Master Storm Scout II Advanced€ 72,-€ 72,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Savage HX318C9SR/8€ 66,74€ 66,74
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.426,03

[ Voor 77% gewijzigd door DutchAce op 21-04-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook gehad bij mij was de mobo kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 16:00

Szwoar

En door

Heb je al geprobeerd je PC van een ander medium op te starten? Denk aan een bootable USB, andere harddisk etc.

Dat je de BIOS niet in kan klinkt wel vreemd, misschien het BIOS batterijtje even checken?

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb jij je cpu overclockt? daar kan het ook aan liggen had mijn broer eens dat er helemaal niks deed en toen ff cpu gewisseld toen werte het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Nee alles is standaard, wat moet ik aan het batterijtje checken dan? Alles is net een week oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Waarschijnlijk is de ssd gecrasht, bug in de mx100. De uefi blijft dan ook eeuwig wachten op respons.
Eventjes de stekker uit de voeding, en hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

DutchAce schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:10:
Nee alles is standaard, wat moet ik aan het batterijtje checken dan? Alles is net een week oud
Dat wist ik ook niet, aangezien je later je systeem bij je startpost voegde :9

Wat hierboven gezegd wordt zou je wel kunnen proberen, heb geen ervaring met de MX100 maar kan best zijn dat hij erin blijft hangen wat dit soort problemen tot gevolg heeft.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Heb de stekker even eruit, zo weer proberen dan, maar wel vreemd dat ik niet in de bios kom, en booten van mn usb lukt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Pff, hij leeft weer! Voeding even los gehad en ssd losgekoppeld en alles is Oké, Thanks voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij hebt geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

DutchAce schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:17:
Pff, hij leeft weer! Voeding even los gehad en ssd losgekoppeld en alles is Oké, Thanks voor de hulp!!
Goed om te horen! Lees hier dat meer Crucial SSDs er last van hebben. Hopen dat het probleem niet aanhoudt, maar anders zal het hopelijk in de garantie vallen ivm de jonge leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Het probleem gaat niet weg. Het komt elke x aantal bedrijfsuren voor (ééns per twee maanden voor mij). De schijf weigert dan alles, en je pc loopt door totdat de kernel de schijf wil gebruiken. Je krijgt dan en bsod, cricital object terminiation .o.i.d. en een geheugen dump maken lukt niet. De schijf werkt immers niet.
Als je de dump wil zien moet je deze op een andere schijf opslaan.

Ik vermoed dat het een compatibilieits probleem is met de chipset. Want QM67 heeft er geen last van.
Pagina: 1