Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Axel Lambregts
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-09 15:08
Ik zoek een?
NAS/server, TV, Snack

Wat is je budget?
tv rond 500€, NAS/server goede prijs-kwaliteit verhouding

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil alles wat ik binnenhaal van films op een NAS/server opslagen. Ik weet ten eerste niet welke van de 2 ik het best kies. Ik wil vervolgens vlot de films casten via gsm naar chromecast, tenzij plex al op tv kan werken, dan is het ook via ethernet goed. Heb laptop, ergens nog wel een pc, chromecast. Verder wil ik gewoon kunnen gamen maar dat is nu niet moelijk :) de snack daarintegen is wel belangrijk. Welke snack kan ik het best eten bij het gamen. Liefst iets ongezond, maar het zou geen "plekken" mogen maken op de controller :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dacht gevonden te hebben dat het voordeel van een server vooral in de cpu zit aangezien niet veel Nas systemen dit hebben. verder weet ik dat plex een lijstje heeft met werkende NAS merken: https://support.plex.tv/h...S-Devices-and-Limitations. Van Tv's heb ik veel te veel gevonden, ik denk dat ik wel LED verkies en 42" aagezien de kamer niet breed is en dus de afstand tussen zetel en tv niet heel groot is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nas of Server, en welke raden jullie aan? Casten of nas rechtstreeks in TV? Welke snack is een topper? Wat is een goede tv om zowel films en voetbal te kijken, maar ook om op te gamen?

Bedankt voor jullie hulp, ik apprecieer het ten zeerste! _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Via GSM naar je chromcast streamen is vragen om problemen - daar is draadloos eigenlijk gewoon te traag voor.

Mijn tip: koop een smart TV en een Synology. Synology kan voor je downloaden en DLNA streamen. Draait ook Plex als je wilt. LG TV's hebben een Plex client ingebouwd, andere merken weet ik niet. Maar werkt goed. Wel bedraad aansluiten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:21
The Eagle schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:02:
Via GSM naar je chromcast streamen is vragen om problemen - daar is draadloos eigenlijk gewoon te traag voor.
Chromecast werkt alleen maar wireless, en je device stuurt alleen maar het commando.
Voor de rest van het streamen wordt alles direct tussen de chromecast en de bron afgehandeld.

Dit werkt perfect voor veel mensen hier, maar valt natuurlijk te zien hoe goed jouw wireless netwerk is. Maar inderdaad, bedraad is altijd beter.

OP: Een server is eerder een collectieve naam, waarvan een NAS (= Nework attacked storage) een onderverdeling is. Je bent dus wel degelijk op zoek naar een NAS.
Dus het valt te zien of je zelf wat ermee wilt prutsen of niet. Als je niet alles zelf wilt ineensteken en configureren, zou je inderdaad naar een Synology of dergelijke kunnen kijken.

Nu is de vraag of je inderdaad die CPU nodig hebt. De reden waarom systemen zoals Synologys zo weinig verbruiken is (onder andere) door de zwakke CPU. Probeer zelf in te schatten of je zelf zou moeten transcoderen, en dus een dikkere CPU nodig zult hebben.

[Voor 53% gewijzigd door Nindustries op 21-04-2015 11:11]

~ beware of misinformation.

• Axel Lambregts
Nindustries schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:05:
[...]

Chromecast werkt alleen maar wireless, en je device stuurt alleen maar het commando.
Voor de rest van het streamen wordt alles direct tussen de chromecast en de bron afgehandeld.

Dit werkt perfect voor veel mensen hier, maar valt natuurlijk te zien hoe goed jouw wireless netwerk is. Maar inderdaad, bedraad is altijd beter.

OP: Een server is eerder een collectieve naam, waarvan een NAS (= Nework attacked storage) een onderverdeling is. Je bent dus wel degelijk op zoek naar een NAS.
Dus het valt te zien of je zelf wat ermee wilt prutsen of niet. Als je niet alles zelf wilt ineensteken en configureren, zou je inderdaad naar een Synology of dergelijke kunnen kijken.

Nu is de vraag of je inderdaad die CPU nodig hebt. De reden waarom systemen zoals Synologys zo weinig verbruiken is (onder andere) door de zwakke CPU. Probeer zelf in te schatten of je zelf zou moeten transcoderen, en dus een dikkere CPU nodig zult hebben.
Enig idee hoe ik dit kan inschatten? Mijn kennis is zeer miniem op dit gebied.

• Axel Lambregts
The Eagle schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:02:

Mijn tip: koop een smart TV en een Synology. Synology kan voor je downloaden en DLNA streamen. Draait ook Plex als je wilt. LG TV's hebben een Plex client ingebouwd, andere merken weet ik niet. Maar werkt goed. Wel bedraad aansluiten.
Dank voor je reactie,

Als ik plex op mijn ps4 wil zetten, moet ik een betalend account hebben. Is dit dan niet het geval voor de plex applicaties op de tv systemen? Bedraad is uiteraard beter.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07:36
Beste combi:

Samsung TV (native app voor plex!!)
Server (mag een lichte server zijn, icm met Samsung TV hoeft er weinig 'live' omgezet te worden)
Zie hier de eisen voor de server: https://support.plex.tv/h...375666-Stand-Alone-Server
Snack: Bitterballen met een prikker!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True