Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies nodig powerline adapter.

Pagina: 1
Acties:

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Hallo iedereen, ik heb advies nodig.
Ik ga binnenkort verhuizen naar een flatje en ik wilde geen kabels door de kamer lopen om in een andere kamer te kunnen internetten met mijn pc, of gaten boren als het niet nodig is, dus dacht ik dan ga ik voor een powerline adapter.
Ik snap dat ik kwa snelheid een deel dan zou moeten opgeven, maar toch wil ik voor een mooie prijs (geen elcheapo, maar ook niet het duurste) zo dicht mogelijk zitten bij mijn huidige snelheid.

Op het moment heb ik Alles in 1 extra van ziggo (200 Mbit) en ga ik van een eensgezinswoning naar een flatje.

ik had er al een op het oog namelijk: pricewatch: TP-Link AV600 Gigabit Powerline adapter met 3 aansluitingen startset

Maar dit is weer een van de dingen waar ik nog geen ervaringen mee heb.

dus wat is jullie advies?

Alvast bedankt

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kabel trekken je leest alleen maar ellende met powerlines, zo werkt het eerst wel en daarna niet meer. Zeker in een flat met een snelle internet verbinding zou ik er niet voor kiezen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• MissShadows
oke, dat wist ik dus niet.
Bedankt voor jouw reactie

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik gebruik al tijden powerline naar alle tevredenheid voor mijn desktop. Je kan er wel gezeik mee krijgen. Ik heb toendertijd een sitecom setje gekocht in de mediamarkt.

Heb 120 mbit van upc en merk daarmee weinig vertraging op mijn pc

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-11 10:12
TP-Link zijn op zich goede powerline setjes, maar alles hangt eigenlijk af van hoe goed de elektrische bekabeling in de flat is. Het is een kwestie van geluk hebben. Het kan perfect werken maar je kan evengoed ook bijna geen tot niets van bandbreedte hebben.

• MissShadows
oke dus zoals ik het nu lees en erover nadenk kan ik in principe het best de kabel door trekken omdat ik dan de meeste kans heb op een goede verbinding (behalve natuurlijk als ik toevallig een brakke kabel heb)

En als ik de TP-Link neem (aangegeven in bericht 1) en ik heb de pech dat het bij mij bagger is, dan kan ik het setje toch terugsturen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kabel trekken is altijd beste en goedkoopste optie.

Mocht je toch voor powerline willen gaan, niet een AV2 600 setje nemen. Die presteren onder IRL omstandgheden namelijk slechter dan de goedkopere AV1.1 500 setjes. Wil je betere prestaties dan de AV1.1 500, dan moet je de sprong nemen naar de flink dure AV2 1200 of 2000 setjes.

Dan nog, heb realistische verwachtingen. Vuistregel:

AV1.1 500: 10-50Mbps
AV2 600: 5-125Mbps
AV2 1200: 20-250Mbps

Reden om AV1.1 500 boven AV2 600 aan te bevelen is simpel: als je signaal goed is, heb je in beide gevallen genoeg voor redelijke verbinding, ook al is de AV2 sneller. Maar is het signaal niet zo goed, dan hou je met de 500 veel meer over.

Oslik blyat! Oslik!

• MissShadows
hmm, ik zie dus al dat de situatie wat lastiger is dan gedacht.

Iig erg bedankt voor je reactie, ik ga er zeker over nadenken.

Maar als ik een powerline setje neem, dan is het niet zo dat het perse een TP link moet zijn.
Andere merken, die het werk net zo goed doen zijn natuurlijk ook welkom.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MissShadows schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:46:
hmm, ik zie dus al dat de situatie wat lastiger is dan gedacht.

Iig erg bedankt voor je reactie, ik ga er zeker over nadenken.

Maar als ik een powerline setje neem, dan is het niet zo dat het perse een TP link moet zijn.
Andere merken, die het werk net zo goed doen zijn natuurlijk ook welkom.
TP-Link levert uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, maar vaak wat brakke software. Daar heb je gelukkig weinig tot geen last van bij enkel een powerline adapter, maar wordt een issue als je powerline adapters met ingebouwde WiFi neemt (voorbeeld: de TL-WPA4226 heeft als default GUI IP 192.168.0.1, wat gelijk ook meest voorkomende default gatewayadres is. Gevolg: als dat je gateway adres is heb je geen internetverbindingen op apparaten achter de WPA4226 aangesloten totdat je een van de twee verandert...)

Beste performance levert sinds jaar en dag Devolo, vooral door betere filtering (de adapters wegen significant meer dan de conrrentie, dat gewicht komt van grotere spoelen voor schoner signaal), maar je betaalt er wel meer voor.

Afraders zijn Netgear en vooral Sitecom. Qua specs gelijk aan TP-Link of Devolo, maar ze hebben minder goede filters waardoor verbinding minder betrouwbaar en/of trager is.

Cisco/Linksys, Asus en AVM (Fritz!) zijn goede middelmoters qua performance, maar kosten meer dan vergelijkbaar presterende TP-Link gevallen.

Maar goed, dit zijn vuistregels; Devolo heeft geheid ook maandagmorgenontwerpen, het zou zomaar kunnen dat Sitecom een keer iets goeds levert. Dus kijk indien enigszins mogelijk naar reviews van specifieke apparaten. Pas daar op voor onrealistische verwachtingen. HW.info filtert bijvoorbeeld alle ruis van hun stroomnet voordat ze gaan testen en halen dan ook veel hogere snelheden in hun reviews dan je thuis ooit kunt verwachten (komt bij dat hun scenario "met storing" helemaal geen storing toevoegt maar puur wat extra demping |:( ), maar kijk naar relatieve prestaties.

Oslik blyat! Oslik!

• MissShadows
Nou ik was zowiezo niet van plan om met wifi te nemen.
Nu kan ik een beetje een keuze maken
Heel erg bedankt voor de informatie, hier heb ik zelf heel veel aan.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou sowieso voor een kabel gaan. Nu heb je de behoefte misschien niet, maar als je ooit via het netwerk bestanden wil gaan kopiëren of kwaliteitsmateriaal wil gaan streamen dan ga je de limieten van powerline adapters snel merken.

Hier in huis is het meeste bekabeld, behalve het internet naar mijn kamer toe. Tot 9 MB/s (rond de 72 mbit) gaan mijn Devolo plugs. Niet slecht, denk je, maar vaak valt de verbinding weg en moet ik ze even uittrekken en weer in het stopcontact doen. Dat soort problemen ga je nooit hebben met kabel, en een gigabitverbinding is handig icm een snelle NAS.

Android developer & dürüm-liefhebber

• MissShadows
Daar heb je een punt, ik wil graag blijven streamen. Nee, dan laat ik het zoals het nu is, bedraad

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als er wel COAX al ligt kan je mischien met MoCa aan de gang?

404 Signature not found

Verwijderd

MissShadows schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:03:
Daar heb je een punt, ik wil graag blijven streamen. Nee, dan laat ik het zoals het nu is, bedraad
Dus er ligt al een kabel?

• MissShadows
Nee nog niet, maar ik bedoelde mijn huidige woning, daar is alles bedraad
Pagina: 1