Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Dilemma grafische videokaart. ik ben van plan een R9 290X (of wanneer de R9 300 series wordt aangekondigd en de prijzen van Nvidia hard dalen dan wordt het een Nvidia) te kopen voor een Mini ITX build.
Wat is je budget?
Om en nabij de €400. Waarbij prijs, performance en energieverbruik aandachtspunten zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor beide kampen. Kamp groen of kamp rood. Ik heb tot nu toe een paar kaarten van AMD gehad maar meeste van Nvidia. In het verleden was ik niet zo blij met de driver stabiliteit en ondersteuning van AMD. Van Nvidia vond ik persoonlijk beter functioneren. Ik weet niet of dit nu nog steeds zo is.
Mijn voorkeur betreft fabrikanten is Gigabyte, MSI, Evga en wellicht Asus. Kaarten van Gigabyte goede ervaringen. Huidig werk-systeem heeft 2x GTX 460 van Gigabyte.
Geen voorkeur voor: Sapphire, Club 3D et cetera.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nu wil ik gaan gamen op een panasonic tx-32lx70f. Het is een (HD Ready) televisie van 32" met een resolutie van 1366 x 768. Het is een vrij oude televisie maar werkt nog goed en heeft een HDMI aansluiting.
Spec sheet: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/panasonic-tx-32lx70-lcd-tv/
Het betreft een Steam machine build. Dus hier komt alleen SteamOS op en het komt in de woonkamer waar het dus warmer is dan in mijn werkkamer.
Om je een impressie te geven wat het ongeveer gaat worden qua build en case:

Review en credit: productreview: Phanteks Enthoo Evolv ITX (Windowed) review door Foritain
Ik zit alleen nog met de dilemma dat de huidige line up van AMD vrij energie consumerend is en vrij warm kunnen worden. Nvidia heeft in mijn ogen met de 970 een flinke uitglijder gemaakt (memory gate) en ik weiger om daar de volle pond voor te betalen. De 980 is in prijs / performance veel te duur ten opzichte van de 970. De kaarten zijn wel stiller en energiezuiniger.
Nu heb ik met zorg deze lijst(en) samengesteld:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en hier advies kunnen over geven.
Mijn verwachting is dat de R9 290X zeker nog in prijs gaan dalen wanneer de R9 300 series uit zijn. Het is afwachten hoe deze presteren ten opzichte van Nvidia maar wat is -hardware technisch- gezien een slimme en goede keus om in mijn ITX systeem te zetten?
Nieuwste van het nieuwste gaat het toch niet worden, dat is in het begin niet betaalbaar. En dan is nog de vraag of er geen leveringsproblemen komen. Op Intel's Skylake processors ga ik niet wachten, dat duurt te lang.
Alvast bedankt!
Ik zoek een?
Dilemma grafische videokaart. ik ben van plan een R9 290X (of wanneer de R9 300 series wordt aangekondigd en de prijzen van Nvidia hard dalen dan wordt het een Nvidia) te kopen voor een Mini ITX build.
Wat is je budget?
Om en nabij de €400. Waarbij prijs, performance en energieverbruik aandachtspunten zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor beide kampen. Kamp groen of kamp rood. Ik heb tot nu toe een paar kaarten van AMD gehad maar meeste van Nvidia. In het verleden was ik niet zo blij met de driver stabiliteit en ondersteuning van AMD. Van Nvidia vond ik persoonlijk beter functioneren. Ik weet niet of dit nu nog steeds zo is.
Mijn voorkeur betreft fabrikanten is Gigabyte, MSI, Evga en wellicht Asus. Kaarten van Gigabyte goede ervaringen. Huidig werk-systeem heeft 2x GTX 460 van Gigabyte.
Geen voorkeur voor: Sapphire, Club 3D et cetera.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nu wil ik gaan gamen op een panasonic tx-32lx70f. Het is een (HD Ready) televisie van 32" met een resolutie van 1366 x 768. Het is een vrij oude televisie maar werkt nog goed en heeft een HDMI aansluiting.
Spec sheet: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/panasonic-tx-32lx70-lcd-tv/
Het betreft een Steam machine build. Dus hier komt alleen SteamOS op en het komt in de woonkamer waar het dus warmer is dan in mijn werkkamer.
Om je een impressie te geven wat het ongeveer gaat worden qua build en case:
Review en credit: productreview: Phanteks Enthoo Evolv ITX (Windowed) review door Foritain
Ik zit alleen nog met de dilemma dat de huidige line up van AMD vrij energie consumerend is en vrij warm kunnen worden. Nvidia heeft in mijn ogen met de 970 een flinke uitglijder gemaakt (memory gate) en ik weiger om daar de volle pond voor te betalen. De 980 is in prijs / performance veel te duur ten opzichte van de 970. De kaarten zijn wel stiller en energiezuiniger.
Nu heb ik met zorg deze lijst(en) samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Gigabyte GA-H97N-WIFI | € 112,51 | € 112,51 |
| 1 | MSI Radeon R9 290X Gaming 4G | € 368,90 | € 368,90 |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ITX (Closed) | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Cryorig C1 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt | € 89,50 | € 89,50 |
| 1 | Samsung 850 Pro 256GB | € 146,42 | € 146,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.260,28 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Gigabyte GA-H97N-WIFI | € 112,51 | € 112,51 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 370,95 | € 370,95 |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ITX (Closed) | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Cryorig C1 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Samsung 850 Pro 256GB | € 146,42 | € 146,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.251,33 | |
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en hier advies kunnen over geven.
Mijn verwachting is dat de R9 290X zeker nog in prijs gaan dalen wanneer de R9 300 series uit zijn. Het is afwachten hoe deze presteren ten opzichte van Nvidia maar wat is -hardware technisch- gezien een slimme en goede keus om in mijn ITX systeem te zetten?
Nieuwste van het nieuwste gaat het toch niet worden, dat is in het begin niet betaalbaar. En dan is nog de vraag of er geen leveringsproblemen komen. Op Intel's Skylake processors ga ik niet wachten, dat duurt te lang.
Alvast bedankt!