Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

'Degelijke' China flitser voor mijn canon 7D

Pagina: 1
Acties:

• Dacide
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:14
Ik heb jarenlang gefotografeerd, maar nog nooit met behulp van een flitser.
Wil nu toch graag eens kijken hoe een flitser mij bevalt. Ik gebruik ook wel vaker de 6D van mijn vriendin. Die kan ik op hogere iso's gebruiken zonder al te veel ruis. Dus dat is wel een alternatief. Maar soms ontkom je toch echt niet aan een flitser.

Ik wilde eerst voor een Speedlite 320 gaan. Echter hoor ik van meerdere mensen om mij heen dat ze (achteraf) spijt hebben van de speedlite 320, en dat ze niet voor de 600 gegaan zijn. De Speedlite 600ex kost echter een eurootje of 500. Flinke smak geld dus. En eigenlijk simpelweg te veel voor wat ik ermee doe.

Nu las ik her en der artikels over China fliters die hun werk behoorlijk goed doen. De meesten kijken dan naar de Yongnuo flitsers. Ik kwam echter via een tip uit op de Pixel Mago flash. Is iemand hiermee bekend? (praktijkervaringen?)

Ik heb 2 goede reviews kunnen vinden. Behoorlijk positief. Maar ik lees liever meerdere ervaringen alvorens te kopen.

Dit is de Pixel Mago flash: http://www.pixelhk.com/Proshow.aspx?id=292
Dit is de review 1: http://www.dutchphotorevi...ago-speedlight-for-canon/
Dit is de review 2: http://www.lightingrumours.com/pixel-mago-review-6516

Prijs: Rond de 90 euro.

[Voor 18% gewijzigd door Dacide op 21-04-2015 09:41]

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ken hem niet, maar qua specs ziet hij er niet slecht uit. Niet veel reviews kunnen vinden betekent natuurlijk niet meteen dat 'ie slecht is, maar waarom zou je niet gewoon voor een Yongnuo gaan? Zijn zelfs hier in NL te bestellen via de grotere camerawinkels, dus geen gedoe met garantie.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Dacide
Nou, ik zat behoorlijk uitgebreid de reviews te lezen op Alibaba, DealXtreme, ebay, amazon etc.
En ik kom hier regelmatig opmerkingen teven in de trant van "Ik heb de Yongnuo, maar om [reden X] niet tevreden en verder gaan kijken. Zodoende de Mago Flash gekocht. En daarmee meer tevreden dan met Yongnuo.
Dus toen had ik zoiets van; laten we eens verder zoeken voor zo'n Mago Flash.

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zal niet ontkennen dat een Yongnuo af en toe kuren heeft (mijn studentenvereniging heeft er een en hoewel daar natuurlijk niet altijd even voorzichtig mee om wordt gegaan, is die al wel een keer teruggestuurd voor reparatie binnen 1 jaar na aanschaf), maar hoe meer ervan verkocht worden, hoe meer mensen er ook problemen mee krijgen. Mijn Yonguos (handmatige flitser + triggerset) doen het prima, nooit problemen mee gehad.

Anyway, als de reviews allemaal positief zijn, lekker doen! :) Op papier is het een prima flits, beter dan de 430EXII van Canon.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Dacide
Volgens mij is het enige 'echte' voordeel van de originele speedlites dat ze degelijker gebouwd zijn, en het altijd doen.

Ik zou als (bv) bruiloftsfotograaf nooit gebruik durven maken van Chine flitsers. Maar puur om voor de (serieuze) hobby foto's te schieten, is het geen probleem lijkt me.

• AHBdV
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-08-2018
Ooit eens een review van meerdere flitsers gezien. Canon, Sigma, en Metz. (Geen link meer)

Daarbij viel op dat de (dure) Canon een veel homogenere belichting had, dus egaal wit, en de anderen meer een gaussische verdeling hadden.
Ook kon de Canon makkelijker snel achter elkaar kon flitsen zonder te warm te worden.

Verder zaten er nog wat exemplarische verschillen in. Canon had een breder AF hulplicht, zodat het ook de niet-center AF punten belichtte. De Metz en Sigma belichtten alleen het center focus punt. De Metz had enige bugs wat betreft E-TTL belichting. (Tegenwoordig wel opgelost.)

Sigma en Metz zijn natuurlijk ook niet heel goedkoop, dus ik weet niet of je dit mag doortrekken naar de echte budget merken...

• Dacide
Sigma en metz schat ik idd ook een trede hoger in op de ladder.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:52
Wat wil je met je flitser doen? Want een flitser is sowieso geen vervanger van hoge iso's. Een flitser heeft een effect wat niet te bereiken is met hogere iso's. Daarnaast: wil je andere flitsers kunnen aansturen? Ik heb al jaren een Canon EX 430 II en ben daar zeer tevreden over en kan ik voor bijvoorbeeld partyfotografie prima gebruiken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Godox V860II

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-09 20:22
Hier een tevreden yongnuo gebruiker (YN560iii'en + YN 560TX en een ettl YN568exII).

• Dacide
Goed om te horen dat je tevreden bent.
Hoe gebruik jij je flitser? Hobbymatig voor her en der een kiekje? Of toch wel het serieuzere werk?

• Dacide
Universal Creations schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:04:
Wat wil je met je flitser doen? Want een flitser is sowieso geen vervanger van hoge iso's. Een flitser heeft een effect wat niet te bereiken is met hogere iso's. Daarnaast: wil je andere flitsers kunnen aansturen? Ik heb al jaren een Canon EX 430 II en ben daar zeer tevreden over en kan ik voor bijvoorbeeld partyfotografie prima gebruiken.
Nou, primair bedoeld als ondersteuning voor (met name) binnenshuis in te donkere omstandigheden. De 7D heeft wel een ingebouwd flitsertje. Maar die gebruik ik liever niet. Met een fatsoenlijke flitskop kan ik tenminste nog bouncen, of met een diffusor ervoor.

Maar, neemt niet weg dat ik liever teruggrijp naar bv mijn nifty fifty indien mogelijk. Ik hou niet zo van flistlicht. Maar als het perse nodig is, dan liever een fijne flitskop, dan zo'n ingebouwd lampje.

Partyfotografie doe ik niet meer. (vroegah wel gedaan, echter dan de outdoor feesten overdag)

Strobistenwerk liijkt me daarentegen wel een heel interessant werkgebied binnen de fotografie. Zal niet ontkennen dat ik wellicht daar ooit meer mee ga doen.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True