Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hulp gevraagd bij: Male 3.5 jack solderen op Antlion 4.0

Pagina: 1
Acties:

• Levi88
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 04-11-2016
Hallo beste tweakers!

Onhandig als ik ben, heb ik mijn male jack van mijn modmic, een losse microfoon voor op een koptelefoon, gesloopt. Nu zou ik dat graag zelf willen leren oplossen en daar kan ik jullie expertise wel bij gebruiken.

Voordat ik de boel nog verder naar z'n mallemoer help:
- Welk soort plug heb ik eigenlijk nodig? Het is alléén een microfoon, geen combinatie van mic en headset. Op de website staat: 'Jack: 3.5mm plated TRS' Hebben jullie een tip voor een goede kwaliteit plug?
- Ik geloof dat ik de boel vast moet solderen bij het monteren, klopt dat? Maakt het dan nog uit welk soldeertin ik koop? En maakt het wattage van de soldeerbout uit? Ik heb ze gezien van 15 watt maar ook van 100 watt. Voor de duidelijkheid: Ik heb ooit met techniek op school zo'n ding gebruikt, dat was minstens 10 jaar geleden.
- Hoeveel kabels en aansluitingen zijn er, en hoe moet ik ze verdelen over de plug als het meerdere zijn?

Hebben jullie alstublieft wat advies voor mij?

Met vriendelijke groet,

Levi88

Links:
Het product: http://www.modmic.com/col.../products/modmic-muteless
De (voorbeeld) jack: http://www.totallydubbed....oads/2014/06/DSC01105.jpg

• Sigm4tic
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 02-08 21:27

Sigm4tic

High Five!

Ik heb audiokabels ook wel een aantal keer gesoldeerd, dus misschien dat ik je enigzins in de richting kan helpen.

-Je hebt logischerwijs een 3.5mm jack nodig die als je hem in de microfoon-ingang van een computer stopt, gewoon mono kan zijn. Voor in telefoons heb je een met drie ringen nodig. kwaliteit van plugs heb ik nooit naar gekeken.
- Je moet het inderdaad solderen. Hiervoor heb je soldeertin met harskern nodig. Het wattage kan ik niets over zeggen. De tin moet gewoon warm genoeg worden om te smelten.
-http://www.wiringdiagrams...rPlugSchematicDiagram.jpg
Dit is het diagram van een jack met drie ringen, maar ik weet niet welke specifiek voor een microfoon worden gebruikt. ik denk de tip en de Ground, omdat deze ook in een mono jack aanwezig zijn.

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True