Sterkere voeding nodig? of betere videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-02 09:54
Ik wil voor het spel WarThunder mijn spel kunnen opnemen, ik heb fraps aangeschaft omdat het een goed en simpel programma is. (ik ben nog niet heel bekend met andere programma's)

Met mijn huidige hardware kan ik de game op Maximaal spelen met goeie FPS, helaas als ik ga recorden moet ik moet graphics settings omlaag gooien, en dan nog vind ik dat mijn game nog steeds niet fijn loopt. Ik wil absoluut niet alles op low gaan zetten, dus ik ga kijken wat mijn oplossingen kunnen zijn qua hardware.

Ik kan het in crossfire zetten als ik een de exacte videokaart nog een keer kan kopen (2e hands) maar ik ben bang dat mijn voeding dat niet trekt? Heb het proberen op te zoeken, maar als ik zo kijk ga ik dat net niet redden. Dan zou ik een voeding en videokaart moeten kopen.

Of ik kan mijn huidige videokaart verkopen en een nieuwe betere kopen?

Het kan ook zijn dat ik hier de plank mis sla dat ik een betere processor of geheugen nodig ben ?

Dit alles draait op windows 7, heb onlangs alle drivers geupdate.

dit is mijn huidige pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 248,88€ 248,88
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,-€ 125,-
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 299,95€ 299,95
1Cooler Master HAF 922€ 0,-€ 0,-
1Dell P2414H€ 196,95€ 196,95
1Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch€ 3,44€ 3,44
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 35,95€ 35,95
1Steelseries Qck€ 9,95€ 9,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,50€ 61,50
1Cooler Master VS V550S€ 81,07€ 81,07
1Samsung 840 EVO 250GB€ 107,24€ 107,24
1Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)€ 5,74€ 5,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.175,67

Verwijderd

Ik heb een r9 270 icm een fx 6200 enik kan warthunder opnemen op ultra met pak em beet 40 fps.

Ik snap dus niet helemaal dat jij dat niet kunt. Heb je je gpu (en cpu) al overclocked? Zo nee, doe dit dan eens en kijk wat voor prestatiewinst je eruit haalt. Het lijkt me namelijk niet nodig om een nieuwe gpu te kopen.

• Zaratrass
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:33:
Ik heb een r9 270 icm een fx 6200 enik kan warthunder opnemen op ultra met pak em beet 40 fps.

Ik snap dus niet helemaal dat jij dat niet kunt. Heb je je gpu (en cpu) al overclocked? Zo nee, doe dit dan eens en kijk wat voor prestatiewinst je eruit haalt. Het lijkt me namelijk niet nodig om een nieuwe gpu te kopen.
Bedankt voor je reactie, vreemd dat je er geen problemen mee heb en ik wel ? :S

Heb nog nooit iets overklocked, dit moet ik dan uitzoeken het dat werkt op een veilige manier.
Het spel zit bij mij normaal tussen de 90-160 fps, maar met opnemen merk ik serieus zware haperingen.
Misschien dat het aan fraps ligt? Ik wil wel minstens op 720p kunnen opnemen, als het kan 1080p.

Wat ik daarnaast nog wel wil weten, mocht ik in de toekomst een gelijkwaardige graphic card erbij willen nemen om in crossfire te draaien. Heb ik dan wel een betere voeding nodig?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
welke monitor heb? niet dat het uitmaakt voor framedrops, maar de meeste monitors zijn 60, dus je zou je kaart ook kunnen cappen naar 60 en dan kijken wat ie doet.
En maak eens een log met bijv msi afterburner en kijk wanneer hij dropt

Verwijderd

manii schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:52:
[...]

Bedankt voor je reactie, vreemd dat je er geen problemen mee heb en ik wel ? :S

Heb nog nooit iets overklocked, dit moet ik dan uitzoeken het dat werkt op een veilige manier.
Het spel zit bij mij normaal tussen de 90-160 fps, maar met opnemen merk ik serieus zware haperingen.
Misschien dat het aan fraps ligt? Ik wil wel minstens op 720p kunnen opnemen, als het kan 1080p.

Wat ik daarnaast nog wel wil weten, mocht ik in de toekomst een gelijkwaardige graphic card erbij willen nemen om in crossfire te draaien. Heb ik dan wel een betere voeding nodig?
Weet ik niet, ik ben niet echt een voeding-expert, maar persoonlijk zou ik een stapje hoger nemen (650W). Als je wat meer over voedingen wilt weten, moet je The Mask even vragen, hij is een baas wat betreft voedingen.

Ik heb in het spel denk ik 60 tot 140 fps, maar als ik op 1080p opneem, gaat dit omlaag naar 40 tot 70 frames, prima om mee te spelen naar mijn eigen mening.

Verwijderd

Elmo_b schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:22:
welke monitor heb? niet dat het uitmaakt voor framedrops, maar de meeste monitors zijn 60, dus je zou je kaart ook kunnen cappen naar 60 en dan kijken wat ie doet.
En maak eens een log met bijv msi afterburner en kijk wanneer hij dropt
Als je zijn productenlijst even leest, dan weet je welke monitor hij heeft...

Wat me aan die monitor opviel is dat hij een refresh rate van 8ms heeft. Misschien dat dit er mee te maken heeft. Ik heb 2ms.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-02 21:53
manii schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:52:
[...]
[...]
Fraps legt een zware belasting op je systeem en dan met name op je CPU. Heb je al eens geprobeerd op te nemen met AMD's eigen DVR? Die schijnt je systeem veel minder te belasten.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:27:
[...]

Als je zijn productenlijst even leest, dan weet je welke monitor hij heeft...

Wat me aan die monitor opviel is dat hij een refresh rate van 8ms heeft. Misschien dat dit er mee te maken heeft. Ik heb 2ms.
Refresh rates van een monitor maken niks uit voor de FPS.

• Zaratrass
svenvv2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:28:
[...]

Fraps legt een zware belasting op je systeem en dan met name op je CPU. Heb je al eens geprobeerd op te nemen met AMD's eigen DVR? Die schijnt je systeem veel minder te belasten.

[...]

Bedankt voor je tip! dit ga ik vanavond direct even uitproberen.

• MacPoedel
  • Nu online
Wou ook suggereren om de Game DVR functionaliteit van de AMD Gaming Evolved client te gebruiken in plaats van FRAPS. Dat benut je videokaart in plaats van je processor, maar is dan wel gecomprimeerd, al lijkt me dat geen probleem te zijn als ik je vereisten hoor.

En je hebt een overklokbare processor, een Z87 moederbord en een Mugen 4 PCGH, overklok die processor dan ook eens een beetje. Lees er een gids over, het is echt niet moeilijk en om iets kapot te maken moet je al echt lompe dingen doen.

Verwijderd

svenvv2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:28:
[...]

[...]

Ik weet idd dat refresh rates niks uit maakt voor de fps die je haalt, maar de topicstarter zegt dat hij het spel niet echt te spelen vind, wanneer hij de settings omlaag moet doen tijdens het opnemen. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n reactietijd niet echt lekker kunt spelen, terwijl je aan het opnemen bent. Dit bedoelde ik eigenlijk meer, excuses voor de 'miscommunicatie'.

DVR is een goede tip idd.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 10:09 . Reden: typfoutje ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Fraps is eigenlijk helemaal niet geschikt voor fatsoenlijk opnemen, omdat het inderdaad een enorme belasting legt op je processor, die ook nodig is voor de game zelf.

Verwijderd

Esumontere schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:02:
Fraps is eigenlijk helemaal niet geschikt voor fatsoenlijk opnemen, omdat het inderdaad een enorme belasting legt op je processor, die ook nodig is voor de game zelf.
Maar je zou toch zeggen dat de processor van de topicstarter beter is dan mijn fx-6200. En ik kan WarThunder wel gewoon op 1080p ultra opnemen, zonder dat mijn frames dramatisch dalen en zonder dat het onspeelbaar is. Ik heb zowel mijn cpu als gpu zonder overclock draaien, dus daar kan het hem ook niet aan liggen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:16:
[...]

Maar je zou toch zeggen dat de processor van de topicstarter beter is dan mijn fx-6200. En ik kan WarThunder wel gewoon op 1080p ultra opnemen, zonder dat mijn frames dramatisch dalen en zonder dat het onspeelbaar is. Ik heb zowel mijn cpu als gpu zonder overclock draaien, dus daar kan het hem ook niet aan liggen.
True. Maar jij hebt 6 cores. Ik weet niet hoe goed WarThunder multithreaded is, maar ik kan me voorstellen dat dat een redelijk groot effect heeft, toch?

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:16:
[...]

Je hebt 6 slappere cores en warthunder is niet heel goed multithreaded maar als je er 3 voor WarThunder zou gebruiken heb je er nog 3 over voor het recorden. Met een i5 heb je dan maar een over voor fraps wat aan de lage kant is

Verwijderd

Kevin1Smid schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:56:
[...]

Je hebt 6 slappere cores en warthunder is niet heel goed multithreaded maar als je er 3 voor WarThunder zou gebruiken heb je er nog 3 over voor het recorden. Met een i5 heb je dan maar een over voor fraps wat aan de lage kant is
Dat zou idd best kunnen. Dan zou je dus zeggen dat de topicstarter beter een processor met hyperthreading moet kopen. Dit zou ervoor zorgen dat zijn processor meer 'cores' over heeft voor zowel WarThunder als Fraps.

Of begrijp ik je verkeerd?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:33
Lol, wat een bullshit reacties allemaal. :) Tip: lees even in over cores, threads en de verhouding daartussen. Mensen roepen veel onzin en het is belangrijk dat je elkaar niet gewoon na roept. leesvoer: https://scalibq.wordpress...core-and-multi-threading/

Ik denk dat je bitrate misschien te hoog staat of dat je internet verbinding het niet trekt. Misschien neem je op naar een hele trage HDD? Meten is weten. Wij kunnen wel dingen roepen maar als de helft al onzin is en de andere helft speculatie, weet je nog niks.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Zaratrass
Om even terug te komen op mijn probleem, Fraps werkt dus te zwaar voor mijn CPU.
Gister AMD Gaming Evolved client gedownload en op verschillende fps getest 720p en 1080p ook geen probleem!
Scheelt mij ook weer heel veel centen.

Helaas neemt AMD Gaming Evolved client ook het geluid van teamspeak op, wat ik niet wil. Geen opties gevonden waar ik dit kan uitzetten nog.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-02 21:53
manii schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:04:
Helaas neemt AMD Gaming Evolved client ook het geluid van teamspeak op, wat ik niet wil. Geen opties gevonden waar ik dit kan uitzetten nog.
Ik dacht dat er ergens een tutorial voor op youtube te vinden was. Volgens mij moet je het programma "Virtual audio cables" gebruiken.

Ik heb het destijds nogal ghetto opgelost door van 2 audiouitgangen op m'n computer gebruik te maken (in TS3 kan je de output kiezen) en deze met een DIY opamp audiomixer+koptelefoonversterker extern weer samen te voegen.
Pagina: 1