B&W ASW610 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb al een tijdje een B&W ASW610 subwoofer op de kamer staan,
maar sinds het begin maakte deze al een "pop" geluid bij het aan /uit zetten.
Nu heb echter er nooit zo zeer naar omgekeken wat dit was, alleen vraag mij toch
af of dit een defect is of zo hoort omdat er componenten op spanning worden gebracht en
bij het uitzetten deze worden ontladen via een "pop" geluid. Heeft iemand toevallig evaring met
deze subwoofer of weet iemand wat het mogelijk kan wezen ?

Alvast Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 12:06
Zet je deze aan/uit via de netschakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ik heb dezelfde subwoofer en deze staat op stand-by, springt dus enkel aan als hij signaal krijgt. Hier hoor ik geen 'plop' omdat de satellieten iets voorlopen en al reeds muziek spelen.. Ik heb vorige week nog de kabel van de subwoofer vervangen en deze een paar keer handmatig aan en uit gezet en je hoort dan inderdaad een kleine plop, lijkt mij normaal te zijn? Heb het bij andere subwoofers ook al gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
@Jakob :

Momenteel staat de subwoofer op de 12V trigger, maar hij doet dit ook met handmatig aan/uit zetten.

@Tha Render:

Heb jij deze plop bij zowel het aan en uitzetten? En ik heb wel gemerkt dat zodra ik de RCA kabel loskoppel er alleen nog maar een "plop" bij het aanzetten is en vrijwel niet meer bij het uitzetten.
Zou ik mogen weten wat voor kabel jij heb gebruikt? Ik heb kabels van het merk BMS toendertijd opgehaald bij een soort van kleine D.I.Y winkel, misschien dat het hier aan licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
En zou dit eigenlijk wel mogen voor een sub in die prijs klasse? De "plop" gebeurt alleen bij het aan /uit gaan van het apparaat niet verder met het spelen van muziek. Misschien maak ik er wel een erger probleen van dan dat het eingelijk is, maar ik zou het graag willen weten of dit schadelijk is of alleen een beetje irritant.

Bij voorbaat dank.