Beste Tweakers,
Ik ben een systeem aan het samenstellen voor mijn vader. Mijn vader is een ZZP Architect en maakt veelal gebruik van tekenprogramma's zoals Sketchup. Op dit moment gebruikt hij geen zwaardere programma's omdat dat niet kan (Pentium 4 + X1950PRO GPU), waar wil daar later wel wat mee gaan doen, zoals Artlantis
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Sketchup, in de toekomst renderen in bvb Artlantis
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Een goede prijskwaliteit, prijs is indirect belangrijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
SSD, 16gb ram (toekomstbewust), mid end GPU met veel geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel, Asus, MSI
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Stille en stofvrije behuizing met usb 3.0
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee
Het bovenstaande kom ik zelf op uit.
Storage: 256gb is ruim genoeg voor de werkomgeving. Opslag en backup's moet ik nog over nadenken
CPU: deze i7 is met veel benchmarks toch merkbaar sneller dan een i5
GPU: midrange met 4gb ram (?)
Voeding: voorbereid op de toekomst om het systeem nog een grafische boost te kunnen geven (wellicht een beetje hobby'en)
Het systeem zal waarschijnlijk windows 8.1 draaien.
Mijn vragen erover:
- Zijn de componenten in balans?
- Is de boxed koeler goed / stil genoeg?
Eventueel opmerkingen, graag!
Ik ben een systeem aan het samenstellen voor mijn vader. Mijn vader is een ZZP Architect en maakt veelal gebruik van tekenprogramma's zoals Sketchup. Op dit moment gebruikt hij geen zwaardere programma's omdat dat niet kan (Pentium 4 + X1950PRO GPU), waar wil daar later wel wat mee gaan doen, zoals Artlantis
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Sketchup, in de toekomst renderen in bvb Artlantis
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Een goede prijskwaliteit, prijs is indirect belangrijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
SSD, 16gb ram (toekomstbewust), mid end GPU met veel geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel, Asus, MSI
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Stille en stofvrije behuizing met usb 3.0
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 358,95 | € 358,95 |
| 1 | MSI Z87-G55 | € 73,97 | € 73,97 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 268,95 | € 268,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | Corsair CMV16GX3M2A1333C9 | € 117,95 | € 117,95 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.103,67 | |
Het bovenstaande kom ik zelf op uit.
Storage: 256gb is ruim genoeg voor de werkomgeving. Opslag en backup's moet ik nog over nadenken
CPU: deze i7 is met veel benchmarks toch merkbaar sneller dan een i5
GPU: midrange met 4gb ram (?)
Voeding: voorbereid op de toekomst om het systeem nog een grafische boost te kunnen geven (wellicht een beetje hobby'en)
Het systeem zal waarschijnlijk windows 8.1 draaien.
Mijn vragen erover:
- Zijn de componenten in balans?
- Is de boxed koeler goed / stil genoeg?
Eventueel opmerkingen, graag!