Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe smartphone gezocht, Android of Windows?

Pagina: 1
Acties:

• -Smoke-
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:52

-Smoke-

Maverick Reploid

Topicstarter
Na slechts 2 jaren dienst ben ik mijn Samsung Galaxy S3 Mini meer dan zat wegens diverse problemen, onder andere slechte support wbt firmware-updates en problemen met de accu. Tijd voor een vervanger dus, maar ik twijfel tussen Windows phone en Android. Mijn vorige toestel was een Samsung Galaxy S.

Ik zoek een?
Ik doe niet zo heel veel via mijn huidige toestel, vooral ebooks lezen, Whatsapp, surfen, Twitter, ik gebruik hem als alarmklok en als navigatie in de auto(Binnen Europa)

Wat is je budget?
Budget staat rond de 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Eigenlijk hetzelfde als ik nu al doe, geen zware eisen maar vooral een toestel met goede accuduur en support, liefst ook een redelijk nieuw model.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben zelf flink aan het twijfelen tussen een Moto G en een Lumia 640. Het beperkte app-aanbod op Windows schrikt mij licht af. In ieder geval geen Samsung meer.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er alternatieven die ik nog niet bekeken heb? Heb geen interesse in Chinese toestellen, vooral wegens beperkte support.

• SuikerBrood
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-12-2020
Navigatie, whatsapp, twitter en internetten gaat meer dan prima op een Windows Phone. Ebooks lees ik zelf niet, dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou even op de Windows Phone website kijken welke apps je gebruikt en of die aanwezig zijn. Als dat zo is dan is het een meer dan prima keus. Veel toestel voor weinig geld.

• ll roel j
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22-01 10:47
Als ik lees wat jij met je telefoon wilt, dan kun je gerust kiezen voor een Windows Phone. Op dit moment doe ik hetzelfde al op mijn Lumia920. Maar zoals SuikerBrood al aan heeft gegeven zet voor jezelf de apps op een rijtje die je wilt gaan gebruiken. Check de store: http://www.windowsphone.com/nl-NL/Store.

Loop anders een MediaMarkt of vergelijkbare winkel in om je voorkeurstoestellen te testen. Misschien is de 640xl een betere optie ivm het lezen van ebooks. succes.

• -Smoke-
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:52

-Smoke-

Maverick Reploid

Topicstarter
Net maar eventjes gekeken en de balans schiet steeds meer richting Windows nu. Ik heb nu geen problemen met het lezen van eBooks op de S3 Mini en dat scherm is ook al redelijk klein, dus de XL hoeft in principe niet. Enige wat ik eventueel zou missen is apps voor internetbankieren(Beide banken waar ik bij ben hebben enkel voor iOS en Android apps) maar dat kan ook gewoon via de browser, en ik gebruik ze toch al bijna nooit.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True