Ziggo helemaal beu, nu Tele2??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparerib
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09 17:16
Sinds Ziggo met UPC is samengegaan vorige week kan ik niet meer inloggen en krijg een tamelijk domme botte brief dat ik een andere accountnaam moet gaan nemen.
Ben toch al niet al te blij met Ziggo, maar nu gaat het licht uit.

Mijn vragen: is Tele2 een goed alternatief, kan ik mijn Humax 5200C en mijn Cam in mijn Sony 46W905 blijven gebruiken?
of moet ik er maar niet aan beginnen, cq een andere provider selecteren.
NB. Ik kijk alleen af en toe tv, heb er eentje, neem DWDD op, de HDD recorder en doe weinig of niets met interactieve tv (paar keer per jaar programma gemist, maar ook daar kan ik zonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sparerib schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:45:
Sinds Ziggo met UPC is samengegaan vorige week kan ik niet meer inloggen en krijg een tamelijk domme botte brief dat ik een andere accountnaam moet gaan nemen.
Ben toch al niet al te blij met Ziggo, maar nu gaat het licht uit.
Of dat een goede reden is om op te zeggen moet je zelf weten…
Mijn vragen: is Tele2 een goed alternatief, kan ik mijn Humax 5200C en mijn Cam in mijn Sony 46W905 blijven gebruiken?
Nee. Dat zijn DVB-C apparaten en alleen Ziggo/UPC en een paar glasvezeltoko's bieden dat aan. En zelfs dan moet je ws een nieuwe CAM hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Bij Tele2 kijk je TV via een losse decoder welke via UTP op het modem aangesloten moet worden

Dat modem is trouwens het volgende drama...de hoogbejaarde Davolink welke Tele2 levert zou verboden moeten worden (enkel Wifi G!!)

Daarnaast is de snelheid vele malen lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waarbij opgemerkt dient te worden dat er mogelijk een DVB-C aanbod is voor bestaande glasvezel klanten maar niet meer voor nieuwe, als het überhaupt over glasvezel gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Plus het feit dat je voor TV over IP meestal aparte netwerkkabels moet trekken omdat het gescheiden is vn het normale internet (of met VLAN gaan werken).
* The Eagle ook niet blij met het nieuwe ZUPC maar het alternatief is slechter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijd geleden precies hetzelfde gedaan en voor Tele2 gegaan. Bevalt nog steeds prima, geen moment spijt van gehad.

Je krijgt andere apparatuur van Tele2 in bruikleen. En DWDD opnemen hoeft ook niet meer, daarvoor krijg je Programma Gemist tot 10 dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:24:
Een tijd geleden precies hetzelfde gedaan en voor Tele2 gegaan. Bevalt nog steeds prima, geen moment spijt van gehad.

Je krijgt andere apparatuur van Tele2 in bruikleen. En DWDD opnemen hoeft ook niet meer, daarvoor krijg je Programma Gemist tot 10 dagen terug.
Dus dit is niet meer van toepassing of ik lees het verkeerd? Verwijderd in "Wie leeft er hier zonder TV-aansluiting?"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:24
nooberke schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:48:
Bij Tele2 kijk je TV via een losse decoder welke via UTP op het modem aangesloten moet worden

Dat modem is trouwens het volgende drama...de hoogbejaarde Davolink welke Tele2 levert zou verboden moeten worden (enkel Wifi G!!)

Daarnaast is de snelheid vele malen lager...
Indien Tele2 een VVDSL (Vectoring) verbinding levert via een (geupgrade) KPN straatkast krijg je tegenwoordig de Technicolor 789bvn. Deze is wel wat moderner dan de overige modems die Tele2 levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Toch blijft het antwoord volgens mij dat TS zijn Humax niet meer zal kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Gadgeteer schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:29:
Toch blijft het antwoord volgens mij dat TS zijn Humax niet meer zal kunnen gebruiken.
Inderdaad niet bij Tele2 want die bied geen DVB-C aan (al helemaal niet met xDSL abo's).
Alleen via glasvezel mits beschikbaar op zijn adres en alleen dan met Solcon, Stipte of Fiber als deze te bestellen is met DVB-C op zijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis, je trekt conclusies die er niet zijn. Wij leven nog steeds very happy met een DVB-T antenne voor de gratis publieke zenders, een PC en een Apple TV voor vooral Netflix en Youtube. Vrienden hebben ook TV van Tele2 en dat bevalt prima met veel HD zenders.

We waren Ziggo helemaal kotsbeu met de steeds meer belabberde kwaliteit met beeldstoringen op steeds meer zenders waar Ziggo steeds de volledige schuld in onze schoenen probeerde schuiven. Met Tele2 20 Mb/s ontvangen we Netflix en Youtube mooi in Full HD, zonder storingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er wel een Tele2 verbinding met voldoende snelheid beschikbaar op je adres? Anders kan je niet tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22
Ook ik was Ziggo bue, en ben in maart overgestapt naar KPN vdsl. Ik haal netjes 5/50 up/down en ben tervreden, ook over de tv oplossing. Juist het tv deel van Ziggo was het deel waar ik ongelukkig van werd.
Pagina: 1