• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05-2025
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om mijn CPU te upgraden. Ik heb de keuze al teruggebracht tot 2 CPUs:

- de quad core 4820k processor
- de six core 4930k processor
http://tweakers.net/price.../348490;347908/categorie/

Ik gebruik de processor met name om de nieuwste games op hoogste specs te kunnen draaien.

Uiteraard is de six core beter door zijn 2 extra cores, maar worden die gebruikt in moderne games?
Volgens verschillende fora online heb ik genoeg aan de quad core, maar dat advies is inmiddels een paar jaar oud. Graag hoor ik of dit nog steeds klopt, of dat, met de ontwikkeling van nieuwe games een 6-core wel degelijk een goede investering is.

Moederbord:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Rampage IV Black Edition
Videokaarten (2x):
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Hopelijk hebben jullie goed advies.

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt er natuurlijk aan welke games dat je speelt. Er zijn zat games die niet verder geoptimaliseerd zijn dan 1 of 2 cores. Dan heb je niets aan al die extra cores.

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-01 18:26
I5 doet niet onder voor een i7 in games hoogstens 2 fps verschil. Maar je hebt al een moederbord waar alleen een i7 op kan, dus zou ik voor de goedkoopste gaan, het verschil in fps is te klein voordat extra geld.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:53

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05-2025
Helder. Weet ik weer wat ik moet :-)
Bedankt!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

In mijn optiek ben je dan weer stom bezig om zo'n gestoord duur moederbord en een crossfire 290 kitje te nemen dat een 4820K vloeken in de kerk is.

Dat zegt meer over je aankoopgedrag dan de verhouding 4820K tov 4930K.

offtopic:
Een duurdere moederbord dan een proc is ten alle tijden een hele grote nee
Pagina: 1