Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer meenemen naar Engeland

Pagina: 1
Acties:

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 22:32
Hallo allemaal,

Ik hoop binnenkort naar Engeland (Londen) te verhuizen. Ik zou dan graag mijn high-end gaming PC mee willen nemen, maar ik vraag me af of ik dan tegen problemen aan kan lopen wat betreft voltage e.d.

Wat kan ik het beste doen:
- Gewoon een omzetstekkertje er tussen doen, net zoals bij alle andere apparaten;
- Een andere stroomkabel (met Engelse plug) erop doen en de settings van mijn voeding aanpassen (kan dat?);
- Een andere voeding kopen;
- Mijn PC verkopen en een nieuwe aanschaffen in Engeland.

Ik heb de volgende voeding:
pricewatch: Corsair Professional Gold AX850

Hopelijk heeft iemand hier een goed antwoord op.

Alvast bedankt!

PS: ik hoop dat dit het juiste forum hiervoor is, zo niet: excuses.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Engeland heeft hetzelfde voltage als Nederland: ~230V. Enige wat je moet doen is een andere stekker regelen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Groot-Brittannie heeft gewoon 230V, je hebt alleen een andere stroomkabel/stekker nodig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 22:32
Ah, ik dacht dat ze een ander voltage hadden.
Dan is het een stuk makkelijker :-)

Bedankt voor de snelle reacties!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:16
En al was het een ander voltage had het ook gewoon met een stekker gewerkt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, gewoon andere plug, heb 3jr er gewoont (en gelukkig weg uit Londen, absurd hoe duur het daar is... voor de helft van het geld woon ik hier dubbel zo groot!), en op een paar punten na geen problemen gehad:

1. Internet, vooral in Londen ligt nogal achter. Virgin wil je niet hebben door hun traffic shaping, O2 belt je aan de hand van de sites die je surft, BT valt mee, maar ze doen alleen VDSL waar VDSL is. Het maakt die britten niet zo veel uit eigenlijk... reken op meer latency dan hier.
2. Veel appartementen (Ik heb zone 2 & zone 3 gewoond, werkte in Canary Wharf) hebben slechts gebrekkige aarding, terwijl hun plugs daar juist sterk in zouden moeten zijn...
3. Converter plugs zijn zelden geaard, haal voor je PC een ander powercord. Gewoon te koop bij Curry's PC World.
4. Engelse converterplugs ("visiter plugs") kun je hier eigenlijk niet open. Wederom: aarding & zekering (zekering in de plug daar) de reden...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:00
Je moet gewoon een BS 1363 naar C13 kabel kopen, meer niet.
Vaak krijg je die zelfs bij je voeding, omdat het goedkoper is een internationaal pakket te maken voor alle (bijna) EU landen.
Corsair Professional Series Gold AX850 features:
...
Universal AC input from 90~264V
No more hassle of flipping that tiny red switch to select the voltage input!
Pagina: 1