Hallo iedereen,
Ik krijg de nrf24l01+ module niet werkend
en hopelijk kunnen jullie helpen. Eerst wil ik graag weten of de bedrading goed is. Als dat zo is hulp bij de example sketches.
Ik gebruik een Arduino Uno en een Arduino Pro Micro. Deze hebben de volgende pinouts.
Hierbij heb ik dus twee nrf modules met pinout en waar ze op aangesloten moeten worden bij gebruik met Arduino Uno.

Omdat ik een onofficiële arduino heb is de pinout anders. De Pro Micro heeft de chip van de Leonardo en hieronder moet je hem ook programmeren, maar de example sketches werken niet, dus eerst de bedrading. (Ik ben van plan de RF24 library te gebruiken)
Ik heb gekeken naar de Arduino Uno pins en deze vertaald naar die van de Pro Micro:
1. GND => Arduino Uno 3.3V *
2. VCC => Arduino Uno GND *
3. CE => 9 **
4. CSN => 10 **
5. SCK => 15
6. MOSI => 16
7. MISO => 14
8. IRQ => -
* Omdat ik een eigen schakeling heb gebouwd voor 5v naar 3.3 heb ik hem voor nu even op de Arduino Uno gedaan.
** Deze pinnen verschillen wel eens, maar heb de code gevolgd en deze op 8, 9 en op 9,10 gehad.
Ook zijn sommige draden 25cm lang kan dit meespelen?
Kunnen jullie zien of er iets in de bedrading fout zit als ik het zo aansluit??
Ik krijg de nrf24l01+ module niet werkend
Ik gebruik een Arduino Uno en een Arduino Pro Micro. Deze hebben de volgende pinouts.

Hierbij heb ik dus twee nrf modules met pinout en waar ze op aangesloten moeten worden bij gebruik met Arduino Uno.

Omdat ik een onofficiële arduino heb is de pinout anders. De Pro Micro heeft de chip van de Leonardo en hieronder moet je hem ook programmeren, maar de example sketches werken niet, dus eerst de bedrading. (Ik ben van plan de RF24 library te gebruiken)
Ik heb gekeken naar de Arduino Uno pins en deze vertaald naar die van de Pro Micro:
1. GND => Arduino Uno 3.3V *
2. VCC => Arduino Uno GND *
3. CE => 9 **
4. CSN => 10 **
5. SCK => 15
6. MOSI => 16
7. MISO => 14
8. IRQ => -
* Omdat ik een eigen schakeling heb gebouwd voor 5v naar 3.3 heb ik hem voor nu even op de Arduino Uno gedaan.
** Deze pinnen verschillen wel eens, maar heb de code gevolgd en deze op 8, 9 en op 9,10 gehad.
Ook zijn sommige draden 25cm lang kan dit meespelen?
Kunnen jullie zien of er iets in de bedrading fout zit als ik het zo aansluit??
Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter