Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BSA - The Software Alliance.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Als allereerst wist ik even niet waar ik dit kon neerzetten maar gezien het om licenties gaat in een microsoft omgeving dacht ik dat dit de juiste plek was.

Wij hebben een brief ontvangen van de BSA.
Hierin staat als titel: 'Tweede uitnodiging BSA Bedrijfsprofiel'

Nou ben ik niet zo heel bekend met BSA maar toch wekt de nodige vragen bij me op.

De betreffende brief:

Geachte ...,

Een aantal maanden geleden zonden wij u een uitnodiging om uw bedrijfsprofiel te activeren en gebruik te maken van de beschikbare hulpmiddelen om softwarelicenties in uw organisatie duurzaam te managen. We hebben vastgesteld dat u tot op heden uw profiel nog niet heeft geactiveerd.

We begrijpen dat het juiste managen van softwarelicenties niet overal de hoogste prioriteit heeft. Tegelijkertijd weten we dat nog altijd 25% van de bedrijfssoftware in Nederland zonder licenties wordt gebruikt. Ook weten we dat bedrijven zich er vaak niet van bewust zijn dat zij software zonder licenties gebruiken, en dus onterecht denken dat het bij hen in orde is.

[Hierna een stuk malware tekst wat uitleg geeft]
...

Einde brief.
  1. Dient de BSA serious genomen te worden voor een bedrijfsprofiel uitnodiging?
  2. Iemand ervaring met BSA ipv Microsoft SAM-Traject? (ik wel met Microsoft SAM-Traject maar niet met BSA)
  3. Wat als ik hier niet op in ga? (gezien hier Microsoft wel voor aan de deur klopt imo)
Mijn licenties zijn op orde, echter gaat het mij om de tijd die ik hier in dien te steken gezien het bij Microsoft SAM ook niet 1 uurtje was maar meer 8 uur. :'(

Kortom, op in gaan of negeren?

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Wat denk je zelf, natuurlijk nooit op reageren! Hoe meer ze van je weten hoe meer ze kunnen controleren.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lekker negeren. Als je een groot bedrijf hebt en veel software gebruikt waar je losse licenties voor hebt gekocht en nog geen licentie beheer doet is het wel handig om dat eens op te zetten. Maar dan niet bij de BSA. Die moet maar lekker in de USA blijven trollen.

[ Voor 16% gewijzigd door johnkeates op 20-04-2015 17:10 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Negeren. De BSA is net zo'n club als Brein. Als Microsoft een controle wil doen van je licenties dan laten ze dat zelf weten. Ze gebruiken ook niet BSA daarvoor, ze nemen dan meestal een consultancy toko in de arm als PWC. Zo heb ik zelf al een paar keer zo'n controle meegemaakt in een Enterprise omgeving.

Er worden dan wat brieven uitgewisseld en Microsoft vraagt dan om bepaalde zaken. Data uit je KMS server bijvoorbeeld en scans je van netwerk met tooling als SCCM of vergelijkbaar. Tevens moet je een lijst van al je werkstation en servers aanleveren en aangeven wat erop draait. Daarbij krijg je ook wat scripts die je moet draaien. Een keer ook gehad dat er iemand langs kwam, dat was een of andere consultant van PWC.

Verwijderd

Topicstarter
Terrestrial schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:09:
Wat denk je zelf, natuurlijk nooit op reageren! Hoe meer ze van je weten hoe meer ze kunnen controleren.
Ik denk zelf dat ik het even had moeten vragen op Tweakers, bij deze!

On Topic:

Wij gaan deze negeren en houden PWC & Microsoft emails aan als de echte :)
Dank je wel voor de info!

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 08:52 ]