Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:11

Fractal Design Define S

The Fractal Design Define S lends the appearance, sound dampening technology, and support for a wide variety of components from the widely popular Define Series, while introducing a new, innovative internal layout. The Define S case is packed with intelligently designed enthusiast-oriented features delivering a silent case with powerful and expansive air and liquid cooling support.

Ziet er wat mij betreft zeer veelbelovend uit. Eindelijk een (mainstream) fabrikant die de optische bays eruit gooit. Ook geen 85 drive cages meer. Deze zitten namelijk allemaal achter het mobo tray. Dit is maw een nog betere versie dan de R5. Met enorm veel mogelijkheden voor waterkoeling. Prijs zou 90 EUR bedragen (100 EUR voor windowed versie) :9~ .

Link naar product pagina: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Het lijkt er op dat het nog een aantal weken duurt voordat deze kast ook echt beschikbaar wordt. Of heeft iemand hem al gespot bij een webshop in EU? In de UK is in ieder geval nog geen beschikbaar voor zo ver ik kan zien.

Het is niet de bedoeling om hier een "wat is de levertijd van" topic van te maken natuurlijk, maar dit is meteen een mooie kick voor een topic over een interessante case :).

Edit: Alternate.de heeft hem op pre-order staan (3 dagen tot verzending). https://m.alternate.de/productdetails.xhtml?p=1197535

Editie hieronder: 10+ dagen levertijd is levertijd onbekend in mijn boekje :). Daar zijn in de UK iig ook adresjes voor te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Epsilon op 18-05-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 19:13
pricewatch: Fractal Design Define S hij zou binnenkort bij azerty moeten komen! maar dit is inderdaad een mooie kast voor de prijs met watercooling opties everywhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Kevin1Smid schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:52:
pricewatch: Fractal Design Define S hij zou binnenkort bij azerty moeten komen! maar dit is inderdaad een mooie kast voor de prijs met watercooling opties everywhere!
Gaat hier volgens mij wel om het non window model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 20:45
Wat een mooie kast is dit! Ik heb zelf een R4 window maar deze is vele malen mooier en strakker. Vooral het watercooling gedeelte is erg goed over nagedacht dat mensen misschien toch wel een 360 rad willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het aantal HDD's en SSD's toch net wat beperkt is. Je zou die op de bodem na de PSU wat bays kunnen plaatsen lijkt mij. Ook mis je een bay voor je DVD-Rom drive (zal vast wel een keer een mogelijkheid zijn dat je zoiets nodig hebt in je PC).

Ik heb de Fractal DEfine XL R2, al langer dan een jaartje. Maar zoiets als bovenstaand spreekt me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Ik ben opzoek naar een nieuwe case voor mijn build en ik twijfel heel erg tussen de Define S, R5 en de NZXT h440. Nou lees ik heel veel over waterkoeling en de define s. Ik wil eigenlijk niks met waterkoeling doen, kan ik dan de define s wegstrepen of is de S alsnog een betere optie?

Graag jullie mening hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:09

The Executer

Lekker belangrijk!

Zeer strakke kast moet ik zeggen, lekker veel ruimte. 1 SSD + 4 TB HDD zou genoeg zijn. Eventueel de mogelijkheid om brackets te plaatsen zou fijn zijn (bijvoorbeeld op de bodem, halverwege of bovenaan) zodat er toch meerdere schijven geplaatst kunnen worden.

Gaat een leuke kast voor modders worden denk ik.

Edit: Lees net dat er 3 schijven + 2 SSD geplaatst kunnen worden, netjes!

[ Voor 10% gewijzigd door The Executer op 19-05-2015 13:28 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

De mensen die aan 3x 3.5" en 2x 2.5" drives niet genoeg hebben zullen verder moeten kijken of gaan modden in ieder geval :). Ik vind dit echt ideaal, ik ben van 4 schijven in de loop der jaren naar 2 gegaan: 512gb SSD en 4tb HD.

Had net een corsair 450D besteld de dag voordat de define S werd aangekondigd. Had net de beslissing gemaakt om weer terug te gaan naar waterkoeling na 8 jaar afwezigheid. De Corsair is dus terug naar alternate en ze kunnen eerdaags een order voor een Define S verwachten :).

Edit: Define S is van de baan, er komt iets compleet anders ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Epsilon op 07-06-2015 22:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Ik heb er een besteld! :D

De Window versie, stap over van m'n Corsair 540 Air in verband met niet passend krijgen van 2 dikke radiator van respectievelijk 240 en 360mm.

Hoop hem volgende week binnen te krijgen!

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:55
Ik heb 'm gister ook besteld. Ik wilde eerst voor de R5 gaan, maar omdat ik toch maar 1 SSD heb en nog 1 HDD kan deze het ook prima doen. En is nog wat goedkoper ook.

De reden van aanschaf is omdat mijn Cooler Master CM690 II wel erg veel stof naar binnen laat. Deze heeft tenminste degelijke stoffilters.

Wat ik me nog wel afvraag is of de HDD's aan de zijkant nog iets van koeling meekrijgen of dat het een beetje een doods punt is qua airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Zo goed als geen airflow daar. Mijn HDD blijft onder de 35 graden, SSD hangt rond de 30 a 31 graden. Nu zal dat ongetwijfeld wat warmer worden wanneer je veel schrijft/leest. Maar ik denk niet iets om je zorgen over te maken!
Ik ga er van uit dat ze niet gek zijn bij Fractal :)

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

Ik ga ook voor deze kast, maar dan wel de versie met raam. Deze is alleen nergens op voorraad bij de leveranciers in de pricewatch. Iemand nog een goede tip van een leverancier die hem wel heeft?

Verder zien we natuurlijk graag fotos van je build. Hier bijvoorbeeld :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Voor de liefhebber...op voorraad met een raampje en ook nog eens €10 voordeliger dan in ons kikkerlandje.

http://www.aquatuning.nl/...ine-s-black-window?c=4973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:55
Ik vind het een heerlijke kast. Had eerst een Cooler Master CM690 II maar die zit letterlijk vol gaten waar stof doorheen dwarrelt. Na een dik half jaar eens opengeschroeft en overal zat een grijs laagje overheen. Toen meteen maar besloten deze case te kopen. Wat een stilte ook in vergelijking met die CM kast. En ziet er nog strakker uit ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 12:26

BramT

Rule #1

Het valt dan op dat de afmetingen in de pricewatch niet kloppen. De S lijkt in de pricewatch een stukje groter, maar dat komt omdat daar de afmetingen "with feet/screws/protrusion" worden gebruikt, en bij de R5 die zonder de "feet/screws/protrusion". Geen idee welke eigenlijk gewenst is, dus ik heb even geen verbetering ingestuurd. Hoe dan ook, als je de juiste afmetingen vergelijkt dan zijn ze op 1 a 2mm na precies even groot.

Ik denk dat er meer mensen de R5 met de S aan het vergelijken zijn en dan worden dit soort details toch een beetje relevant.

Een goeie video van de S staat in deze video. Hier worden ook wat vergelijkingen met de R5 gemaakt. Handig, voor de mensen die nog aan het zoeken zijn.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 14:50
Ik wil deze kast bestellen en daarna nog 2 extra 14 cm fans vooraan zetten. Iemand die deze constructie ook heeft en wat zijn de bevindingen? Dus 3 front 14 cm front intakes en 1 achter outtake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom zou je zoveel fans willen hebben? Zeker de FD 14cm fans hebben veel luchtverplaatsing bij weinig lawaai. Hou het eerst eens op 1 voor en 1 achter.

Sowieso is 3 in en 1 out vragen om te grote overdruk, en dus kans op hotspots.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 20:17
RobinHood schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:20:
Waarom zou je zoveel fans willen hebben? Zeker de FD 14cm fans hebben veel luchtverplaatsing bij weinig lawaai. Hou het eerst eens op 1 voor en 1 achter.

Sowieso is 3 in en 1 out vragen om te grote overdruk, en dus kans op hotspots.
Ik heb ook liever overdruk in mijn kast. Weet ik in ieder geval dat stof via mijn filter gaat en niet via kieren enzo in mijn kast terecht komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat gebeurt bij een normale opstelling al nauwelijks, en neem anders 2 fans intake en 1 outtake.

Die 140mm fans verplaatsen echt bakken met lucht namelijk.

People as things, that’s where it starts.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ben bezig met een nieuwe custom loop in deze kast. In de review op tweakers http://tweakers.net/produ...-design-define-s/reviews/ staat als minpunt "veel loze ruimte" _O-

Best een leuke kast hoor maar ik heb totaal geen moeite om al die "loze ruimte" te vullen. Het lukt allemaal wel maar hij zit echt proppie vol. Als ie af is zet ik hem wel ff in Het Show je Build! Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Mijn meest recente build is ook in een Define S. De loze ruime is juist ideaal voor een wc setup :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O7mNc6l.jpg

http://imgur.com/a/Gk4yf

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Meelobee schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 08:27:
Mijn meest recente build is ook in een Define S. De loze ruime is juist ideaal voor een wc setup :)

[afbeelding]

nice welk mobo is dat? ziet er ziek uit.

/edit dacht dat het linkje naar het zelfde plaatje was...

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 04-10-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:41:
[...]

nice welk mobo is dat? ziet er ziek uit.

/edit dacht dat het linkje naar het zelfde plaatje was...
Asus RoG Formula of zoiets...socket 1150 Z97 chipset :) (ben even de naam kwijt)

Ben er mee eens dat het er ziek uit ziet, zeker icm de waterkoeling setup

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElStuiterbal
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 14:38

[afbeelding]

Gave build! Ik vroeg me af welke pomp/res combo dat is en hoe je die PSU shroud hebt gemaakt. Ik wil namelijk precies zo'n zelfde shroud maken.

[ Voor 3% gewijzigd door ElStuiterbal op 11-10-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Pomp is een Aquaero D5 USB, met daarop een Aqualis 880Ml reservoir. Tussen de pomp en het res zit een Aqualis pomp adapter.

Shroud heb ik zelf gemaakt van een 3mm dikke aluminium plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het qua geluid bijv bij de Define S window en closed ik neem aan dat closed stiller is als de window of vergis ik me daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:11

[afbeelding]

Kan je rad vooraan wel genoeg verse lucht aanzuigen? Vooraan is deze namelijk volledig afgesloten afgezien van die kleine ruimtes aan de randen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:57:
Hoe is het qua geluid bijv bij de Define S window en closed ik neem aan dat closed stiller is als de window of vergis ik me daar in?
De closed kast heeft aan beide kanten demping op de zijpanelen, de versie met window uiteraard niet. Maar alsnog is het volgens mij verwaarloosbaar.
SanderH_ schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:58:
[...]
Kan je rad vooraan wel genoeg verse lucht aanzuigen? Vooraan is deze namelijk volledig afgesloten afgezien van die kleine ruimtes aan de randen?
Ja hoor, de openingen zijn groot genoeg om er voldoende lucht in te krijgen. Mijn vorige kast had enkel een opening aan de onderkant van het front en ook daar ging het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elightos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11-2022

[afbeelding]

Eventjes lekker een topic weer uit het graf te voorschijn toveren...
Ik ben zelf van plan deze kast te kopen en een beetje te down-scalen van de Cooler master HAF 932 die ik nu nog heb liggen.
Ik heb alleen 1 vraag aan mensen die deze kast hebben. Mijn moederbord is een (oude) Asus Rampage II en hoewel deze wel gewoon de form-factor ATX heeft is deze wel 2.5 cm breder dan een normale ATX, namelijk 26,9 cm vs 24,5 cm.
Ik zie dat jouw Maximus VI Formula precies erin past, zou jullie inschatting zijn dat mijn Rampage er net wel of net niet in zou passen? Ik kan de preciese dimensies namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Denk niet dat dat gaat passen, de mobotray van de Define S maakt rechts naast het mobo een knik naar voren toe en dit zit op minder dan 2cm van de rand van het moederbord. Een extra 25mm heb je daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elightos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11-2022
Helaas! Vind het een erg mooie kast en had 'm graag gebruikt.
Bedankt voor de snelle reactie in ieder geval!
Pagina: 1