Duo-dimmer voor LED lampen

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Ik ben opzoek naar een zogenaamde 'duo-dimmer' (2 dimmers in 1 'gat') geschikt voor LED lampen.

Ik ben bij de lokale bouwmarkt geweest en daar hadden ze een mooi info-bord staan dat een "R,L" dimmer is "geschikt voor 230v LED". Echter daar op stond vermeld "20-200w". Navraag gedaan en de verkoper kon niet garanderen dat dit inderdaad zou gaan werken als ik 3x 5w LED's zou gaan gebruiken. Hij zei dat ik een "R,C" dimmer moest hebben voor "12v" systemen..... dit zou een electronische dimmer zijn en LED moest je aansturen met een laag vermogen ookal zijn het 230v LED's.

Bovenstaand verhaal klinkt me wat vreemd dus ik denk laat ik het hier eens vragen:

Wat voor (type) dimmer is er nou geschikt voor "standaard" 230V led verlichting. (GU10 voor zover het uitmaakt). Natuurlijk zorg ik dat er op de lampen zelf 'dimbaar' staat.

Een eventuele andere oplossing zou zijn een draadloze dimmer, echter dit moet vanwege de ruimte in de centraaldoos wel een 'klein' exemplaar zijn.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0Y087
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik heb net zo'n vraag over een duo led dimmer.

Ik ben op zoek naar een dubbele inbouw led dimmer. Ik heb 1 tafellamp met 5x 6w e14 led bol lampjes (sensys), en 1 plafond-lamp met 1x 10w e27 led bolletje (philips). Wat is de beste dimmer voor mijn situatie. Ik heb daar nu een standaard dubbele draaiknop dimmer(merkloos) maar hierdoor flikkeren/brommen de lampen.

Er is wel een dimmer van klikaanklikuit de ACM-100 (Dimbare LED en spaarlampen kunt u met deze dimmer dimmen van 3 tot 24 Watt) zal dit genoeg zijn?
Ook vind ik het niet nodig dat de knoppen dan werken op een 3v batterijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
T0Y087:
Als ik zoek op 'duo led dimmer' vind ik dozijnen plekken waar allerlei dimmer aangeboden zijn.

Tenzij je daarin geen geschikt product kan vinden is dit gewoon een vraag 'zoek voor mij een geschikte dimmer'.

Wellicht was dit een jaar geleden anders, maar dit is absoluut geen kick waard.

Dit topic is gesloten.