Toon posts:

PS3 niet genoeg ruimte voor gran turismo 6?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een probleem met het installeren van gt6 op me ps3 als ik de spel opstart word er aangegeven dat ik 3700 mb vrije ruimte nodig heb. Na veel gamedata verwijderen(12gb verwijderd) krijg ik nog steeds dezelfde melding. Volgens het systeem heb ik 15//37gb vrij?

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:33
Heb je na het verwijderen van de gamedata ook de PS3 herstart (just in case)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook gedaan, nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 21:16
Doe een rebuilt database in safe mode (of zet heel stout je ps3 uit met de schakelaar achterop/stekker eruit, dan doet hij zelf een rebuilt nadat je hem weer aanzet)

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

rapsac schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:21:
Doe een rebuilt database in safe mode (of zet heel stout je ps3 uit met de schakelaar achterop/stekker eruit, dan doet hij zelf een rebuilt nadat je hem weer aanzet)
Met het risico dat je badsectors krijgt en een nieuwe HDD kan aanschaffen (PS3 kan niet overweg met bad sectors, als je plots de stroom eraf haalt bij een lees/schrijf actie kan dat wel degelijk je hardeschijf beschadigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 21:16
Ja, natuurlijk zorg je ervoor dat je de stekker eruit haalt als je ps3 druk aan het schrijven is...

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:45
Hoe groot is de HDD die in je Ps3 zit? Als het een 60GB exemplaar is zou ik zeker overwegen er een grotere in te zetten. Ik heb net even gekeken en de totale grootte van GT6 na installatie is 18Gb op schijf (Die 35GB heeft geloof ik te maken met het bufferen en installeren van de data, vandaar dat hij 2 keer de benodigde schijfruimte tijdelijk nodig heeft )
En als je HDD groter is dan 60Gb of het geen optie is om de HDD te vervangen toch maar kijken wat er verder nog verwijderd kan worden . :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

rapsac schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:17:
Ja, natuurlijk zorg je ervoor dat je de stekker eruit haalt als je ps3 druk aan het schrijven is...
Ook als je in het XMB menu niks zit te doen is de hardeschijf altijd wel even bezig, iets lezen, iets schrijven, dus zelfs dan heb je kans dat wanneer je de stekker eruit trekt of schakelaar omzet dat je schade krijgt op je hardeschijf. Ik raad het dan ook ten zeerste af om zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skreppiedoe schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:15:
Hoe groot is de HDD die in je Ps3 zit? Als het een 60GB exemplaar is zou ik zeker overwegen er een grotere in te zetten. Ik heb net even gekeken en de totale grootte van GT6 na installatie is 18Gb op schijf (Die 35GB heeft geloof ik te maken met het bufferen en installeren van de data, vandaar dat hij 2 keer de benodigde schijfruimte tijdelijk nodig heeft )
En als je HDD groter is dan 60Gb of het geen optie is om de HDD te vervangen toch maar kijken wat er verder nog verwijderd kan worden . :)
Je hebt indd 18gb vrije ruimte nodig nadat ik precies 18gb vrij had lukte de installatie wel, bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:06:
[...]

Je hebt indd 18gb vrije ruimte nodig nadat ik precies 18gb vrij had lukte de installatie wel, bedankt voor je hulp :)
Graag gedaan, enjoy GT6 :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Pagina: 1