Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik bezoek regelmatig deze site maar heb me nu voor het eerst aangemeld omdat ik jullie hulp kan gebruiken.

Ik heb een pc in elkaar gezet met de volgende onderdelen:

AMD Athlon II X4 860K Black Edition Processor
MSI A78M-E45 Moederbord
Kingston Technology FURY Blue 8GB 1866MHz DDR3 Geheugen
Kingston Technology SSDNow V300 120GB Ssd
Cooler Master B500 ver.2 Voeding

Daarbij nog een samsung DVD brandertje waar ik de gegevens zo niet van weet en nog een Card readertje.

Nu is mijn inziens alles goed aangesloten. Alleen start de pc niet op. De pc gaat aan, de ventilatoren van de voeding en processor draaien, maar ik krijg geen beeld. En kan zodoende niet in de BIOS komen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast heel erg bedankt! :)

• Jelmer505
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-12-2022
Ha Number46,

Heb je al geprobeerd je pc op een ander beelscherm aan te sluiten of met een andere kabel?
Geef je beeldscherm "geen singaal" aan of helemaals niks?
Wanneer is t probleem onstaan en heb je op dat moment iets aan je pc gedaan?

mvg,

Jelmer

Verwijderd

Topicstarter
Hee Jelmer,

Een ander beeldscherm heb ik nog niet geprobeerd (want deze heb ik niet) maar deze deed het 3 dagen geleden op de "oude" pc nog wel.

Het beeldscherm geeft inderdaad 'geen signaal' aan en springt dan even later op de sluimerstand.

De nieuwe pc om hem zo maar te nomen die ik in elkaar heb gezet heeft het dus nog niet gedaan...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Van wat ik lees over het moederbord is de 860K processor niet goed compatible met het moederbord, ondanks dat MSI wel aangeeft dat het zou moeten lukken.

Als ik kijk op Newegg en de reviews sorteer op 1 ster dan staan er 2 users tussen die ook een 860K erop willen prikken maar het niet aan de praat kregen: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813130747
Cons: Do not buy if planning to pair with a 860k. You will only get fan spin. The BIOS is not compatible. Even on the MSI website it says it is compatible but do not be fooled.
Pros: Price

Cons: Shipped with bios incompatible with Kaveri CPU X4 860K

Other Thoughts: I picked up this board on sale to use with an Athlon X4 860K cpu since everybody is raving at the price/performance of this setup. The new system powers up and fans spin but the mobo doesn't post or activate the display. I've tried multiple ram sticks, multiple GPU's but it won't post. I'm reading that it most likely shipped with bios that won't recognize Kaveri. Unfortunately you can't flash the bios if you can't post. If I need to buy an older chip just to post and flash the bios it defeats the purpose of picking up suck a cheap rig.
Op de website van MSI zelf staat overigens een CPU compatability list: http://be.msi.com/support/mb/A78M-E45.html#down-bios
Achter de 860K X4 processor staat een P3 zip file; het zou dus wellicht zo kunnen zijn dat het moederbord een nieuwe bios nodig heeft om te kunnen functioneren met jouw processor.

Er zijn nu dus eigenlijk twee opties:

- Een compatible CPU erin prikken en de bios updaten en hopen dat de 860K daarna wel werkt;
- Een ander moederbord halen dat native support biedt aan de 860K.

[ Voor 32% gewijzigd door stin00 op 20-04-2015 16:03 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-02 23:28
Die processor geeft zelf geen beeld. Heb je een videokaart?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Baloes schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:03:
Die processor geeft zelf geen beeld. Heb je een videokaart?
Ah een zeer goed punt!
Volgens de specs heeft de 860k geen integrated graphics: pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed

Er zal dus een losse videokaart in moeten om uberhaupt beeld te krijgen.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-02 23:28
Yup :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow... Dan zal dat het zijn. Heb ik dat over het hoofd gezien bij de aanschaf.

Moet ik dus nog even uit op een videokaart. Ga ik ervan uit dat het daarna werkt (of de problemen die stin00 aangeeft moeten nog de kop opsteken). Bedankt in ieder geval!

Mooi voorschut btw... haha

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Athlon X4 is een APU zonder IGPU, dat is het hele punt zodat de prijs wordt onderdrukt.

De versie met igpu is dees.
pricewatch: AMD A10-7850K Black Edition

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:02:
Athlon X4 is een APU zonder IGPU, dat is het hele punt zodat de prijs wordt onderdrukt.

De versie met igpu is dees.
pricewatch: AMD A10-7850K Black Edition
Het scheelt inderdaad veel in prijs. Volgende keer zal ik toch maar beter kijken eerst. Aldoende leert men ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegene die het willen weten, hij loopt als een zonnetje met de nieuwe videokaart! :)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Oei, welke is het geworden :p

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:56
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:46:
Ow... Dan zal dat het zijn. Heb ik dat over het hoofd gezien bij de aanschaf.
Dan ben ik wel heel erg nieuwsgierig waar jij voor die tijd die monitorkabel ingestoken hebt? ;)

Mijn YouTube Channel

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ehm, de 860K heeft dezelfde architectuur en chipset als de 7000 series apu's, alle moederborden hebben gewoon I/O voor beeld :p

Verwijderd

Topicstarter
Een redelijk simpel kaartje de Asus Radeon R5 230-SL-2GD3-L

Verwijderd

Topicstarter
Snowwie schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:35:
[...]

Dan ben ik wel heel erg nieuwsgierig waar jij voor die tijd die monitorkabel ingestoken hebt? ;)
Gewoon vast geslodeerd aan de chipset, waarom? 8)7
Pagina: 1