Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Robert
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07-05 09:59

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Hoi! Ik probeer naast Courier IMAP op poort 143 met STARTTLS (dat heb ik al lange tijd goed draaien), courier-imap-ssl te configureren op poort 993. Ook dat werkt opzich goed, maar op het moment dat courier-imap-ssl draait, kan courier-imap geen STARTTLS meer doen. Het lijkt wel alsof couriertls maar 1 van beiden kan serveren.

Ik zie ook dat de configuratie file in /etc/courier/imapd-ssl zegt "Whether or not to implement IMAP STARTTLS extension instead", het lijkt of het 1 van beiden moet zijn. Maar ik wil allebei :P

Onderstaande werkt dus niet met beide opties op YES. Althans courier-imap en courier-imap-ssl starten beiden gewoon zondermeldingen, en courier-imap op 143 geeft ook STARTTLS als optie, maar op het moment dat courier-imap-ssl draait, en ik ook echt een STARTTLS sessie start op 143 geeft mijn mailprogramma een error. Als ik courier-imap-ssl weer uit zet werkt het weer..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
##NAME: IMAPDSSLSTART:0
#
# Different pid files, so that both instances of couriertcpd can coexist
# happily.
#
# You can also redefine IMAP_CAPABILITY, although I can't
# think of why you'd want to do that.
#
#
# Ok, the following settings are new to imapd-ssl:
#
#  Whether or not to start IMAP over SSL on imap port:

IMAPDSSLSTART=YES

##NAME: IMAPDSTARTTLS:0
#
#  Whether or not to implement IMAP STARTTLS extension instead:

IMAPDSTARTTLS=YES

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Sendy
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Als de twee couriers afzonderlijke processen zijn dan zou het naar verwachting wel moeten kunnen werken. Wat echter lijkt is dat het deeltje configuratie dat je boven plakte gedeeld wordt voor beide couriers. En dan ligt het er maar aan hoe dit gebruikt wordt.

Ik kan aanraden uit te zoeken hoe die IMAPDSSLSTART en IMAPDSTARTTLS variablen gebruikt worden om de programma's te starten, en dan gewoon direct de juiste opties op de init scripts te zetten.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zit je vast aan Courier? Anders zou ik een blik werpen op Dovecot namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Sendy schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:37:
Als de twee couriers afzonderlijke processen zijn dan zou het naar verwachting wel moeten kunnen werken. Wat echter lijkt is dat het deeltje configuratie dat je boven plakte gedeeld wordt voor beide couriers. En dan ligt het er maar aan hoe dit gebruikt wordt.

Ik kan aanraden uit te zoeken hoe die IMAPDSSLSTART en IMAPDSTARTTLS variablen gebruikt worden om de programma's te starten, en dan gewoon direct de juiste opties op de init scripts te zetten.
Thanks. Ja, ik zat ook al even te kijken in het init script van beide daemons maar zie nog niet zo wat nu het probleem is. Ik zie wel dat de vars gezet worden, maar that's about it.

in courier-imap-ssl:
/usr/bin/env - /bin/sh -c " . ${sysconfdir}/imapd ; \
. ${sysconfdir}/imapd-ssl ; \
IMAP_TLS=1 ; export IMAP_TLS ; \

in courier-imap:
IMAP_STARTTLS=$IMAPDSTARTTLS ; export IMAP_STARTTLS ; \

Wat ik eerst dacht, dat het een probleem met locking zou zijn was in ieder geval niet zo. Zodra de courier-imap-ssl daemon gestart wordt, wijzigt die iets in settings van courier-imap (env vars?) waardoor de courier-imap daemon direct geen STARTTLS meer adverteert.

$telnet testbox 143
* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN NAMESPACE THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFERENCES SORT QUOTA IDLE ACL ACL2=UNION STARTTLS] Courier-IMAP ready. Copyright 1998-2011 Double Precision, Inc. See COPYING for

$service courier-imap-ssl start

$telnet testbox 143
* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN NAMESPACE THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFERENCES SORT QUOTA IDLE AUTH=PLAIN ACL ACL2=UNION] Courier-IMAP ready. Copyright 1998-2011 Double Precision, Inc. See COPYING for distribution information.

PS Helemaal fraai is ook dat als ik vanaf localhost verbindt hij nog wel STARTTLS aangeeft, heel weird :?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 03:02:
Zit je vast aan Courier? Anders zou ik een blik werpen op Dovecot namelijk.
ik zit helaas wel redelijk vast aan courier ja, alles is daar nu op ingericht hier :(

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
okay, opgelost. Was dus niet courier maar Avast mailfilter op mijn eigen pc die de IMAP verbinding kaapt en STARTTLS weghaalt, maar dat blijkbaar alleen doet als 993 open staat op die server. |:( |:( |:( |:(

[Voor 18% gewijzigd door Robert op 23-04-2015 04:52]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True