Hoi! Ik probeer naast Courier IMAP op poort 143 met STARTTLS (dat heb ik al lange tijd goed draaien), courier-imap-ssl te configureren op poort 993. Ook dat werkt opzich goed, maar op het moment dat courier-imap-ssl draait, kan courier-imap geen STARTTLS meer doen. Het lijkt wel alsof couriertls maar 1 van beiden kan serveren.
Ik zie ook dat de configuratie file in /etc/courier/imapd-ssl zegt "Whether or not to implement IMAP STARTTLS extension instead", het lijkt of het 1 van beiden moet zijn. Maar ik wil allebei
Onderstaande werkt dus niet met beide opties op YES. Althans courier-imap en courier-imap-ssl starten beiden gewoon zondermeldingen, en courier-imap op 143 geeft ook STARTTLS als optie, maar op het moment dat courier-imap-ssl draait, en ik ook echt een STARTTLS sessie start op 143 geeft mijn mailprogramma een error. Als ik courier-imap-ssl weer uit zet werkt het weer..
Ik zie ook dat de configuratie file in /etc/courier/imapd-ssl zegt "Whether or not to implement IMAP STARTTLS extension instead", het lijkt of het 1 van beiden moet zijn. Maar ik wil allebei
Onderstaande werkt dus niet met beide opties op YES. Althans courier-imap en courier-imap-ssl starten beiden gewoon zondermeldingen, en courier-imap op 143 geeft ook STARTTLS als optie, maar op het moment dat courier-imap-ssl draait, en ik ook echt een STARTTLS sessie start op 143 geeft mijn mailprogramma een error. Als ik courier-imap-ssl weer uit zet werkt het weer..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| ##NAME: IMAPDSSLSTART:0 # # Different pid files, so that both instances of couriertcpd can coexist # happily. # # You can also redefine IMAP_CAPABILITY, although I can't # think of why you'd want to do that. # # # Ok, the following settings are new to imapd-ssl: # # Whether or not to start IMAP over SSL on imap port: IMAPDSSLSTART=YES ##NAME: IMAPDSTARTTLS:0 # # Whether or not to implement IMAP STARTTLS extension instead: IMAPDSTARTTLS=YES |
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS