Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

IPhone IMAP met SSL (STARTTLS)

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07-05 09:59

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik probeer op mijn Iphone 5s een beveiligde verbinding over poort 143 in te stellen (STARTTLS). Dit werkt in andere e-mailprogramma's uitstekend, ook op Mac Mail, maar als ik op mijn iPhone een account instel krijg ik dit echt niet voor elkaar.

Bij het aanmaken begint het met:
Cannot connect using SSL. Do you want to configure the acount without SSL.

Ok, volgens mij iOS probeert het alleen op poort 993 met (implicit) SSL, jammer dat hij dan niet ook even poort 143 met STARTTLS probeert? Dan maar achteraf wijzigen? Maar nee. Maar als ik nu in onder geavanceerd->Incoming settings dit wil wijzigen naar:

Use SSL = yes
Server Port: 143

dan pakt hij dit niet. hij zegt dan: server does not respond. Ik was in de veronderstelling dat iOS bij een poort anders dan 993 automatisch STARTTLS zal gebruiken ipv implicit SSL. Maar dit is blijkbaar niet het geval?

Zonder SSL werkt het uiteraard prima. Maar ik wil STARTTLS gebruiken

Iemand een clue? Voor zover ik weet is 993 voor IMAPS meer "deprecated" te noemen dan 143 met STARTTLS, dus waarom zou iPhone dat niet goed ondersteunen?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Robert
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07-05 09:59

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik kom er nu achter dat het wel "werkt", als ik bij "Cannot connect using SSL. Do you want to configure the acount without SSL." kies voor YES ipv NO. Dan werkt het eerst met onbeveiligde verbinding. Maar daarna kan ik wel de instellingen wijzigen Use SSL: yes, en poort 143 (hij maakt er eerst 993) van.

Lijkt mij een bug 8)7

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True