[Macbook Pro 13 inch (2012)] Langzaam / beachball?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 12:54
Beste Medetweakers,

Ik ben bezig met een macbook pro van een vriendin van mij, het probleem dat ze aangaf dat hij uit het niets langzaam is geworden. Ze krijgt het bekende rondje met kleurtjes, bij elke handeling die ze uitvoert.

Het volgende heb ik al uitgevoerd:

- Apple hardware test, alles was ok.
- Ook waar je de hard disk kan wipen heb ik 2 testen laten draaien, een voor de hdd en partitie's volgens mij.
- Ik heb nu de apple d.m.v. ALT+CMD+R de machine laten herinstalleren. Het downloaden duurde wat lang ( logisch data binnen halen) maar het installatie process duurt nu al meer dan 12 uur.

Zou dit dan toch de HDD zijn, die defect is? Ik heb op internet gevonden dat er 2 productie fouten zijn, het kabeltje naar de HDD toe die snel defect gaat of de HDD zelf. Iemand hier ervaring mee en/of nog tips heeft om dit uit te sluiten.

Alvast bedankt!
Groetjes Jeffrey :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

12 uur voor een installatie is echt veelste lang! Zelfs met downloaden is het bij mij gedaan in uiterlijk twee uur volgens mij... Is het een non retina overigens? Dan zou ik er een willekeurige 2.5" schijf inhangen om te kijken of het dan nog ZO langzaam gaat. Als dit het geval is kan je de hdd in elk geval uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

2012? Retina of regulier model (met DVDdrive)?

Bij Retina: Er is voor veel modellen een recall.
Bij regulier: harddisk of harddisk kabel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:33
Wat sebastius zegt. De MBP van 2009 tot 2012 hebben daar erg veel last van. heb er momenteel ook drie van in behandeling (2009, 2011 en 2012).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 12:54
Het is een reguliere macbook, ik ga van het weekend wel even een andere hdd gebruiken :-) thanks for the response