Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GTA V hapert/stottert (vooral bij (snel) rijden)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.326 views

• LaurenWKP
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20-04-2015
Mijn GTA V hapert/stottert vooral bij (snel) rijden en bij online missies met meerdere personen. Soms stottert hij veel en soms wat minder. Het lijkt wel alsof het, vanaf dat ik de game opstart, steeds erger wordt.
Volgens mij is het in de stad ook erger dan op een plattelandsweggetje.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals drivers updaten, maar ik denk dat het probleem zit in de configuratie van de ASUS GPU Tweak.
Ik heb mijn PC zelf gebouwd maar van het afstellen en overclocken heb ik niet zoveel kennis.

Mijn PC;
Asus R9 290X-DC2OC-4GD5 videokaart
Kingston HyperX Fury Red Series 8GB geheugen
WD Blue WD10EZEX 1 TB vaste schijf
Coolermaster GM Series G750M voeding
AMD FX 8350 4 GHz 8-kern processor
ASUS M5A97 EVO 2.0 ATX moederbord
SanDisk X110 128 GB SSD

Zo ziet mijn ASUS GPU Tweak eruit als ik GTA V speel;
http://nl.tinypic.com/r/2i76a84/8
http://nl.tinypic.com/r/284ke9/8
http://nl.tinypic.com/r/5n2irs/8

Wie weet wat ik moet doen om het haperen weg te krijgen? Alvast bedankt!

• MiliaanR
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-09 14:13

MiliaanR

Just for fans.

Ik heb precies het zelfde! Ik heb een R9 290, een i5-2500k en alles draait vanaf mijn SSD. Ik gebruik de driver 14.12, LaurenWKP welke drivers gebruik jij? Ik heb overigens geen ASUS GPU Tweak. Mijn GTA V is er zelfs gewoon een keer door gecrashed. :?

[Voor 13% gewijzigd door MiliaanR op 20-04-2015 12:06]

• Zenety
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:31
Stottert hij niet als je alles op low zet? Of zelfs 800*600 en dan alles op low.

• LaurenWKP
MiliaanR schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:58:
Ik heb precies het zelfde! Ik heb een R9 290, een i5-2500k en alles draait vanaf mijn SSD. Ik gebruik de driver 14.12, LaurenWKP welke drivers gebruik jij? Ik heb overigens geen ASUS GPU Tweak. Mijn GTA V is er zelfs gewoon een keer door gecrashed. :?
Ik heb de driver versie 14.501.1003.0

De mijne is ook een keer gescrashed toen ik met de GPU Tweak aan het uitproberen was. Maar toen crashte gewoon heel mijn PC.

[Voor 20% gewijzigd door LaurenWKP op 20-04-2015 12:41]

• LaurenWKP
Zenety schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:00:
Stottert hij niet als je alles op low zet? Of zelfs 800*600 en dan alles op low.
Dan hapert hij ook...

• LaurenWKP
PROBLEEM OPGELOST!

Ik heb de nieuwe AMD Catalyst Control Center gedownload en de oude eraf gegooid.
Zorg wel dat je eerst de oude eraf gooit, dit werkt makkelijker.
Download daarna de nieuwe (link: http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspx)
Als het goed is zit daar ook gelijk de nieuwe driver voor je videokaart bij dus die hoef je daarna niet los nog te installeren/updaten.

Als het goed is werkt de game nu wel zonder haperen, bij mij in ieder geval wel! Succes MiliaanR

• MiliaanR
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-09 14:13

MiliaanR

Just for fans.

Jap, het werkt bij mij nu ook goed! Thanks!

• Joopgta5
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-12-2015
Hallo ik ben joop en heb gta 5 voor de pc en heb hem vandaag ingesteld het duurde wel lang maar toen ik wou spelen loopte het vast en had ik geen goede beeld kwaliteit hoe kan dit /of eigelijk hoe kan ik dit oplossen ?? Baal er wel van :'( :(
Mvg Joop Hools

• Koekiemonsterr
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 12:12

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

Joopgta5 schreef op maandag 21 december 2015 @ 23:05:
Hallo ik ben joop en heb gta 5 voor de pc en heb hem vandaag ingesteld het duurde wel lang maar toen ik wou spelen loopte het vast en had ik geen goede beeld kwaliteit hoe kan dit /of eigelijk hoe kan ik dit oplossen ?? Baal er wel van :'( :(
Mvg Joop Hools
Beste Joop,

Allereerst, welkom op het forum van Tweakers.

Gelieve je bovenstaande vraag opnieuw te stellen in een nieuw topic, dat je hiervoor kunt aanmaken in SPV (Spielerij - Problemen & Vragen). Dit topic hier gaat namelijk over een ander GTA5 probleem; kortom, nu lopen er twee vragen door elkaar in dit topic en dat is niet de bedoeling.

Als je een nieuw topic aanmaakt met je bovenstaande vraag, geef ons dan ook wat meer informatie a.u.b. Dus hoe uit het probleem zich precies (vastlopen is iets anders dan slechte beeldkwaliteit), wat voor systeem heb je met welke onderdelen, hoe heb je GTA 5 ingesteld, en wat heb je allemaal al ondernomen om het probleem op te lossen? Met name dit laatste is niet onbelangrijk. We verwachten wel enige eigen inzet bij dit soort vragen. Zie daartoe ook Het algemeen beleid #topicplaatsen.

Kortom, met inachtneming van het bovenstaande, maak vooral een nieuw topic aan met je vraag.

Dit topic hier is nu gesloten.

[Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 21-12-2015 23:53]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True