[JS/google maps] polylines/straight lines

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 10:56
Hallo allemaal,

Voor een project ben ik bezig om in google maps het Nederlands rijksdriehoekcoördinaten systeem te teken. De huidige versie van deze webapp is hier te vinden: www.onlinekaarthoekmeter.nl

Het doel is als volgt:
De webapp is bedoelt om mensen te laten oefenen/werken met het uitzetten en lezen van coördinaten op een kaart. Deze techniek wordt veel onder scouts gebruikt om routes uit te zetten.
De nieuwe versie bestaat niet meer uit 2 afbeeldingen van kaarten meer een google map met het grid er op. Dit omdat de afbeeldingen maar een klein gebied aangaven en dus totaal niet flexibel zijn.

Het probleem:
Dit is de dev versie: dev.onlinekaarthoekmeter.nl
Op dit moment ben ik redelijk ver met het tekenen van het grid boven Nederland. Het grid is getekend en klopt ook. De coördinaat nummers staan op de kaart maar daar moet nog het e.e.a aan aangepast worden.
Maar het grootste probleem. De polylines met options geodesic. Alle lijnen zijn berekend om met de kromming van de aarde mee te gaan. Dit omdat de aarde natuurlijk ook een bolling heeft. Maar op goed te kunnen werken met kaarthoek meter en kaart moeten alle lijnen recht zijn.
Nu zou je als oplossing kunnen geven disable geodesic. Maar dan klopt het hele systeem niet meer.

Is er een oplossing in google maps op de hele kaart 'plat' te maken?

Na verder onderzoek ben ik er achter gekomen dat mijn doel bijna onmogelijk is.
Zowel Google als Bing gebruiken de Mercator weergave van de aarde. Als resultaat levert dit dat Groenland groter is dan Afrika. Wat totaal niet klopt.
En oplossing zou zij ook de Gall Peters weergave te gebruiken. Maar de implementatie hier van is redelijk moeilijk.

Helaas moet ik die project afblazen/omgooien.

[ Voor 18% gewijzigd door rohaantje op 21-04-2015 10:22 . Reden: meer informatie vergaart ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07 12:11
Als is gekeken naar leaflet.js? Weet verder niet hoe die in elkaar steekt met krommingen etc maar het is opensource dus wie weet heeft iemand iets voor geschreven. Voor de rest werkt na ervaring net zo goed als google maps.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjenker op 03-05-2015 14:19 ]