Systeem eventueel updaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoi,

Weet niet of dit het juiste topic is om de vraag te plaatsen (anders mag hij verhuisd worden naar de goede plek).

Ik heb op dit moment een HTPC draaien. Hierop staat windows 7 samen met XBMC en wat andere media programma's om blurays, films, 3D te spelen etc.
Dit draait allemaal vlekkeloos.

Nu heb ik er ook steam op gezet en werkt het ook met de PS4 controller eraan. Dus een nieuwe game wereld gaat weer open :*)

Alleen de allernieuwste games zullen er niet op gaan draaien. Dus games kopen in de steamstore is nog niet van toepassing. Ik heb er nu F1 2014 opstaan als test. Het draait wel maar niet echt soepel en de FPS kakt soms flink in.

Wat raden jullie aan voor eventuele upgrades om weer pc games te kunnen draaien (max settings zal denk toch niet gaan ivm de kleine behuizing en grenzen voor de hardware die erin kan.

Huidige setup:
  • SilverStone MILO ML04 - Bureaumodel - micro ATX
  • Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100
  • Corsair XMS3 - Geheugen - 4 GB
  • Be quiet! System Power 7 300W
  • AMD A serie A6-6400K - 3.9 GHz - 2 cores
  • Samsung 840 EVO Basic - Solid state drive - 120 GB
  • ASUS BC 12D2HT - Schijfstation
  • ASRock FM2A88M Extreme4+ - Moederbord - Micro-ATX - Socket FM2+ - AMD A88X
Er zit nu dus geen losse videokaart in.
Maar ben benieuwd wat jullie voor tips hebben etc. Dan kan ik een beetje kijken wat het gaat doen mbt de kosten en of het dat waard gaat zijn :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Paulus07 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:45:
Hoi,

Weet niet of dit het juiste topic is om de vraag te plaatsen (anders mag hij verhuisd worden naar de goede plek).

Ik heb op dit moment een HTPC draaien. Hierop staat windows 7 samen met XBMC en wat andere media programma's om blurays, films, 3D te spelen etc.
Dit draait allemaal vlekkeloos.

Nu heb ik er ook steam op gezet en werkt het ook met de PS4 controller eraan. Dus een nieuwe game wereld gaat weer open :*)

Alleen de allernieuwste games zullen er niet op gaan draaien. Dus games kopen in de steamstore is nog niet van toepassing. Ik heb er nu F1 2014 opstaan als test. Het draait wel maar niet echt soepel en de FPS kakt soms flink in.

Wat raden jullie aan voor eventuele upgrades om weer pc games te kunnen draaien (max settings zal denk toch niet gaan ivm de kleine behuizing en grenzen voor de hardware die erin kan.

Huidige setup:
  • SilverStone MILO ML04 - Bureaumodel - micro ATX
  • Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100
  • Corsair XMS3 - Geheugen - 4 GB
  • Be quiet! System Power 7 300W
  • AMD A serie A6-6400K - 3.9 GHz - 2 cores
  • Samsung 840 EVO Basic - Solid state drive - 120 GB
  • ASUS BC 12D2HT - Schijfstation
  • ASRock FM2A88M Extreme4+ - Moederbord - Micro-ATX - Socket FM2+ - AMD A88X
Er zit nu dus geen losse videokaart in.
Maar ben benieuwd wat jullie voor tips hebben etc. Dan kan ik een beetje kijken wat het gaat doen mbt de kosten en of het dat waard gaat zijn :)

Alvast bedankt.
Grootste verbetering zal een losse gpu zijn, maar of dat gaat passen in die kast ?

Alleen de allernieuwste games zullen er niet op gaan draaien. Dus games kopen in de steamstore is nog niet van toepassing
Je weet dat ze bij steam ook oude spellen verkopen ?
In de komende 2 maanden komt ergens de summersale, die zou ik in de gaten houden.veel oudere spellen voor 1a2 euro. van veel spellen van een jaar of 4 of ouder vermoed ik dat ze redelijk spelen op die a6.

Verder kijk ook eens naar emulators, ik ben nu nostalgisch aan het genieten door super mario voor de snes uit te spelen op mijn amd5350 htpc :P En verbazingwekkend genoeg is gta-san andreas ook nog speelbaar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 20-04-2015 12:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Summersale zal ik dit jaar eens in de gaten gaan houden. Voor de hele oude games ben ik zelf niet meer zo'n fan van. Tijd terug nog de SEGA 16 bit uit het stof gehaald maar die tijd heb ik wel gehad met dat soort games (sonic blijft wel leuk).

Nu is het vaak dat ik wel wat recentere games zou willen spelen op de PC ipv PS4 maar mis dan toch de power om het leuk te kunnen draaien zonder alle settings op low te gaan gooien. En om dan zomaar een game aan te schaffen er erachter komen dat die niet lekker draait is ook zo zonde.

Vandaar dus even kijken wat er eventueel mogelijk is met de HTPC en de specs beetje testen met http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Maar dan zie ik vele games het al maar net redden op minimum specs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
zit wat rond te kijken en kom deze tegen als videokaart (geen idee of het ook werkelijk zou passen etc:

Nvidia GTX 750 Ti KFA2

Maar zal dit qua hardware gaan werken en zal ik dan veel winst verkrijgen met alleen deze toevoeging? :)

Hmmm dat gaat volgens mij nooit passen. De kaart zelf wel maar die bracket is te hoog :( ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Paulus07 op 22-04-2015 20:06 ]