Tuinset van 1500 euro na 3 jaar doorgescheurd

Pagina: 1
Acties:
  • 42.890 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 09:07

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb op 22-3-2012 bij Intratuin een tuin/lounge set gekocht van het Intratuin huismerk “Romeo”.

Ik heb de loungeset netjes behandeld en op aanraden van Intratuin periodiek met een reiniger/conditioner behandeld. Na 2 jaar kwamen er een soort witte barstjes (beter kan ik het niet omschrijven) op sommige stukken van het gevlochten materiaal. Deze witte barstjes kwamen op alle onderdelen voor, ook de onderdelen waar je niet op zit, dus waar ook totaal geen spanning op staat. Toen had ik al getwijfeld om een melding te maken, maar had het nog even aangekeken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7ysMiae92AOMcSWcNpzH8nb1/medium.jpg
Plaatje is klikbaar

Nu, na 3 jaar is de complete set uitgescheurd, de naden van het gevlochten materiaal is tot mijn verbazing simpelweg kapot gesprongen. Dit verwacht ik uiteraard niet van een hoger segment loungeset van bijna 1500 euro. De slechte staat van het gevlochten materiaal is op alle onderdelen van de loungeset te zien. Het eerst wat echter definitief kapot is gegaan, is een van de twee 2 zits banken.

Ik ben van mening dat de levensduur van een premium loungeset meer zou moeten zijn dan 3 jaar. Ik heb de Intratuin klantenservice verzocht om samen met mij tot een oplossing te komen. De andere onderdelen zijn nog niet uitgescheurd, maar het is niet de vraag of, maar wanneer deze ook gaan scheuren, omdat de tekenen hiervoor al duidelijk aanwezig zijn. Op een vervanging van het gescheurde onderdeel zit ik daarom ook niet te wachten.

De klantservice heeft nog niet gereageerd, maar ik zou graag willen weten hoe sterk ik sta als consument. Wat kan/mag ik verwachten in dit geval? Hoe moet ik te werk gaan als Intratuin niks voor mij wil doen? Ik heb een rechtsbijstandverzekering mocht het zover komen (wat ik niet hoop).

Hier de rest van de foto's van de staat van de set:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Eix7m57gU1ldwu7lnEzodB56/medium.jpg
Klikbaar!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9gQ8DcMVHhkICgw28AJTYGVU/medium.jpg
Klikbaar!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BqLLyQiq6I5tT8n9fGhdUO5e/medium.jpg
Klikbaar!

[ Voor 0% gewijzigd door HellBeast op 20-04-2015 11:30 . Reden: Remeo in Remeo verandert ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-04 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Heb je de gebruiksaanwijzing / onderhoudsvoorschriften nog? Heb je je daar netjes aan gehouden?

Ik lees dat je de meubels ingeolied hebt, maar heb je ze in het winterseizoen ook binnen gezet? Of kunnen deze meubels er tegen om het hele jaar buiten te staan?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43
Zou het kunnen dat je ze indd het hele jaar buiten hebt laten staan? Zo een scheurtje lijkt me typisch iets door uitdroging of kapotvriezen.
Dit zal dan dus wel ergens netjes in de gebruiksaanwijzing staan, en in dat geval is het dus zuur en jouw 'shuld' (hoewel ik van zo'n dure set ook graag zou willen dat hij altijd buiten kan staan, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Deze meubels zouden geschikt moeten zijn om buiten te laten staan. Dat is in ieder geval wat ons bij de aankoop werd verteld. Het enige wat we moesten gebruiken was de reiniger. Ik heb ook niet de plek om al deze meubels in de winter op te slaan, vandaar dat wij juist een set zochten die buiten mocht blijven staan.

dit is overigens het spul dat we hebben gebruikt voor onderhoud:

Afbeeldingslocatie: http://www.intratuin.nl/media/images/8717263305149-2.jpg

Tuinmeubel beschermer

Inhoud 650ml, geschikt voor o.a. kunststof vlechtwerk, aluminium en textileen meubelen, 2 jaar garantie.

Artikelnummer 202062

Merk Intratuin

[ Voor 77% gewijzigd door HellBeast op 20-04-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 10:06

Perkouw

Moderator General Chat
Hm. Als ik zo kijk dan zie ik nergens een defect waardoor de set niet zou te zijn gebruiken. Alleen zie ik wel slijtage wat ik niet zo gek vind voor iets dat 3 jaar dag en nacht buiten staat. Verder vind ik 1500 euro en premium wel wat overdreven, maar dat kan liggen hoe ik het lees/vind. Zoals je zelf in het begin al aangeeft is het een loungeset van hun huismerk.

Resumerend. Afgaande op de foto's zie ik kleine slijtage voor een set die al 3 jaar dag en nacht buiten staat en gebruikt wordt. Dit lijkt me meer dan normaal en voor het bedrag van 1500 euro ook zeer acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Er is een hele zitting uitgescheurd. Je kunt niet meer op 1 van de twee banken zitten, want dan zak je erdoorheen. Dat is toch geen normale slijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

HellBeast schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:52:
Er is een hele zitting uitgescheurd. Je kunt niet meer op 1 van de twee banken zitten, want dan zak je erdoorheen. Dat is toch geen normale slijtage?
Ah oke, daar kom je nu pas mee en is iets anders dan de foto's laten zien.

Het lastige is wel dat vrijwel elk materiaal te lijden heeft van buiten staan gedurende een hele winter. Dat het plastic uitdroogt en scheurt is op zich wel te verwachten. (althans, ik zou het wel verwachten)

Ik ben bang dat het uit zal komen op een gevalletje je recht proberen te krijgen. Wat erg lastig zal zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 07:32
Wicker is zeker niet gemaakt om het hele jaar door buiten te laten staan met onze jaargetijden, precies om de verschijnselen waar jij nu last van hebt... het droogt uit en wordt broos. Vooral vocht is de boosdoener, daar droogt het sneller van uit... huh? Ja, komt door de verdamping, die droogt het wicker extra snel uit.

Eventueel zou goed afgedekt nog wel kunnen helpen, maar het advies is toch om het binnen op te slaan.

Dat moet ook vrijwel zeker de instructie voor onderhoud hebben gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Hooglander1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:57[/message]:[/b]
[...]

Ah oke, daar kom je nu pas mee
HellBeast schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:06:
Ik heb op 22-3-2012 bij Intratuin een tuin/lounge set gekocht van het Intratuin huismerk “Remeo”.

Nu, na 3 jaar is de complete set uitgescheurd, de naden van het gevlochten materiaal is tot mijn verbazing simpelweg kapot gesprongen.
en is iets anders dan de foto's laten zien..

Als je kijkt naar de foto waar je ook mijn vinger ziet, dan zie je dat het materiaal kapotgescheurd is. De verbindingen zijn kapot. Als je nu op de set zou gaan zitten, dan zakt het door (en scheurt het waarschijnlijk nog een stuk verder uit.)

Het lastige is wel dat vrijwel elk materiaal te lijden heeft van buiten staan gedurende een hele winter. Dat het plastic uitdroogt en scheurt is op zich wel te verwachten. (althans, ik zou het wel verwachten)

Ik ben bang dat het uit zal komen op een gevalletje je recht proberen te krijgen. Wat erg lastig zal zijn.

Wij hebben juist naar een tuinset gezocht die buiten kon blijven staan. Dat had intratuin ons zelf verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Dat het mondeling is verteld bij de Intratuin gaat je ben ik bang niet verder helpen. Verder snap ik nu niet of het echt defect is dat je er niet op kunt zitten omdat het helemaal door is gescheurd of dat je er gewoon verder in weg zakt. Dat laatste is inherent aan dit soort materiaal banken/stoelen.

En wat ik eerder al schreef. Je hebt het drie jaar lang buiten laten staan er gebruik van gemaakt. Dan vind ik slijtage als deze niet meer dan normaal en al helemaal voor een set van 1500 euro vind ik dat het er nog netjes bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Je kunt me geloven als ik zeg dat je er niet meer op kunt zitten. Een bank waar je niet meer op kunt zitten lijkt me niet de bedoeling. Misschien zijn de plaatjes minder duidelijk dan ik aanvankelijk dacht. Dat het een "wellus-nietus" verhaal kan worden wat betreft het buiten laten staan ben ik me van bewust. Daarom ben ik ook benieuwd hoe intratuin gaat reageren. Ik vind wel dat je het wel heel makkelijk afdoet, Perkouw, op normale slijtage van een tuinset van "maar" 1500 euro. Voor jou is dat misschien geen wereldbedrag, maar ik vind het een bedrag wat toch moet staan voor een bepaalde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Ik ben het met TS eens. Dit is geen kleine slijtage, de set kan waarschijnlijk als afgeschreven worden beschouwd al er iemand door de zitting heen zakt.

Bovendien; als een tuinzaak buitenmeubels verkoopt, moet je er van kunnen uitgaan dat deze meubels ook werkelijk buiten gebruikt kunnen worden. Als ze niet vorstproof zouden zijn, zou het juist expliciet vermeld moeten worden dat de meubels 's winters in een vorstvrije opslag moeten.

Wie tuinsets fabriceert / verkoopt, dient ze van materiaal te maken wat tegen weersinvloeden kan en je zou moeten verwachten dat zo'n set ongeveer tien jaar mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
HellBeast schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:22:
Je kunt me geloven als ik zeg dat je er niet meer op kunt zitten. Een bank waar je niet meer op kunt zitten lijkt me niet de bedoeling. Misschien zijn de plaatjes minder duidelijk dan ik aanvankelijk dacht. Dat het een "wellus-nietus" verhaal kan worden wat betreft het buiten laten staan ben ik me van bewust. Daarom ben ik ook benieuwd hoe intratuin gaat reageren. Ik vind wel dat je het wel heel makkelijk afdoet, Perkouw, op normale slijtage van een tuinset van "maar" 1500 euro. Voor jou is dat misschien geen wereldbedrag, maar ik vind het een bedrag wat toch moet staan voor een bepaalde kwaliteit.
Ik ga puur even af op de plaatjes. En ik probeer juist aan te geven dat je voor 1500 euro dag en nacht de set buiten hebt laten staan voor een periode van drie jaar. En in die periode is het ook nog eens gebruikt. Dat heeft niets te maken met wat ik van het bedrag vind. Het komt neer op; 1500 euro, 3 jaar lang dag en nacht buiten gestaan en het is ook gebruikt.

Dat gezegd hebbende, neem gewoon even contact op met de Intratuin of ga even langs. Als je ze mailt zou ik wel even zorgen dat je wat duidelijkere foto's hebt en mogelijk zelfs een filmpje. Wat je overigens wel moet realiseren. De bewijslast ligt nu bij jou. Dus het is aan jou om aan te tonen dat dit niet door slijtage/overmatig gebruik etc. is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb het verhaal al aangemeld. Ik verwacht ook dat ik gebeld ga worden op korte termijn. Dan kan ik e.e.a. nog eens flink toelichten. De set is natuurlijk gebruikt, maar het gaat in essentie over de verwachte levensduur van zo'n set. Dan is 3 jaar toch wel heel weinig. Laat ik het zo stellen: als ik wist dat deze set na 3 jaar al afgeschreven zou zijn, dan zou ik hem nooit hebben aangeschaft. Of koop jij wel elke 3 jaar een nieuwe tuinset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
HellBeast schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:38:
Ik heb het verhaal al aangemeld. Ik verwacht ook dat ik gebeld ga worden op korte termijn. Dan kan ik e.e.a. nog eens flink toelichten. De set is natuurlijk gebruikt, maar het gaat in essentie over de verwachte levensduur van zo'n set. Dan is 3 jaar toch wel heel weinig. Laat ik het zo stellen: als ik wist dat deze set na 3 jaar al afgeschreven zou zijn, dan zou ik hem nooit hebben aangeschaft. Of koop jij wel elke 3 jaar een nieuwe tuinset?
Laten we het bericht even afwachten. Wat betreft de tuinset koop ik per definitie al niet een set als deze, maar laten we het ontopic houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik zal dit topic updaten zodra ik een reactie van Intratuin heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 12:23
Ik zal gewoon even contact opnemen met Intratuin. Het probleem is echter wel dat de bewijslast bij jou ligt. Mijn ouders hebben ongeveer dezelfde tuinset gehad, en ze hebben eigenlijk geen problemen. Ze slaan hem altijd binnen op (houthok) en als hij buiten staat en niet in gebruik is, een plastic zeil erover.

Zolang je eerlijk bent, en niet onbeschoft bent, dan is intratuin niet echt heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:40
Het lijkt natuurlijk materiaal, dat kan sowieso niet zo goed tegen 'weer en wind'. Heb gekozen voor kunststof om die reden. Overigens tip: koop zoiets in augustus/begin september, dan is het vrijwel overal voor 30-70% korting om weer ruimte te maken voor kerst enzo.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Grappig, overal waar ik kom zie ik zelfde soort defecten aan dit soort tuinmeubels (wicker of plastic). Ondanks alle meldingen van hele jaar door buiten gaan ze toch vrij snel stuk. Uitdroging en vorst kunnen ze dus eigenlijk gewoon niet tegen. Ook niet met behandelingen etc. Vind 1500 wel een fors bedrag, en huismerk of niet, 3 jaar is veels te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

HellBeast schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:12:
Wij hebben juist naar een tuinset gezocht die buiten kon blijven staan. Dat had intratuin ons zelf verteld.
Hey, don't shoot the messenger :P

Enige wat ik zie is dat het drie jaar met weer en wind buiten heeft gestaan. Het kan wel buitenstaan, maar het heeft altijd een effect helaas. En een IntraTuin verkoper zal altijd zeggen dat zoiets kan, dat is zijn werk...

Als je formele garantie voorbij is ben ik bang dat het heel lastig zal worden om je recht te krijgen.

En €1500 of dat een fors bedrag is of niet hangt een beetje vanaf van hoe groot de set is die je gekocht heeft. Het feit alleen al dat het hele zitgedeelte hangt met het plastic "wicker" (of hoe het dan ook mag heten) is al vragen om structurele problemen bij dit soort sets. En helaas, je ziet het vaker.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Praxis.nl: "Zet wicker of kunststof tuinmeubelen echt binnen in de herfst en winter, of dek ze af met een speciale stoelenhoes. "

Tuinmeubelen.nl: "Probeer de meubelen in ieder geval af te dekken tegen regen en kou, aangezien deze elementen samen met de UV straling een belangrijkrijke invloed hebben op de levensduur."

Karwei.nl: "Wicker tuinmeubelen kunnen net als textyleen tuinmeubelen het hele jaar buiten staan. Bij vorst echter is het gevlochten materiaal kwetsbaar. Gebruik de meubels dan bij voorkeur niet. Haal regelmatig de gevallen bladeren van de meubels. Dit voorkomt schimmelwerking."

Echter, op de site van Intratuin geen enkele melding van "binnen opslaan":
http://www.intratuin.nl/i...tuinmeubelen-onderhouden/

Los van het feit of het slim is of niet, is een loungeset niet even makkelijk binnen op te slaan. (Hoe groot woont de gemiddelde Tweaker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Om even een duit in het zakje te doen; Intratuin verkoopt nog steeds deze sets en die zijn een combi van een aluminium frame en een wicker bovenlaag.

Alhoewel Intratuin het niet expliciet (makkelijk vindbaar) op de site heeft staan, raadt Praxis en meerdere andere leveranciers van tuinmeubelen toch zeker aan om de sets in de winter binnen te zetten zoals https://www.praxis.nl/klusadvies/tuinmeubelen-onderhoud

@gysman11: ja, opslaan is misschien niet het simpelste maar een goed alternatief is de tuinset volledig in plastic wikkelen en afsluiten. Hiermee blijft in ieder geval de vochtigheid enigszins neutraal en zal vocht een mindere invloed hebben op de materialen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Het zure is dat wij expliciet hiernaar hebben geïnformeerd. De Intratuin Tuinmeubelreiniger en tuinmeubelbeschermer was het enige waar we het mee hoefden te behandelen en dat is ook gebeurd. Ik heb geen plek binnen om een hele set op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 11:49
Tsja kunststof .. waarschijnlijk onder lichte spanning door het "weven" .. in combinatie met wat UV erbij wat het bros maakt .. en dan sowieso al een vrij dunne laag materiaal. Vervolgens in het volgende seizioen wat vocht in de scheurtjes .. en wat vorst er overheen. Et voila ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
De beschermer zou een UV filter beschermlaag moeten geven. (staat op de fles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HellBeast schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:22:
De beschermer zou een UV filter beschermlaag moeten geven. (staat op de fles)
Heb nog nooit gehoord dat een UV Filter ervoor zou zorgen dat het materiaal niet onderhevig is aan de invloed van -10 graden in de winter tot misschien wel +45 graden in de volle zon. UV Filters (kuch) zijn over het algemeen een wassen neus tegen verkleuringen, niet tegen de eigenschappen van een materiaal om te krimpen, uit te zetten, te buigen etc bij bepaalde temperatuur.

Ik kan trouwens niet vinden of Intratuin een CBW-erkenning heeft maar al zou dat zo zijn, dan krijg je per definitie maar 3 jaar garantie op het aangekochte produkt. Wat enigszins (helaas) tegen je spreekt is dat je in het 2e jaar al iets hebt geconstateerd en toen maar hebt bedacht om geen aktie te ondernemen en nu grofweg een jaar verder bent en gaat klagen.

Ik snap het wel maar als ik na 2 jaar een (klein) defect constateer, ga ik meteen terug. Defecten lossen zich over het algemeen niet zelf op en worden vaak alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het lijkt me inderdaad niet normaal dat zo'n set zo snel afgeschreven is. Vooral vervelend dat nu blijkt dat hun mondelinge advies een slecht advies blijkt te zijn.

Ik vermoed dat het bij vervolgstappen hierover een getouwtrek gaat worden. Moeilijk om te bewijzen dat ze je hebben verteld dat hij altijd buiten kan staan...

Er zit vast een mismatch tussen de verkoop-afdeling ("Tuurlijk, kan altijd buiten staan, gaat minstens vijf jaar mee, neem er nog een flesje onderhoudsspul bij en je zit gebakken") en de support afdeling ("Nee meneer, moet echt binnenstaan of minstens een hoes. Hebben wij buiten laten staan geadviseerd? Kan me niet voorstellen, dit is breed bekend. Ja, als je hem open buiten laat staan in de winter zal hij vast niet langer dan 2 a 3 jaar meegaan!")

Misschien je als koper voordoen en een gesprek aanknopen met een verkoper en vragen hoe je zo'n set moet behandelen en hoe lang het mee gaat? Als ze dan gaan zeuren kan je ze met een opname daarvan confronteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

eamelink schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:46:
Misschien je als koper voordoen en een gesprek aanknopen met een verkoper en vragen hoe je zo'n set moet behandelen en hoe lang het mee gaat? Als ze dan gaan zeuren kan je ze met een opname daarvan confronteren.
Volgens mij moet je dan wel eerst toestemming vragen om iets op te nemen; er is namelijk nog geen enkele zaak (aangespannen) en dan is willekeurig opnemen niet toegestaan.

Maar dat doe ik vooral uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Wie weet komen ze wel met een billijke oplossing. Eerst maar eens afwachten wat ze gaan vertellen voordat ik creatieve oplossingen ga overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Dat inderdaad ten eerste.

Bovendien heeft niet nieuwe gesprek niets te maken met de vorige aankoop. We zijn inmiddels 3 jaar verder.

Het advies kan wel heel anders zijn geworden. gaat het überhaupt nog om dezelfde tuinset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Voor zover ik kan afleiden van de plaatjes, is het precies dezelfde set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:32
MAX3400 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:01:
[...]

Volgens mij moet je dan wel eerst toestemming vragen om iets op te nemen; er is namelijk nog geen enkele zaak (aangespannen) en dan is willekeurig opnemen niet toegestaan.

Maar dat doe ik vooral uit mijn hoofd.
Twee leuke artikelen hierover door Arnoud Engelfriet:
http://blog.iusmentis.com...bruikt-worden-als-bewijs/ en http://www.iusmentis.com/...gevens/#opnemengesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

I know; het opnemen is wel mogelijk maar op een later tijdstip er rechten aan ontlenen, is niet mogelijk totdat je voor de rechter staat. En aangezien ik niet verwacht dat TS na 3 jaar nog een civiele zaak wil aanspannen tegen de Intratuin, lijkt me het opnemen van het hele verhaal ietwat overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-03 10:57

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Misschien is het wel een beetje naief om te denken dat je zo'n set het hele jaar kan blootstellen aan alle weersinvloeden. Het feit dat een verkoper aangeeft dat een spray voldoende is vind ik ook apart.

Heb je wel research gedaan over het product? Gebruikerservaringen en/of onderhoud tips?

Wij zijn momenteel ook aan het orienteren voor een nieuwe tuinset en ook deze moet het hele jaar buiten kunnen staan. Maar wat ze ook zeggen, ik koop er direct een goede hoes bij, en doe bepaalde onderdelen in onze schuur. En neem zeker geen genoegen met een of andere spray.

[ Voor 4% gewijzigd door CartmanMMA op 20-04-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Hoes oplossing is ook niet ideaal, je creert namelijk een supervochtige ruimte, en als de zon er op staat gaan er lekker verkleuringen door schimmels ontstaan. Ben ook aan het kijken voor een tuinset, maar denk dat ik gewoon voor steigerhout ga met losse kussens die ik dan kan opbergen. Kost de wereld niet, en kan wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FlyEragon schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:28:
...maar denk dat ik gewoon voor steigerhout ga met losse kussens die ik dan kan opbergen. Kost de wereld niet, en kan wel wat hebben.
Ik lees op verschillende sites dat mensen inderdaad vaker en vaker weer voor "ouderwets hout" gaan. Het onderhoud maar ook het schoonmaken kan makkelijker omdat bijna alles een natuurlijk produkt is. En hout kan je eventueel zelf in het voorjaar ook weer opschuren indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 27-04 07:32
FlyEragon schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:28:
Hoes oplossing is ook niet ideaal, je creert namelijk een supervochtige ruimte, en als de zon er op staat gaan er lekker verkleuringen door schimmels ontstaan.
Als het een compleet gesloten hoes is, maar als die hoes gewoon open is aan de onderkan kan de boel ademen... en sowieso als je de hoes er overheen doet wanneer de meubels goed droog zijn is die kans sowieso al minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb die ervaring gedaan met 8 tuinstoelen in een hoes gedurende de winter. Onderkant open voor ademen. Maar na 2 winters zitten er toch van die mooie zwarte stippen in door schimmelvorming. Heb ook redelijk vaak condens gezien aan de binnenkant. MIsschien was de uitvoering slecht, maar ik begin daar niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06
Wij hebben een gevlochten loungeset van kunststof met alu frame. Niet van de Intratuin btw.
Deze staat toch al best wat jaren buiten in weer en wind omdat je voor deze geen hoes kunt vinden (je moet de delen aan elkaar zetten en dat kun je op verschillende manieren doen), staat deze gewoon zonder iets eroverheen.

Er is absoluut niets te zien aan problemen met de set. Ik weet even de winkel niet en het merk niet, maar de set was tussen de 600 a 800 euro. Iig al de helft van jouw set.

Ik vind het dus wel vreemd dat dit gebeurd. Overigens verschil tussen kunststof en natuurlijk wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Op Tweakers.net is het toch gangbaar om af en toe zelf je gezonde verstand te gebruiken?

Een verkoper om zulk advies vragen? En hem dan blind geloven? Misschien dat je een set van goede Horeca-kwaliteit een paar jaar buiten kan laten staan, maar dan is het riet/rotan min of meer geplastificeerd.

Neem je verlies (en voortaan zelf de beslissing iets wel of niet kopen, ipv dit feitelijk aan de verkoper over te laten door op zijn blauwe ogen te vertrouwen)

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redemer76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-04 09:01
De tuinset is bijna zeker gemaakt van Polyethyleen (HDPE)
Dit materiaal heeft geen last van vochtopname, noch last van uitdrogen.
PE kan tegen temperaturen tussen +90°c tot -50°c

PE (net als eigenlijk alle kunststoffen) kan niet tegen langdurige invloed van UV-licht. Al kan PE daar redelijk goed tegen.
Er zijn additieven (UV stabilisatoren) die toegevoegd worden om veroudering van het materiaal te voorkomen. Dit brengt dan weer een kostenplaatje met zicht mee.

Waarschijnlijk is het materiaal ook geen nieuw PE (geen virgin) maar een recyclaat wat ook de sterke (taaiheid) iets doet afnemen omdat het vermengt is met ander kunststoffen zoals PP, omdat de PE nooit 100% gescheiden kan worden.

Het belangrijkste is om de tuinset af te schermen tegen zonlicht om veroudering te voorkomen.
Vocht of temperaturen hebben absoluut geen invloed op dit materiaal.
PE is tevens erg goed bestand tegen de meeste chemicaliën (welke weet ik nu even niet) en word vaak gebruikt als verpakkingsmateriaal zoals flessen voor chemicaliën.

Een middeltje om de tuinset te beschermen tegen zonlicht vind ik onzin. Dan zou je wekelijks je tuinset dik in moeten smeren om een beetje effect te hebben.

Al met al vind ik dat een tuinset meer dan 3 jaar mee moet kunnen gaan en zeker één van €1500,-
Of je je recht zal halen betwijfel ik...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Eh..... "afschermen tegen zonlicht".

Waar heb ik die set nou voor? :confused:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Kijk eens op de fles van de Intratuin "beschermer". Daar staat op dat het een UV Filter heeft. Het spul is ook tegen verweren. Lijkt bij ons dus niet gewerkt te hebben. (Toch 20 euro de fles trouwens....)

Afbeeldingslocatie: http://www.intratuin.nl/media/images/8717263305149-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redemer76
Inderdaad werkt niet.

Met UV-filter voor een mooie glans :*)

:F

[ Voor 143% gewijzigd door Redemer76 op 20-04-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Daar was ik al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 08:44
zo he, ik schrik er eigenlijk van om te lezen dat een tuinset eigenlijk niet tegen zonlicht kan, of in ieder geval langdurig... En dan komt de volgende vraag bij mij op : ik kom oorspronkelijk uit Italie, daar heb je natuurlijk veel langer en meer (sterkere) zonlicht, dus worden dit soort tuinsets voor de internationale markt gemaakt of alleen voor de Nederlandse ? Want al mijn vriendin in Italie kopen echt niet elke 2-3 jaar een nieuwe tuinset hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redemer76
@TIGER79 Dat is net welk materiaal ze hebben gebruikt. Als je nieuw PE gebruikt met UV- stabilisator dan gaat die waarschijnlijk veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb inmiddels een bericht van de Intratuin:

Geachte heer Koster,

Uw email hebben wij in goede orde ontvangen en vinden het heel vervelend dat uw loungeset gebreken vertoond.

Wij zullen uw email met de producent kunnen bespreken en streven er naar om u binnen 5 werkdagen een reactie te geven, dan wel een oplossing aan te bieden.

Indien u nog vragen heeft, zijn wij bereikbaar op <telefoonnummer>

Met vriendelijke groet,

"Meneer van de Intratuin"
Productverantwoordelijke tuinmeubelen en barbecues

Ze nemen in ieder geval de klacht wel serieus in behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 17:04
Zou niet moeten kunnen in mijn beleving. Ik heb een tuinset van € 500,- van de Leenbakker staan in mijn tuin (gevlochten dubbele leuning+zitting kunststof). 6 stoelen, 1 tafel met glasplaat. Ze hebben altijd buiten gestaan eigenlijk en zijn nog in prima staat.

Ondertussen al minimaal 5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Mogelijk maakt het ook uit hoeveel ze krijgen te verduren in de zin van het aantal directe zonuren per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HellBeast schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:13:

Geachte heer Koster,

Uw email hebben wij in goede orde ontvangen en vinden het heel vervelend dat uw loungeset gebreken vertoond.

Wij zullen uw email met de producent kunnen bespreken en streven er naar om u binnen 5 werkdagen een reactie te geven, dan wel een oplossing aan te bieden.

Indien u nog vragen heeft, zijn wij bereikbaar op <telefoonnummer>

Met vriendelijke groet,

"Meneer van de Intratuin"
Productverantwoordelijke tuinmeubelen en barbecues

toon volledige bericht
Ziet er anders uit als een standard reactive.

Over 5 dagen krijg je een email met de melding dat ze helaas geen garantie kunnen bieden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 18:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

TIGER79 schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:55:
zo he, ik schrik er eigenlijk van om te lezen dat een tuinset eigenlijk niet tegen zonlicht kan, of in ieder geval langdurig... En dan komt de volgende vraag bij mij op : ik kom oorspronkelijk uit Italie, daar heb je natuurlijk veel langer en meer (sterkere) zonlicht, dus worden dit soort tuinsets voor de internationale markt gemaakt of alleen voor de Nederlandse ? Want al mijn vriendin in Italie kopen echt niet elke 2-3 jaar een nieuwe tuinset hoor !
Het weer in Italië is (afhankelijk van de plaats) anders dan in Nederland. Hier is over het algemeen een hogere luchtvochtigheid, in de regel valt er vaker/meer regen. Wat er precies met de TS-set is gebeurt laat ik maar even in het midden, maar doordat het in Italië zonniger is zal een natuurlijk product vaak beter drogen waardoor er minder kans is op vochtschade.
Je kan het ook zien aan bv het schilderwerk aan gebouwen. Hier in Nederland is het echt een must om je hout iedere 5 jaar opnieuw te schilderen, in de meeste Zuidelijke landen gebeurt dit minder frequent en zelfs als het niet gebeurt ziet het er alleen niet mooi uit, maar echte rot treed er veel minder snel op omdat het natte hout veel beter droogt.
Zoals gezegd, veel is plaats/lokaal weer afhankelijk er zullen dus ook genoeg uitzonderingen zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22
Als de verkoper inderdaad heeft aangegeven dat een dergelijke set prima buiten kan blijven staan dan is doorslijten van materiaal binnen 3 jaar mijns inziens verre van acceptabel. Natuurlijk weet iedereen dat binnen zetten de levensduur verhoogt, maar als dit een must is om überhaupt een levensduur van een jaar of vijf te garanderen dan moeten ze dit toch echt aangeven. Of je je recht krijgt is natuurlijk een tweede, maar zou je er zeker hard voor proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-04 10:36
HellBeast schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:13:
[...]
En, iets teruggehoord?

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heb je die set in de winter wel afgedekt of stond hij open en bloot buiten?

Wij hebben onze set (ander type, ander merk, zelfde prijsklasse) inmiddels een jaar of 5 buiten staan en die ziet er nog prima uit. Enige zichtbare slijtage is verkleuring van het materiaal door blootstelling aan UV.

Wat wij wel doen als het echt winterweer wordt (deze winter niet gedaan) is de hele zooi bij elkaar zetten en er zo'n hoes overheen doen. Ik weet niet of dat het verschil gemaakt heeft maar het lijkt me beter voor de bescherming van zo'n set dan een of ander schoonmaakmiddel (wij hebben het ding nog nooit schoongemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Wij hebben er een afdekzijl overheen getrokken in de winter. Het hele gebeuren is nog steeds in behandeling bij de intratuin, we zijn nu alleen op vakantie en hebben dat ook gemeld aan ze. Ik verwacht dus ook volgende week pas een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Er is een reactie gekomen van Intratuin. Ze hebben het hele voorval met de leverancier besproken. De leverancier zegt dat ze nav de foto's concluderen dat het niet meer gerepareerd kan worden en het enige wat ze kunnen doen is 35% van de aankoopwaarde vergoeden als compensatie. Ik heb daar mee ingestemd, want verder heb ik eigenlijk toch geen keus. Voor 550 euro heb ik geen nieuwe tuinset, dus het gaat me sowieso geld kosten. Maar ik weet wel dat er geen wicker meer komt. Ik denk dat ik nu voor een steigerhouten set ga. Ook niet onverwoestbaar, maar zeker niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

HellBeast schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:54:
Er is een reactie gekomen van Intratuin. Ze hebben het hele voorval met de leverancier besproken. De leverancier zegt dat ze nav de foto's concluderen dat het niet meer gerepareerd kan worden en het enige wat ze kunnen doen is 35% van de aankoopwaarde vergoeden als compensatie. Ik heb daar mee ingestemd, want verder heb ik eigenlijk toch geen keus. Voor 550 euro heb ik geen nieuwe tuinset, dus het gaat me sowieso geld kosten. Maar ik weet wel dat er geen wicker meer komt. Ik denk dat ik nu voor een steigerhouten set ga. Ook niet onverwoestbaar, maar zeker niet zo duur.
Voordeel van steigerhout is dat je hem compleet naar wens kunt (laten) maken :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
HellBeast schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:54:
Kun je niet proberen wat meer te krijgen? 35% vind ik nou niet echt veel na drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Setje van 1500,- moet zeker wel 10 jaar meekunnen, 60% was meer op zijn plaats.

Aan de andere ant, ik snap het wel.

Af van het gezeik, verlies pakken en proberen om voor 550,- + wat er bij een mooie stijgerhout set neer te zetten.

Ik weet niet of je handig bent, maar anders kun je ook nog zelf aan de slag....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 14:51
Ik schrik ook wel van dit verhaal.
Ik vind ook dat je van een dergelijke set wel wat langer plezier mag hebben.
Wij hebben hier ook 6 gevlochten stoelen het hele jaar buiten staan, wel onder een afdak maar zonder hoes in de winter.
Staat er alweer een jaar of 7 en mankeert niets aan.
Stoelen zijn van 4 Seasons Outdoor en waren destijds afgeprijsd van 275€ voor 200€ de stuk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
BaRF schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:56:
[...]Voordeel van steigerhout is dat je hem compleet naar wens kunt (laten) maken :)
Niet te mooi maken, want als je daar niets aan doet dan is dat ook zo weggerot in het NL klimaat. ;)
Het is zo`n mooie hype dat steigerhout (al weer een beetje op zijn retour volgens mij), maar het is gewoon onbehandeld ruw vurenhout.
Als je daar niets aan doet, dan heeft dat ook geen lang leven, en al helemaal niet als de poten zo op de grond /zand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Via internet de planken bestellen en zelf iets in elkaar zetten. Voor pak hem beet 250 euro aan materiaal heb je een behoorlijk set staan. Is niet erg als je dat om de 4-5 jaar opnieuw mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
FlyEragon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:02:
Via internet de planken bestellen en zelf iets in elkaar zetten. Voor pak hem beet 250 euro aan materiaal heb je een behoorlijk set staan. Is niet erg als je dat om de 4-5 jaar opnieuw mag doen.
Dat is zeker waar, ik heb zelf ook maar van steigerhout gedaan, omdat de gevlochten tuinsets met een beetje kwaliteit niet te betalen zijn. Als je 250 euro uit geeft aan hout, nog wat schroefjes en beits heb je een prima set. Wel loodzwaar, maar het zit prima!

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.rijkenbergtuinmeubelen.nl/materialen-en-onderhoud
vlechtwerk
•De levensduur van de platte draad is ongeveer 5 jaar, de halfronde / ronde draden ongeveer 7 jaar. Dit zijn gemiddelden en zijn per gebruiker wisselend.
Ik ben verder geen expert.

Dus na 2 jaar van de 7 is ongeveer 30% van de levensduur. Logischerwijs zou ik zeggen een vergoeding van 70% a 60% van de nieuwwaarde. Maar nieuwe de hele tuinset is afgeschreven, dus op basis daarvan zou ik persoonlijk zeggen rond de 40% a 50%. 35% lijkt mij vrij weinig, ik had in eerste instantie bezwaar gemaakt, mogelijk komen ze dan met een wat hoger bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 17:54

ricardo246

Life's what you make it!

Wij hebben een lounge set vd intratuin, gevlochten kunstof.
De helft van het stel (twee stoelen) staan aan de voorzijde vh huis, de bank staat aan de achterzijde.

De stoelen staan sinds 3 jaar aan de voorzijde, voorheen stonden ze achter.
De zon staat bij ons altijd op de voorzijde (80%) en we hebben weinig zon op de plek aan de achterkant.
De twee stoelen aan de voorkant zijn in de 3 jaar dat ze er staan enorm achteruit gegaan. Ik denk dat we dit seizoen niet gaan halen. Het kunstof is zo bros geworden, dat het bij lichte belasting uit elkaar valt.
De bank achter in de tuin (uit de zon) is nog in prima conditie.

Wij hebben de stoelen altijd goed onderhouden, met de juiste schoonmaak en onderhouds-middelen, maar tegen de felle zon is kunstof niet goed bestand. We zien het zelfde effect ook aan het schilderwerk aan de voorzijde (zonkant), dit heeft veel meer onderhoud nodig.

Om te regeren aan mijn mede-tweaker hierboven, ik denk dat de levensduur sterk afhangt van de locatie van je tuinset, en hoe je deze beschermt gedurende zonnige dagen. Juist kunstof kan best wel tegen vocht en temperatuur (winter/herfst) alleen UV licht zorgt voor de brosheid. Deze info had je vooraf van de verkopende partij moeten krijgen, dan had je toen een betere keuze kunnen maken. In de praktijk is mijn ervaring dat dit soort sets, in de volle zon, na 3 a 4 jaar toast zijn.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

ricardo246 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:37:
Juist kunstof kan best wel tegen vocht en temperatuur (winter/herfst) alleen UV licht zorgt voor de brosheid. Deze info had je vooraf van de verkopende partij moeten krijgen, dan had je toen een betere keuze kunnen maken. In de praktijk is mijn ervaring dat dit soort sets, in de volle zon, na 3 a 4 jaar toast zijn.
We leven in 2015. Men kon 45 jaar geleden al mensen naar de maan sturen en weer terug.

Het is echt wel mogelijk kunststof te maken waarvan het vlechtwerk jaren aan extreme weersomstandigheden kan worden blootgesteld. Alleen fabrikanten/handelaren kiezen er voor winst te maximaliseren en van goedkope materialen gebruik te maken.

Bij een Blokker- of Leen Bakker-setje van 600 euro hoef je geen levensduur van 10 jaar te verwachten, maar een set die je voor 1500 euro aanschaft, mag je van verwachten dat deze niet na 3 jaar uit elkaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Laatst online: 21:48

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Ik heb ook een (wicker) set van de Intratuin.
Ik heb gisteren even op het garantiebewijs gekeken, er staat bij mij letterlijk op: Gezien de gebruikte materialen van aluminium en hoogwaardig kunststof kan deze set 12 maanden per jaar buiten blijven staan.
(geen exacte quote).

Indien gewenst kan ik hier wel een foto van maken en plaatsen, is op dit moment echter even niet in bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-04 14:44
Wij hebben ook een soortgelijk loungeset. Ander merk, gekocht in een andere winkel, maar ook gevlochten kunststof.
In het voorjaar gaat de set naar buiten, er ligt dan wel nog een zeil overheen. Bij een dagje goed weer, zeil aan de kant en kussentjes erop en klaar. In de zomer is het zeil weg. en staat de set de hele zomer open en bloot buiten. Als het weer slechter word komt het zeil weer van pas. Vaak heb je nog een mooie dag in het najaar. En als het dan echt voorbij is gaat de hele set naar binnen.

Ons is ook gezegd dat het makkelijk het hele jaar buiten kunnen, en dat je alleen maar hoeft te sprayen met zo een busje reiniger en klaar. Wij hebben onze set nu bijna 4 jaar en nog van de door jou omschreven slijtage te zien. Maar....en verkoper wil verkopen. Dat is wat die moet doen. En jou dan iets zeggen waardoor je het product koopt hoort er helemaal bij. €1500,- is best wel veel en ik zou er ook niet vrolijk van worden. Wij hebben een goedkopere gekocht met het idee dat we weer een nieuwe zouden kopen al de set na X jaar versleten is. Makkelijk gezegd. Ik hoop dat ze met een passende oplossing komen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Laatst online: 25-04 17:36
Zojuist tot de ontdekking gekomen dat onze set van de Intratuin exact dezelfde scheuren heeft! Echter hebben wij de set wel binnen gezet in de winter, het zal dus zeker door het UV licht komen in de zomer. Eens kijken hoe de Intratuin hierop gaat reageren. Zelf vind ik 35% aan de erg lage kant.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

OnsDenis schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:38:
Zojuist tot de ontdekking gekomen dat onze set van de Intratuin exact dezelfde scheuren heeft! Echter hebben wij de set wel binnen gezet in de winter, het zal dus zeker door het UV licht komen in de zomer. Eens kijken hoe de Intratuin hierop gaat reageren. Zelf vind ik 35% aan de erg lage kant.
Heb je het behandeld tegen UV? Anders kan je die 35% wel heel goed van pas komen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Anoniem: 697264

*knip* dit heeft niets in dit topic te zoeken, en is ook meer een rant/schandpaalpost. Geen van beiden de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 17-09-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926907

Wij hebben ook de loungeset Romeo met 6 bijpassende eetstoelen van intratuin gekocht in mei 2013 voor ruim 2000 euro. Ik zag vandaag dat het wicker van een van mijn stoelen finaal door gescheurd is op de hoeken waar geen belasting is. De rest van de loungeset zit vol met scheuren zo ook het dienblad en tafel welke bij deze set horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het is niet de bedoeling om een 2 jaar oud topic te kicken zonder concrete vragen. Op dit moment is het meer een shopreview / rant, welke beide niet de bedoeling zijn op het forum. Ik zet hier dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.