Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers.

Sinds kort heb ik een nieuw systeempje.
En mijn doelstelling was om arma 3 op ultra te gaan draaien.
Maar nog steeds wil het niet helemaal lekker draaien.
vooral in steden heeftie moeite om de 60 fps te halen.

Dus ik dacht misschien zal ik maar is moeten gaan overclocken.
De vraag is ligt het aan mij pc? of is arma 3 gewoon te slecht optimized.

Dit zijn mijn specs:

Blizzard T2 cooler - Coolermaster
Kast: LAN HAF XM - Coolermaster
Cpu: I7 2600
Gpu: Sapphire hd9750 3gb With boost
Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Revision 1.3
Ram: 4x 2gb corsair ballistic 1600
Hdd: 1TB samsung hdd 7200
Voeding: G550M Coolermaster

EDIT: Als ik ARMA3 speel draait mijn cpu bijna op 4.00 ghz
En word maar voor 30 procent gebruikt dus daar ligt het niet aan denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Hoi Funnyfox

Het is beter om je vragen te stellen in het Sandy bridge topic .

Een i7 2600 is niet over te klokken omdat de multiplier gelockt is, een 2600K daarintegen zijn heel goed over te klokken. Er zijn genoeg Guide's op internet te vinden, heb je zelf al een beetje gezocht? :)

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
undeepdiver schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:26:
Hoi Funnyfox

Het is beter om je vragen te stellen in het Sandy bridge topic .

Een i7 2600 is niet over te klokken omdat de multiplier gelockt is, een 2600K daarintegen zijn heel goed over te klokken. Er zijn genoeg Guide's op internet te vinden, heb je zelf al een beetje gezocht? :)
Hoi Undeep.

Ja dat klopt inderdaad. ik doelde ook meer op wat nou precies het probleem is met arma 3,
of het wel aan mijn systeem ligt of misschien toch aan mijn gpu en misschien die maar is moet overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 11:15
Die 7950 Kan je makkelijk op 1100 core en 1450 Memory op 1.2V en dat is maar een matige OC op je GPU. Ik heb namelijk ook een 7950 op die snelheden draaien, alleen wil ik niet verder gaan omdat de kaart te veel lawaai maakt tijdens het gamen zonder headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jurrian120 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:53:
Die 7950 Kan je makkelijk op 1100 core en 1450 Memory op 1.2V en dat is maar een matige OC op je GPU. Ik heb namelijk ook een 7950 op die snelheden draaien, alleen wil ik niet verder gaan omdat de kaart te veel lawaai maakt tijdens het gamen zonder headset.
zal is gaan kijken of het de moeite waard is.
heb zelf geen ervaring met overclocken en vooral niet met gpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
MSI afterburner heb je daarvoor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:02
Doe dat alsjeblieft wel verantwoord en ga niet gelijk de schuifjes vol open gooien.

Gewoon met kleine stapjes en elke keer testen op stabiliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo werkt dat niet. Dat het jou lukt wil niet zeggen dat het een ander lukt.
Arma 3 is redelijk geoptimaliseerd qua graphics, maar qua cpu niet.
Die gebruikt 1 core heel erg, en de rest heel weinig. Overclocken van de cpu helpt wel waarschijnlijk, alleen wat al gezegd is, daar heb je een K processor voor nodig.
Dus al met al, arma is niet geweldig geoptimaliseerd. Je hebt een ontzettend snelle processor, met overclock nodig om dat echt lekker te kunnen draaien.
En inderdaad, mocht je willen overclocken, lees je even in, kijk een paar tutorials.
Niet zomaar iets doen, dat gaat niet werken. En al helemaal niet zomaar meer voltage op zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:44:
[...]

Zo werkt dat niet. Dat het jou lukt wil niet zeggen dat het een ander lukt.
Arma 3 is redelijk geoptimaliseerd qua graphics, maar qua cpu niet.
Die gebruikt 1 core heel erg, en de rest heel weinig. Overclocken van de cpu helpt wel waarschijnlijk, alleen wat al gezegd is, daar heb je een K processor voor nodig.
Dus al met al, arma is niet geweldig geoptimaliseerd. Je hebt een ontzettend snelle processor, met overclock nodig om dat echt lekker te kunnen draaien.
En inderdaad, mocht je willen overclocken, lees je even in, kijk een paar tutorials.
Niet zomaar iets doen, dat gaat niet werken. En al helemaal niet zomaar meer voltage op zetten.
Kijk dan maar op die tutorials van jouw. Daar gaat men zelfs verder als 1.2V. kijk eerst eens even voordat je iemand bang gaat maken met een dode mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe even normaal. Tutorials van Mij? Ik heb geen tutorials gemaakt hoor.
Als je geen extra voltage nodig hebt, moet je het gewoon niet gebruiken.
Als je dan spreekwoorden wil zeggen, gebruik ze dan goed.
Bang maken met een dode mus? Wat? Blij maken met een dode mus is de goede uitspraak.
Je kan niet zeggen zet er 1.2v op, zet hem op 1100 core en 1450 memory en gaan.
Zo werkt dat gewoon niet. Elke videokaart is ander wat overclock betreft.
En om goed te overclocken moet je met kleine stapjes omhoog, liefst zonder extra voltage.
Dan benchmarken, om te kijken of hij stabiel is, en je geen artifacts krijgt.
En zo steeds hoger, tot je artifacts krijgt, dan moet je een stukje terug, of hij eruitklapt, dan ook een stukje terug, of eventueel meer voltage, maar als je een beginnende overclocker bent, zal ik gewoon van het voltage afblijven.
Zomaar doen, is het slechtste advies wat je kan geven. Voor hetzelfde geld trekt die videokaart het niet, en gaat hij kapot.
En dan kom jij zeker vertellen, ja het was maar een matige overclock.
Of je zit net in die belangrijke game, en je videokaart klapt eruit omdat je overclock instabiel is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even gaan kijken of ik wel ga overclocken.
Als het echt aan mijn cpu ligt ga ik me gpu niet overclocken.
Ik dacht dat een i7 2600 in het algemeen al overkill was maar blijkbaar voor arma niet helaas.

Ik denk dat ik genoegen er mee ga nemen hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dat de ene kaart dat aan kan, betekent niet dat de andere kaart dat ook aan kan. Het is dus altijd: Eerst OC'en zonder verhoogd voltage, dan pas het voltage verhogen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:22:
Ik zal even gaan kijken of ik wel ga overclocken.
Als het echt aan mijn cpu ligt ga ik me gpu niet overclocken.
Ik dacht dat een i7 2600 in het algemeen al overkill was maar blijkbaar voor arma niet helaas.

Ik denk dat ik genoegen er mee ga nemen hoe het is.
Een overclock op je gpu gaat ook niet zo gek veel schelen, meestal 3-5fps extra ongeveer. Tenzij je echt een hele hoge overclock kan doen.
Je kan als het goed is wel de bus speed van de processor wat omhoog proberen te doen. Kan meestal niet zo ver, maar alle kleine beetjes helpen. In de bios.
Wel goed stresstesten met prime of intelburn, paar uur laten lopen en op temperaturen letten. Videokaart is ook vrij makkelijk hoor. Msi afterburner, core clock steeds met stapjes van 20 omhoog, ik doe het tijdens het stresstesten. Dan als hij eruit springt, meestal driver error, 20 terug en een paar uur stresstesten. Geheugen hetzelfde, alleen dan moet je op artifacts letten. Dus rare dingen in je beeld die niet kloppen.
Het zal alles bij elkaar in arma misschien 7-8 fps schelen. Ligt er een beetje aan hoe ver je komt.
Alleen ben je met goed 24/7 overclocken ook echt wel een paar uurtjes bezig. Vooral stresstesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:56:
[...]

Een overclock op je gpu gaat ook niet zo gek veel schelen, meestal 3-5fps extra ongeveer. Tenzij je echt een hele hoge overclock kan doen.
Je kan als het goed is wel de bus speed van de processor wat omhoog proberen te doen. Kan meestal niet zo ver, maar alle kleine beetjes helpen. In de bios.
Wel goed stresstesten met prime of intelburn, paar uur laten lopen en op temperaturen letten. Videokaart is ook vrij makkelijk hoor. Msi afterburner, core clock steeds met stapjes van 20 omhoog, ik doe het tijdens het stresstesten. Dan als hij eruit springt, meestal driver error, 20 terug en een paar uur stresstesten. Geheugen hetzelfde, alleen dan moet je op artifacts letten. Dus rare dingen in je beeld die niet kloppen.
Het zal alles bij elkaar in arma misschien 7-8 fps schelen. Ligt er een beetje aan hoe ver je komt.
Alleen ben je met goed 24/7 overclocken ook echt wel een paar uurtjes bezig. Vooral stresstesten.
Hoi,

Het grappige is als ik arma 3 single player speel kan ik wel alles ultra doen en dan lekker 60fps draaien.
Maar zodra ik in multiplayer ga word het slechter vaak nog maar 40 fps in steden en daarbuiten misschien 48 fps of 50 als ik geluk heb maar als er veel spelers zijn kan het nog wat meer omlaag schieten.

Ik denk dat ik het er gewoon bij laat die 7/8 fps gaan hem het ook niet doen.
Ik heb zelfs gelezen dat mensen met twee titan gpu's zelfs niet fatsoenlijk ultra kunnen spelen in arma 3 multiplayer. zoals watch dogs kan ik met gemak op ultra 60 fps draaien.

Denk dat het gewoon aan de arma 3 engine ligt of server side want single player is prima :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Had begrepen dat het server side was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Dat klopt, framedrops in arma is serverside

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Frozen schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:24:
[...]

Dat de ene kaart dat aan kan, betekent niet dat de andere kaart dat ook aan kan. Het is dus altijd: Eerst OC'en zonder verhoogd voltage, dan pas het voltage verhogen.
Als je Unofficialy OC aan zet in MSI afterburner zet hij hem automatisch op 1.2V. Dit is een matige OC. Waar je zeker geen last van gaat krijgen met temps of beschadigingen.
Pagina: 1