Tal van reviews (en discussies hier!) heb ik bekeken over verschillende modellen van dergelijke kant-en-klaar waterkoelingoplossingen, maar toch ontbreekt het me een beetje aan een totaalplaatje. Naar wat ik begrijp, zijn duurdere producten, zoals de Corsair H100, best wel de moeite waard als men kan accepteren dat men een serieuze meerprijs moet ophoesten voor de coole looks.
Hoe zit het echter met goedkopere producten, waar minder informatie over te vinden valt (zowel hier als op Google) zoals:
-Corsair H55/H60
-Cooler Master Seidon 120V
-Thermaltake Water 3.0 Performer C
+ evt. andere merken
Ik ben op zoek naar een (relatief) goedkope oplossing dat volledig compatibel is met mijn high-profile ram (nooit opnieuw koop ik zo een nutteloze rommel
). Om aircooling toe te kunnen passen moet ik bepaalde toegevingen doen, zoals de bijgeleverde fan als outtake ipv. intake te installeren, wat aircooling minder aantrekkelijk maakt (tot in welke mate?).
Zijn zulke goedkope oplossingen de moeite waard en betrouwbaar? Wat als men betere (aftermarket) fans op de radiator aansluit?
Dit allemaal zonder ambitieuze overclockingambities, ik ben gewoon op zoek naar een (relatief) stille, betrouwbare en mooi uitziende (ja - ik heb een windowed case) build.
Dank bij voorbaat!
Hoe zit het echter met goedkopere producten, waar minder informatie over te vinden valt (zowel hier als op Google) zoals:
-Corsair H55/H60
-Cooler Master Seidon 120V
-Thermaltake Water 3.0 Performer C
+ evt. andere merken
Ik ben op zoek naar een (relatief) goedkope oplossing dat volledig compatibel is met mijn high-profile ram (nooit opnieuw koop ik zo een nutteloze rommel

Zijn zulke goedkope oplossingen de moeite waard en betrouwbaar? Wat als men betere (aftermarket) fans op de radiator aansluit?
Dit allemaal zonder ambitieuze overclockingambities, ik ben gewoon op zoek naar een (relatief) stille, betrouwbare en mooi uitziende (ja - ik heb een windowed case) build.
Dank bij voorbaat!