Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alle drivers weg na clean install (7)

Pagina: 1
Acties:

• bkkrdbkstn
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05-05 15:13
Hallo allen, omdat ik morgen aan een nieuw vak begin waarbij ik wat software op mijn laptop nodig heb, heb ik mijn laptop opnieuw geïnstalleerd. Dat was hard nodig. Het gaat om een HP EliteBook 8560w Workstation op Windows 7 Ultimate 64bit. Alles vlot en wel, enkel na het installeren geen internet. Zijn al mij drivers verdwenen!

Kortom mijn vraag: Hoe installeer ik gemakkelijk al de juiste drivers, en vooral de internetdrivers (die andere drivers kan ik daarna makkelijk updaten)?
Ik vind door alle bomen het bos niet meer, er lijken wel miljoenen drivers te bestaan..

alvast bedankt!!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Het lijkt me logisch dat als je Windows opnieuw installeert ook je drivers weg zijn. Tenzij Windows ze al in de Windows-installatie CD had, maar vaak is de hardware nieuwer dan de Windows-versie.

Wat je kunt doen is op de HP-website kijken naar de drivers voor jouw laptop. Zelf installeer ik vaak alleen de netwerkdrivers en laat dan gewoon Windows Update lopen, die download ze daarna vaak automatisch.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• dr0ptheb0mb
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

dr0ptheb0mb

F.O.A.D. - L.A.M.F.

er zit een knop op je PC / die helpt je zo uit de puree / druk hem in en ga maar mee / de bloemen buiten zetten

• Electromonkey
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:31
bkkrdbkstn schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:25:
Hallo allen, omdat ik morgen aan een nieuw vak begin waarbij ik wat software op mijn laptop nodig heb, heb ik mijn laptop opnieuw geïnstalleerd. Dat was hard nodig. Het gaat om een HP EliteBook 8560w Workstation op Windows 7 Ultimate 64bit. Alles vlot en wel, enkel na het installeren geen internet. Zijn al mij drivers verdwenen!

Kortom mijn vraag: Hoe installeer ik gemakkelijk al de juiste drivers, en vooral de internetdrivers (die andere drivers kan ik daarna makkelijk updaten)?
Ik vind door alle bomen het bos niet meer, er lijken wel miljoenen drivers te bestaan..

alvast bedankt!!
Misschien niet heel slim om zoiets te doen als je er zo weinig kennis van hebt.

Kijk hier eens voor je drivers. Gewoon even typenr + drivers googlen.

• bkkrdbkstn
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05-05 15:13
Electromonkey schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:30:
[...]

Misschien niet heel slim om zoiets te doen als je er zo weinig kennis van hebt.

Kijk hier eens voor je drivers. Gewoon even typenr + drivers googlen.
Wellicht niet de slimste zet ooit, maar het is gebeurd.

Op die site ben ik inderdaad al geweest, maar welke van de 14(!) Network drivers moet ik dan hebben?

[Voor 3% gewijzigd door bkkrdbkstn op 19-04-2015 23:41]

• ajouin
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 29-09 13:26
neem eerst de Intel Gigabit Ethernet Driver om internet (met kabel) te hebben , dan kan je de rest auto updaten.

• StarWing
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-09 16:01

StarWing

Huh ?!?

Gebruik de HP SDM tool, dan heb je direct alle recentste drivers.
Wel eerst je nic manueel installeren.

Page intentionally left blank.

• funnyfoxnl
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08-06-2017
Driver booster is gratis en een goed werkende progama die je gehele pc scant naar hardware.
En daarna update die alles gratis.

Die gebruik ik zelf op.
Dat zou ik doen en mocht je tegen problemen aanlopen als het klaar is laat het maar horen maar ik verwacht van niet :)

EDIT: Download wel de gratis versie.
(Alleen scannen en updaten is gratis!)

[Voor 12% gewijzigd door funnyfoxnl op 21-04-2015 11:53]

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:44
funnyfoxnl schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:52:
Driver booster is gratis en een goed werkende progama die je gehele pc scant naar hardware.
En daarna update die alles gratis.

Die gebruik ik zelf op.
Dat zou ik doen en mocht je tegen problemen aanlopen als het klaar is laat het maar horen maar ik verwacht van niet :)

EDIT: Download wel de gratis versie.
(Alleen scannen en updaten is gratis!)
Waarom Driverbooster gebruiken als HP zelf een tool aanbied (de eerder genoemde SDM)?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders kijk je even in Device Manager en voor elk device wat niet geinstalleerd is, kan je ook de Hardware ID's opvragen in het tabblad Details.

Dat mik je weer in Google (samen met het type laptop) en zeeer waarschijnlijk kom je na 2x klikken bij het goede antwoord.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-09 23:00

Rick-Jan

always connected

MAX3400 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:51:
En anders kijk je even in Device Manager en voor elk device wat niet geinstalleerd is, kan je ook de Hardware ID's opvragen in het tabblad Details.

Dat mik je weer in Google (samen met het type laptop) en zeeer waarschijnlijk kom je na 2x klikken bij het goede antwoord.
En dit kan je dus ook gebruiken voor je netwerk driver, weet je meteen welke van de 14 je moet hebben ;)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• oheng
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:43
Wat voor een apparaat je hebt zoek je natuurlijk uit op deze website:
http://www.pcidatabase.com
Met de 4 cijferige vendor en device id, heb je meteen het juiste apparaat te pakken, zonder allerlei troep te moeten installeren.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True