Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Custom build laptop advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 16:21
Hey guys,

Dus ik ben de laatste tijd druk op zoek naar een laptop.
Ik zat eerst te kijken naar de XPS 13 of een macbook pro 13.3, maar nu ben ik dus langs xnotebooks.nl gekomen en een custom build laptop spreek me ook wel aan, omdat ik dan zelf kan kiezen hoe ik hem wil configureren.

Nu ben ik dus aan het kijken om daar een build samen te stellen.
Het is niet mijn main computer, dat blijft m'n desktop.

Ik werk als motion-graphics artist en doe zoveel 3D als 2D motion-graphics. Veel after effects en 3D werk dus. Ik heb een laptop nodig zodat ik ook onderweg kan werken en die ik mee naar klanten kan nemen.

Ik heb zelf nu 2 builds samengesteld, waarbij de ene build een hogere resolutie scherm heeft en lichter is, maar een mindere batterij (slechts 6 cell) en de andere build die slecht een HD scherm heeft maar wel een betere batterij, deze is alleen wel wat zwaarder (+700g)

De eisen waaraan de laptop moet voldoen:

-Krachtig genoeg om wat after effects of 3d werk te verrichten, voor als ik op locatie moet werken bijvoorbeeld. Echt zware dingen zal ik gewoon op m'n desktop doen.

-Niet te zwaar, moet wel portable blijven als ik hem mee neem voor klantgesprekken. Rond de 2.5 kilo lijkt me nog wel redelijk (een macbook 15 inch is 2 kilo en dat is bijv een prima gewicht, iets zwaarder kan nog wel maar ik wil zeker geen bakbeest van 4 kilo)

-Batterij die redelijk lang mee gaat (bij licht gebruik)

-Goed scherm met acurate kleuren

Maar nu zit ik dus in mijn build te twijfelen wat een betere CPU optie is. De 4712HQ (37w) of de 4810MQ (47w) Maakt die 10 wat een groot verschil op de batterijduur? En hoeveel zal het schelen?
Qua performance heb ik natuurlijk het liefst de 4810MQ, maar het verschil tussen de twee is niet extreem groot, dus als ik een uur meer batterylife uit de 4712HQ zou kunnen trekken dan doe ik dat.

Hoeveel verschil zou een 8cell (76.96WH) tegenover een 6 cell (62.16WH) batterij maken?
Tevens vraag ik me voor build 2 ook af of er wel genoeg verschil tussen de 860m en 960m zit om een prijsverschil van 100 euro te kunnen verklaren. Al is de 960 wel een stukje zuiniger dus dat is opzich wel een voordeel. (bij build 2 kan er gekozen worden tussen de 860 en 960)

Ok twijfelde ik voor build 1 nog om er 24gb aan ram in te zetten, maar ik vraag me ook af in hoeverre dat impact heeft op de batterijduur

Dit zijn de 2 builds waar ik mee bezig was:

Build 1 (8cell battery, HD, 2.7kilo)
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hjAU5/a050c11a33.png

Build 2 (6cell battery QHD, 2kilo)
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hjAOR/0089f3849d.png

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11 11:17
De 960m is een 860m met een overclock tussen de 7%-10%. Of dat 100 euro waard is moet je zelf inschatten. Zelf zou ik trouwens voor de 37w proc gaan. Die gaan langer mee op een batterij en produceren ook minder hitte.

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Vergeet niet dat build 2 een 1440p resolutie heeft.
De werkruimte is gigantisch.
Dat is al een reden om daarvoor te gaan.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• Timmmeeehhh
SmokingAces schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:47:
Vergeet niet dat build 2 een 1440p resolutie heeft.
De werkruimte is gigantisch.
Dat is al een reden om daarvoor te gaan.
Ja ik wil ook heel graag een 1440p scherm, maar ik vraaf me dus af of de 6 cellige batterij hierin lang genoeg mee gaat. De andere build kan een grotere accu in maar compenseerd hiervoor met het scherm en gewicht dus.

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Timmmeeehhh schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:07:
[...]

Ja ik wil ook heel graag een 1440p scherm, maar ik vraaf me dus af of de 6 cellige batterij hierin lang genoeg mee gaat. De andere build kan een grotere accu in maar compenseerd hiervoor met het scherm en gewicht dus.
Ik weet niet hoelang de accu mee zal gaan, en omdat deze wat kleiner is en door het verbruik van het scherm.
Maar ik neem dat de accu niet binnen een uur of 3 leeg is. (gezien het feit dat andere laptops al gauw 6 uur mee kunnen gaan bij licht gebruik)

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• Timmmeeehhh
SmokingAces schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:13:
[...]

Ik weet niet hoelang de accu mee zal gaan, en omdat deze wat kleiner is en door het verbruik van het scherm.
Maar ik neem dat de accu niet binnen een uur of 3 leeg is. (gezien het feit dat andere laptops al gauw 6 uur mee kunnen gaan bij licht gebruik)
Ik hoop zelf op een accu die een uur of 6 mee kan gaan idd, met hele zware configuraties red je dat sowieso niet, maar daarom probeer ik dus een gulden middenweg te vinden.
1440p zijn wel wat extra pixels though, maar misschien dat dat energieverbruik wegvalt tegenover de grootte.
Ik ga ze zo maar even bellen, kunnen me vast goed adviseren daarover.
Pagina: 1