Kabelradio ontvangst stoort?

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 21:42
Op mijn Pioneer stereotoren heb ik een digitale tuner (F-Z95 om precies te zijn). Nu ik verhuisd ben (jaja weer op kamers) heb ik het ding maar netjes met een coax van 10 mtr (5 was net te kort) op mij kabelradio aansluiting aangesloten. Dat werkt allemaal prima, ook goed geluid.

Nu het probleem: als ik te dicht in de buurt van mijn set kom (bijv. om het volume te regelen of zo) dan stoort dat enorm! En dan ben ik er nog een halve meter van af. Met een gewone antenne en het signaal uit de lucht pikken kan ik dat begrijpen maar met kabelradio?

Als ik dan een andere zender opzet houd het storen op. Kom ik (of iemand anders) dan weer te dicht bij dan stoort het hele zaakje weer. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

There is no place like 127.0.0.1

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik doe een gok mischien is de buiten mantel van de COAX onderbroken of zo dan werkt ie namelijk ook als een soort antenne, of de COAX kabel zelf onderbroken dan ontvangt ie nog wel maar niet echt spetterend.

Verwijderd

de 10meter kabel inkorten.
signaal versterker ertussen.
sterkertje nalopen op aansluitingen.

• marcus22
De kabel is net nieuw en nog helemaal in orde dus daar kan het niet aan liggen.

Als de kabel te lang is dan is het signaal toch alleen maar zwak en slecht. Bij mij is het goed totdat ik op een bepaald punt in mijn kamer ga staan. Zou dat echt het probleem zijn? (ik kan me niet voorstellen, er zit namelijk een versterker + splitter doos voor alle vijf de kamers hiero)

• Paquito
  • Niet online
nah 10meter moet niet het probleem zijn.
tenzij je een crappy kabel gebruikt.

Ik heb hier zelf een 15 meter kabel liggen (van beneden naar de zolder)
Tis nog niet eens een 'grade-a' kabel.. en het signaal is al eigenlijk perfect.
Wil nog een extra dikke kabel kopen om de ruis minimaal te houden :)
Jammergenoeg bevat het crappy signaal van upc gewoon standaard al ruis :r

Verwijderd

Zou er een signaalversterker tussen zetten. Misschien dat da helpt. En je aansluitingen nakijken.

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 15:35 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Zou er een signaalversterker tussen zetten. Misschien dat da helpt. En je aansluitingen nakijken.
En zet die signaalversterker bij voorkeur zo dicht mogelijk bij de plek waar de kabel het huis in komt. Doe je dit niet dan versterk je niet alleen het kabelsignaal, maar ook alle stoorsignalen die opgepikt worden in de woning (dus plaatsing bij voorkeur voor de splitter(s))

• marcus22
Bij mij in mijn studentenhuis is de situatie als volgt:
Kabel hoofdaansluiting, splitter voor kabelmodem (@home), de nog geen meter verder een grote splitter/versterker bak voor alle kamers in huis.

Het signaal is goed van kwaliteit ovet het algemeen. Het probleem is dat een zender gaat storen als ik op een bepaalde plek in mijn kamer ben. Dat is het probleem.

Pagina: 1