Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

1080p 22" monitor gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Phantomic
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 27-09 18:08
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? Ik zoek een 22" full hd monitor

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de honderd euro. Max 130
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Niet specifiek merk, waarschijnlijk wel type. Ik zoek een goede monitor waar je prima op kan gamen (ookal ben ik niet een highend gamer), maar toch mooie kleuren heeft.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik ga hem gebruiken met een budget(game)pctje,
Intel Pentium G3420 en Nvidia GTX 750 ti
--
Zelf dacht ik om in mijn zoektocht TN achterwegen te laten, aangezien de goedkoopste VA schermen ook rond de 100 ligt. Alleen weet ik niet zeker of ik wel een VA/IPS scherm nodig ben.
Is er echt een heel groot verschil? (Jup, ik heb alleen TN gebruikt tot nu toe :/ )

Ondertussen heb ik zelf gezocht en kom op deze drie uit: (Alleen de eerste komt 10 euro duurder uit door verzendkosten, heb het niet zo met Alternate)
http://tweakers.net/price...;347694;372284/categorie/
Welke raden jullie aan? :D

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

• Brandonvds
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:24
Een maandje geleden zat ik met dezelfde zoektocht als jij.
Verschil tussen panelen is mij duidelijk uitgelegd
VasZaitsev schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:40:
TN is gewoon erg matig op zijn best: Vrij slechte kleuren, veel backlightbleeding, laag contrast, kans op banding, glossy scherm, zeer slechte kijkhoeken en voor de gemiddelde gamer/gebruiker geen enkel voordeel.

IPS was heel lang voor normale gebruikers en gamers dé keuze, want goede kleuren, aardig contrast, geen banding, matte en glossy schermen, zeer ruime kijkhoeken en de inputlag en ghosting was laag genoeg voor iedereen die normaal gamet. Alleen als je vreselijk goed CS:GO speelt is het niet een geweldige techniek.

Maar:
Nu zijn imo de nieuwste AMVA panelen de beste keuze, vergeleken met IPS zijn er eigenlijk twee echt snel merkbare dingen anders:
AMVA heeft veel beter contrast, wat veel games en zeker films een stuk mooier maakt.
De kijkhoeken van AMVA zijn vooral verticaal wat minder, echter, zolang je maar enigszins recht voor je scherm zit, zie je geen verschil. Pas als je van boven naar beneden op je scherm kijkt zul je zien dat het contrast snel wegvalt.

http://tweakers.net/price...;347694;349150/categorie/ zijn inderdaad alle drie prima schermen, de twee BenQ's zijn 22" schermen, dus wat kleiner dan 24", maar wel erg goedkoop. De Iiyama is wel 24", maar ook een stuk duurder dan de 22" schermen. In alledrie zit een erg goed paneel, en zeker de BenQ's zijn echt ruimschoots de beste schermen in hun prijsklasse.

Als er echt een nadeel genoemd moet worden, hebben iig de BenQ's een wat goedkope voet, die behoorlijk kan wiebelen als je er tegenaan tikt, en het ziet er ook allemaal wat goedkoop uit qua uiterlijk, maar het innerlijk is zeer goed.
Zelf ben ik uiteindelijk voor pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart deze gegaan.
Ik ben er zeer tevreden over en kan hem zeker aanraden

• Phantomic
Ben uiteindelijk voor de LG 22MP55HQ-P gegaan. Ietsie duurder, voor 117 euro. (De BenQ is nu 100 trouwens^) Morgen komt die binnen. Heeft iemand nog tips waarbij ik op moet letten voor een goede review maken? Programma's etc voor testen van een beeldscherm?

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Phantomic schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:14:
. Heeft iemand nog tips waarbij ik op moet letten voor een goede review maken? Programma's etc voor testen van een beeldscherm?
Nee joh. Dat gaat anders.

Kijk hoe je het produkt ontvangt,
Beschrijf daarna hoe makkelijk (of moeilijk) het uitpakken ging
daarna beschrijf je hoe het aansluiten gaat

en dan het belangrijkste:
beschrijf hoe mooi (of slecht)) het beeld is
en hoe fijn het geluid klinkt in jouw oren.

• Phantomic
Dat was ik sowieso van plan :D, maar heb eerder gelezen in reviews met iets als sRGB en dacht dat het misschien goed was om zo iets te testen

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan ga je meer richting professioneel, en de juiste apparatuur heb je daarvoor niet in huis. Helemaal eens met wat Reepje zegt, gewoon beschrijven wat jij ziet :). Je kunt ook een soort middenweg nemen. Ik heb dat zelf wel eens gedaan in deze review en met deze site. Of het heel nuttig is, weet ik niet, want het blijft toch je eigen interpretatie.

[Voor 9% gewijzigd door br00ky op 29-04-2015 16:30]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True