Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Helaas is er geen algemeen Windows topic voor kleine vragen, dus vandaar dit topic.

Ik heb een Windows 8.1 retail licentie aangeschaft voor wat testwerk met Bootcamp OSX. Nu wil ik graag de licentie weer van de hand doen en heb ik twee vragen:

- Is de licentie (key) op enige manier gekoppeld aan het Microsoft account dat ik tijdens de installatie heb gebruikt? (Zou een toekomstige gebruiker dit op de een of andere manier aan de hand van de serial kunnen herleiden?)
- Laten de voorwaarden toe om de licentie door te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Eh....het is toch niet nodig om hiervoor een topic aan te maken, dit moet je namelijk wel ergens kunnen vinden (in de voorwaarden?). Je licentie is op geen enkele manier gekoppeld aan je Microsoft Account.

Of de voorwaarden het toelaten...? Ik zou zeggen lees ze even door.... :+

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Een OEM licentie zit na installatie vast aan het moederbord.
De retail versie mag je verwijderen van een computer en dan op een andere computer installeren. Hij is dus verbonden aan de eigenaar van het licentiebewijs.
Ik vermoed dat je hem wel mag verkopen, maar het probleem is dat de verpakking open is en de koper geen garantie heeft dat jij hem niet stiekem blijft gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:49:
[...] Je licentie is op geen enkele manier gekoppeld aan je Microsoft Account.[...]
Pas op dat dit met Office, bijvoorbeeld, niet meer zo is! Als die geactiveerd is op een account, kun je hem niet meer opnieuw koppelen aan een ander account. Ik zou dus ook voor elk product een nieuw account aanmaken, zolang dat haalbaar is (met gmail bijvoorbeeld maak je een uniek adres via email+msproduct@gmail.com).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Room42 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:06:
[...]

Pas op dat dit met Office, bijvoorbeeld, niet meer zo is! Als die geactiveerd is op een account, kun je hem niet meer opnieuw koppelen aan een ander account. Ik zou dus ook voor elk product een nieuw account aanmaken, zolang dat haalbaar is (met gmail bijvoorbeeld maak je een uniek adres via email+msproduct@gmail.com).
Eh....dat is bij Office nog steeds een keuze. Je kunt met Office 2013 dus kiezen om hem te activeren met een Office 365 koppeling (als je daar je licentie hebt gekocht), of gewoon met een ouderwetse productkey...

Overigens met de Office 365 methode die jij bedoelt, daar koop je key ook niet, maar huur je hem eigenlijk zolang je betaald. Voordeel is wel dat je altijd beschikt over de laatste Office versie...

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien heb je gelijk, dat moet ik eens controleren. Zo vaak werk ik niet meer met Retail. Wat ik wel weet is dat de 'standaard usertjes' deze optie dan niet zo makkelijk weten te vinden ;) Hier liepen we namelijk tegenaan toen bleek dat een ex-medewerker een retail versie op zijn privé-account geactiveerd had.
Eh....
offtopic:
Dit komt echt naar over.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkoop van (2e hands) licenties is door uitspraken van Europese hof toegestaan: nieuws: Hof: doorverkoop softwarelicenties is toegestaan en http://actioma.eu/2012/12...raak-een-kleine-revolutie

Ook voor gedownloade 2ehands software is er jurisprudentie om deze door te verkopen: http://blog.iusmentis.com...-mag-worden-doorverkocht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nice, thanks! Als goed is zit ik dus safe omdat er geen koppeling is aan mijn account en is het volgens het recht ook toegestaan. Nu nog de toekomstige koper overtuigen dat ik serial niet gebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij informatie geven over installeren van Windows 8.1.
Ik zit met het volgende, ik heb een laptop gekocht voor mijn zoon nu heeft hij geen Back-up gemaakt en de laptop starte niet meer op. Ik heb er even een andere Windows opgezet maar ik wil toch de originele Windows 8.1 erop.
Nu heb ik wel de Windows- Licenties gelijk na de koop eraf gehaald met een progje en ook de ID nummer dat gekoppeld is aan de licenties.
Waar haal ik nu Windows 8.1 die ik kan installeren met de licenties die ik heb.
Ik heb geen cd van Windows 8.1
Please help _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is beetje een topic hijack....
Maar kijk hier eens: http://answers.microsoft....2f-4b94-bf95-85ab70ca7064
OVerigens als je een laptop met windows8.1 geinstalleerd hebt gekocht dan zit de licentiekey in het EUFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:54:
Wie o wie kan mij informatie geven over installeren van Windows 8.1.
...
Waar haal ik nu Windows 8.1 die ik kan installeren met de licenties die ik heb.
Ik heb geen cd van Windows 8.1
De licentie zit inderdaad opgeslagen in het UEFI NVRAM, die hoef je dan niet opnieuw in te voeren.
Microsoft heeft een tooltje om installatie media te maken, een USB stick is snel en eenvoudig
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media.
Let op, als je de usb of dvd boot, kies dan de "UEFI:" boot optie.
Pagina: 1