Zijn er nog bioscopen in Nederland voor films in 2D?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Topicstarter
Als iemand die niet kan genieten van de 3D hype heb ik nogal moeite om bioscopen te vinden waar de grote films nog in 2D worden getoond. Op dit moment ga ik eigenlijk altijd naar Antwerpen toe, maar ik heb geen zin om dat voor elke film te doen. Heeft er iemand tips voor bioscopen in Brabant en Zuid-Holland waar men nog kan kiezen?

Ik draag een bril, dus die 2D brillen zijn ook niet echt fijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 19-04-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Maak van twee brillen een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, ben ik nou gek of doet elke bioscoop ook nog aan niet-3d-vertoningen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ Dit dus.... Elke bios heeft toch nog steeds juist dat 3d-gedrocht als 'feature'? En bieden vooral films 'normaal' aan? Welke film heb je in jouw regio niet in 2d kunnen kijken?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 22:58
Als het brilletje een probleem is kun je ook je eigen bril kopen.
Moet je alleen even kijken welke soort 3D je plaatselijke bios gebruikt. Bij Pathe is dat bijvoorbeeld REALD. Maar hun IMAX heeft weer andere brilletjes.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Hier in de regio, en dan neem ik dat ruim*, is geen enkele bios die een 2D versie van een film draait als hij er in 3D is. Op de sporadische kinderanimatiefilm na dan, maar de blockbusters zeker niet.

*Drachten, Heerenveen, Sneek, Groningen, Hoogezand en Drachten. Zeg maar de noordelijke bioscopen die realistisch te bereiken zijn voor mij

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-06 18:45
naitsoezn schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:24:
^^ Dit dus.... Elke bios heeft toch nog steeds juist dat 3d-gedrocht als 'feature'? En bieden vooral films 'normaal' aan? Welke film heb je in jouw regio niet in 2d kunnen kijken?
CyBeR schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:21:
Misschien bij de bioscopen waar jullie komen, maar de Pathé-bioscopen waar ik kom (Delft & Rotterdam) bieden vrijwel nooit de keuze. Als een film in 3D is, dan is die alleen in 3D te zien.

Zelf heb ik daarom maar een 2D-bril gekocht voor €7, alweer bijna 4 jaar geleden, zie ik nu :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:21:
Niet in Brabant en Zuid-Holland in ieder geval. Meest recente voorbeeld is Age of Ultron. Er is letterlijk geen enkele bioscoop die daarvan de 2D versie draait. Echt extreem jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06 17:26
Ik vind het ook jammer dat veel films in 3D vertoond worden. Bij films waar veel geanimeerd wordt (bijv Avatar, of animatiefilms), zie ik wel meerwaarde, maar bij de gemiddelde film wordt de achtergrond voor mijn gevoel zo onscherp en mis je details. En je betaalt toeslag natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 159816 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:44:
[...]

Niet in Brabant en Zuid-Holland in ieder geval. Meest recente voorbeeld is Age of Ultron. Er is letterlijk geen enkele bioscoop die daarvan de 2D versie draait. Echt extreem jammer.
Hier in Amsterdam doet de Pathé die ook alleen in 3D idd. Ligt aan de film blijkbaar want voor sommige films hebben ze om en om wel en niet 3D, maar voor deze inderdaad niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik heb er ook al eens aandacht in één van mijn sporadische blogs aan besteedt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Bioscopen verdienen véél meer aan 3D (toeslag op kaartjes, brilletjes verkopen) terwijl het ze (bijna) niets extra kost. Ze zullen dus wel gek zijn om een 2D versie te tonen. Al gebeurt het wel bij echt grote films (The Hobbit bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
90710 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:53:
Bioscopen verdienen véél meer aan 3D (toeslag op kaartjes, brilletjes verkopen) terwijl het ze (bijna) niets extra kost. Ze zullen dus wel gek zijn om een 2D versie te tonen. Al gebeurt het wel bij echt grote films (The Hobbit bv)
Natuurlijk doen ze het daarom, maar wie zegt dat het opweegt tegen de mensen die niet naar de bioscoop gaan, omdat er alleen maar een 3D-versie draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:17
Hahn schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:54:
Natuurlijk doen ze het daarom, maar wie zegt dat het opweegt tegen de mensen die niet naar de bioscoop gaan, omdat er alleen maar een 3D-versie draait?
Klopt. Alleen 3D versie in de bios (hetgeen ik lastig kan zien)? Prima. Dan kijk ik hem thuis wel. In 2D. Simpel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:35
Hahn schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:54:
[...]

^^ In mijn omgeving hoor ik inderdaad best vaak dat mensen steeds minder naar de bioscoop gaan vanwege 3D en alle idiote toeslagen/prijzen.

Kan zijn dat ze juist compenseren voor het verlies aan klanten, aangezien bepaalde groepen (m.n. ouders met kinderen) toch wel naar de bioscoop gaan, ook als het wat meer kost.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik denk dat, helaas, de 2D doelgroep vaak gewoonweg te klein zou zijn. Helemaal als je bv een film in IMAX wil zien. Van mij mogen ze 3D IMAX films ook in 2D draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Er zijn welgeteld 6 IMAX-zalen in Nederland, dus ik denk niet dat dat bijzonder veel uitmaakt :P

En of de 2D-doelgroep te klein is durf ik zeer te betwijfelen, zeker als de 2D-versie goedkoper is dan de 3D-versie. Maarja, geen bioscoop die aan wil tonen wat beter werkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik denk dat het lastig is om te bepalen hoe groot de doelgroep voor 2D is. Er zijn grofweg 3 groepen mensen in dat opzicht.

Groep 1: Willen/kunnen geen 3D zien en blijven dus thuis. (en leechen de film :P)
Groep 2: De groep die stilzwijgend in het 3D gebeuren meegaan, maar zodra er een keus is voor 2D voor de 2D gaan
Groep 3: 3D is da bomb!!!!!

Ik ben een beetje van groep 1 naar groep 2 gemigreerd, omdat er toch films zijn die ik heel graag in de bios wil zien. Maar ik ben wel selectief in de films die ik dan ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

link0007 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:57:
[...]

^^ In mijn omgeving hoor ik inderdaad best vaak dat mensen steeds minder naar de bioscoop gaan
Ik knip hem even, want volgens mij is dit juist van alle dagen. "In mijn omgeving" impliceert dat je je (steeds ouder wordende) omgeving als leidraad neemt. Heel logisch natuurlijk, maar niet echt representatief voor 'de markt'. Misschien dat er idd steeds minder mensen naar de bios gaan. Lastig in te schatten of al die mensen wel zouden zijn blijven gaan als er geen 3d uitgevonden zou zijn, vooral icm met alle nieuwe mensen, waarvan minimaal een gedeelte nu nu opeens wél naar de bios gaat door 3d ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
90710 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:53:
Ik ben ondertussen al bereid om meer te betalen voor 2D....ik doe dat eigenlijk al door de benzinekosten om naar Antwerpen te komen. Daar draaien ze nog steeds 2D varianten in de grootste(!) zaal (die overigens meer zitplaatsen heeft dan de grootste IMAX zaal in NL). Age of Ultron is blijkbaar niet groot genoeg. Net als Guardians of the Galaxy. Kansloos om die nog in Nederland te kijken door de monopolie van Pathé.

Het probleem ligt overigens niet 100% bij de bioscopen, want voor zover ik weet moeten de 2D en 3D versie apart worden aangeschaft bij de distributeur.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 19-04-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:16
McBoom schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:05:
Ik denk dat het lastig is om te bepalen hoe groot de doelgroep voor 2D is. Er zijn grofweg 3 groepen mensen in dat opzicht.

Groep 1: Willen/kunnen geen 3D zien en blijven dus thuis. (en leechen de film :P)
Groep 2: De groep die stilzwijgend in het 3D gebeuren meegaan, maar zodra er een keus is voor 2D voor de 2D gaan
Groep 3: 3D is da bomb!!!!!

Ik ben een beetje van groep 1 naar groep 2 gemigreerd, omdat er toch films zijn die ik heel graag in de bios wil zien. Maar ik ben wel selectief in de films die ik dan ga kijken.
Groep 4: Bezoekers die het geen drol kunnen interesseren of het 2D dan wel 3D is, en gewoon het goedkoopste willen.

Persoonlijk heb ik moeite met het 3D effect, dus een 2D versie is voor mij ook een uitkomst. Afgezien van de hoogte van de kaartjes die je al snel betaald voor een 3D versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Euroscoop in Tilburg en Maastricht is nog gewoon in 2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ondanks mijn grote liefde voor films ben ik eigenlijk al zeker 3 jaar niet meer in de bioscoop geweest.
Precies om de hier genoemde reden, 3D voegt nooit wat toe maar je zit wel heel de film met een oncomfortabele bril op je hoofd.

Dat en het feit dat ik altijd wel last heb van iemand (mobieltjes, praten, mensen voor je langs, enz) heeft mij weg gejaagd.

Inmiddels heb ik een 65" Plasma aan de muur hangen en een meer dan degelijke 5.2 set aangeschaft waardoor ik het eigenlijk helemaal niet meer mis. Aan het begin was "wachten" op de BR release soms lastig maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 10:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cinema Gouda vertoont zowel 3D als 2D films in haar grootste zaal. Zo heb ik daar The Hobbit: Battle of Five Armies in 3D gezien en ook Fast & Furious 7 in 2D. Geen idee trouwens of F&F7 ook een 3D-versie heeft. Beide in Dobly Atmos trouwens. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jorgen schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:39:
Cinema Gouda vertoont zowel 3D als 2D films in haar grootste zaal. Zo heb ik daar The Hobbit: Battle of Five Armies in 3D gezien en ook Fast & Furious 7 in 2D. Geen idee trouwens of F&F7 ook een 3D-versie heeft. Beide in Dobly Atmos trouwens. :)
Furious 7 is alleen 2D, dus aan deze informatie heeft niemand echt wat :+ Want elke bioscoop heeft wel films in 3D en andere films in 2D, maar het gaat hier om of 3D-films ook in 2D getoond worden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat begrijp ik. :P Ik noemde alleen beide films als voorbeeld van wat ik recentelijk nog gezien heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn internet doet gek. Sorry voor de dubbelpost.

[ Voor 76% gewijzigd door Jorgen op 19-04-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik zat net toevallig bij F&F7 in IMAX. Zat een groepje naast me allemaal met hun 3D brilletje op :')

Wat mij betreft zijn IMAX en 3D juist een reden geweest om films in de bios te gaan zien ipv ze te downloaden en op de TV thuis te kijken. Ik vind wel dat ze het een beetje uitmelken door al die toeslagen (€1,50 extra voor 3D, €1 voor een brilletje, €2,50 voor IMAX).

[ Voor 22% gewijzigd door RocketKoen op 19-04-2015 22:50 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jorgen schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:42:
Dat begrijp ik. :P Ik noemde alleen beide films als voorbeeld van wat ik recentelijk nog gezien heb. :)
Maar een film noemen die sowieso al 2D is geeft niet aan of die bioscoop ook 3D-films in 2D toont. En daar werd naar gevraagd.
RocketKoen schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:47:
[...]

Ik zat net toevallig bij F&F7 in IMAX. Zat een groepje naast me allemaal met hun 3D brilletje op :')
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan een beter antwoord: Momenteel draait onder andere Home (NL-versie) in Cinema Gouda. Deze wordt inderdaad in 2D en 3D vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jorgen schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:50:
Dan een beter antwoord: Momenteel draait onder andere Home (NL-versie) in Cinema Gouda. Deze wordt inderdaad in 2D en 3D vertoond.
Die draait overal (ook pathe) in 2D. Bij kinderfilms is dat heel vaak omdat die brilletjes niet echt geschikt zijn voor kinderen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ah, dat wist ik niet, maar ik zie inderdaad dat ze dit met Minions binnenkort ook gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Wat Hahn zegt en The Hobbit: BotFA draaide hier in Drachten ook in 2D, dus zo heel bijzonder is dat niet ;) Maar waarom wel die moeite genomen is bij The Hobbit is mij een raadsel.

Wat mij ook een raadsel is is dat er bij veel trailers gezegd wordt is dat de film (vaak niet de minste) in 2D en 3D kan zien, maar de 2D versie is dan nergens te bekennen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
McBoom schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:33:
[...]

Wat Hahn zegt en The Hobbit: BotFA draaide hier in Drachten ook in 2D, dus zo heel bijzonder is dat niet ;) Maar waarom wel die moeite genomen is bij The Hobbit is mij een raadsel.

Wat mij ook een raadsel is is dat er bij veel trailers gezegd wordt is dat de film (vaak niet de minste) in 2D en 3D kan zien, maar de 2D versie is dan nergens te bekennen 8)7
Tsja. Als ik zo kijk naar de reserveringen bij films die in 2D en 3D draaien dan worden de 3D films veel beter bezocht. Plus dat ze daar meer aan verdienen (toeslag). Lijkt het me logisch dat de bioscoop liever 3D draait.
Zeker wanneer ze in alle zalen al een 3D projector hebben staan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

RocketKoen schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:45:
[...]

Tsja. Als ik zo kijk naar de reserveringen bij films die in 2D en 3D draaien dan worden de 3D films veel beter bezocht. Plus dat ze daar meer aan verdienen (toeslag). Lijkt het me logisch dat de bioscoop liever 3D draait.
Maar dat is geen antwoord op mijn vragen/opmerkingen. Waarom de Hobbit wel en andere films niet? En waarom wordt er wel bij trailers met de 2D versie 'geadverteerd', maar is die nergens te bekennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Whatson schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:48:
Euroscoop in Tilburg en Maastricht is nog gewoon in 2D
Niet in Tilburg in ieder geval. Ook daar alleen de 3D versie van Age of Ultron.
Jorgen schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:50:
Ook hier alleen de 3D versie van Age of Ultron; of eigenlijk twee 3D versies 8)7.
RocketKoen schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:45:
[...]

Ik heb er geen probleem mee meer te betalen (3D tarief) voor een 2D versie. Ben er vrij zeker van dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
McBoom schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:53:
[...]

Maar dat is geen antwoord op mijn vragen/opmerkingen. Waarom de Hobbit wel en andere films niet? En waarom wordt er wel bij trailers met de 2D versie 'geadverteerd', maar is die nergens te bekennen?
De bioscoop bepaalt. Er staat bij Age of Ultrun bijvoorbeeld ook in de trailer "IMAX3D". Maar dat is ook maar zo in een paar bioscopen.

Ik gok dat ze een aantal doelgroepen onderscheiden bij films.
Verwachten ze veel kleine kinderen of "ouderen", dan is hij ook in 2D. Die groepen hebben het vaakst geen behoefte aan 3D.
Een films als Ultron is voor de doelgroep 12-25. En daar zitten heel weinig mensen in die liever 2D willen.

Overigens ben je in de filmwereld al vanaf 30 of 40 jaar een "oudere".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik schaar mezelf toch ook tot de doelgroep van Age of Ultron, maar val kennelijk daarbuiten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 20:58

The_Bird

Meneer de Raaf

Vermakelijk hoe 3D films een hype worden genoemd hier terwijl het een doorslaand succes is in de bioscopen. Logisch ook, het is een evolutie. Het maakt de films beter en tastbaarder. Verbaast me dat er toch nog zoveel mensen tegen 3D zijn maar ach toen de eerste kleurentelevisies er kwamen waren er ook mensen die zweerden bij zwart-wit beelden.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-06 18:06
Hier in Regio Utrecht nog zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 21:43

Rmg

JT - Eindhoven / Den Bosch en meer bied 2d brillen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Rmg schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:23:
JT - Eindhoven / Den Bosch en meer bied 2d brillen aan
Je kan die ook eenvoudig zelf maken, je hebt twee sets brillen nodig, één met grote 'glazen' en één met kleine.

Knip de grote glazen op maat voor de kleine bril waarbij je simpelweg één van de twee een kwartslag draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 21:43

Rmg

Anoniem: 63072 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:33:
[...]

Je kan die ook eenvoudig zelf maken, je hebt twee sets brillen nodig, één met grote 'glazen' en één met kleine.

Knip de grote glazen op maat voor de kleine bril waarbij je simpelweg één van de twee een kwartslag draait.
Een 2d bril is net zo duur als een 3d bril, dus waarom 2 3d brillen kopen en gaan lopen prutsen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Pathe in Breda doet zowel 2D als 3D vertoningen. Maar dan op verschillende tijdstippen. Laatst toevallig gekeken naar Fast 7. Maar wilde deze ook alleen in 2D zien (heb niet zoveel met 3D) maar dan moet je dus buiten de 'mainstream' tijdstippen gaan. De 3D versie draaide om 20.30 en 23.00
De 2D draaide alleen vanaf 19.00 ofzo.
Dus de keuze is er wel.. alleen moet je vaak wel goed zoeken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
naitsoezn schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:24:
Er ligt een JT bij mij in de buurt, en die heeft The Hobbit 1 t/m 3 niet in 2D vertoond.

Vanwege een probleem met mijn zichtvermogen kan ik geen 3D-films kijken; ik zie dan geen 3D. Een 3D-film kijken is voor mij vergelijkbaar met het kijken van een 2D-film met een zonnebril op die net de verkeerde sterkte heeft. Het is te donker, en ik krijg er hoofdpijn van.

Daarnaast moet ik de bril over mijn normale bril heen zetten, en dat is niet wat je noemt prettig kijken.

Als films niet meer in 2D te kijken zijn, dan ga ik er nooit meer een zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Rmg schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:37:
[...]

Een 2d bril is net zo duur als een 3d bril, dus waarom 2 3d brillen kopen en gaan lopen prutsen? :/
Bij de bioscoop waar ik kom verkopen ze die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-06 19:12
Ik ben benieuwd in welke bios dan bijv. de nieuwe Avengers nog in 2D draait in de regio Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

The_Bird schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:18:
Vermakelijk hoe 3D films een hype worden genoemd hier terwijl het een doorslaand succes is in de bioscopen.
Logisch als je niet kan kiezen tussen 2D en 3D. Een fiets met twee wielen is ook een groter succes dan een fiets met 5 wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
McBoom schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:57:
[...]

Logisch als je niet kan kiezen tussen 2D en 3D. Een fiets met twee wielen is ook een groter succes dan een fiets met 5 wielen.
Enige storende aan de 3D films vind ik de hogere kosten. Ik moet bekennen dat ik alleen Avatar echt leuk vond in 3D, verder kan ik me geen film heugen waarbij ik me kan herinneren dat ik de 3D meerwaarde vond hebben. Neem altijd eigen brilletje mee - heb zo'n clip-on ding voor op m'n eigen bril.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:01:
[...]

Ik moet bekennen dat ik alleen Avatar echt leuk vond in 3D, verder kan ik me geen film heugen waarbij ik me kan herinneren dat ik de 3D meerwaarde vond hebben.
Vond het bij gravity zeker wel wat hebben...

Maar de bioscoop hier in de buurt vertoont (gelukkig) meer normale films dan 3d. Soms heb je zelfs voor 1 film keuze uit de twee versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Fly-guy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:05:
[...]

Vond het bij gravity zeker wel wat hebben...

Maar de bioscoop hier in de buurt vertoont (gelukkig) meer normale films dan 3d. Soms heb je zelfs voor 1 film keuze uit de twee versies.
Zal voor iedereen anders zijn. Heb thuis ook een 3D tv en keek hier in het begin best veel 3D films op. Zo vond ik John Carter in 3D wel aardig, zeker omdat m'n vrouw weeën kreeg tijdens het kijken en we het einde pas hebben gezien toen m'n dochter een maand of 6 oud was :P

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:28
Viccers schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:22:
[...]

Ik ben benieuwd in welke bios dan bijv. de nieuwe Avengers nog in 2D draait in de regio Utrecht?
Het probleem met Age of Ultron is dat volgens de releaselijst van de NVF de distributeur helemaal geen 2D versie beschikbaar stelt in NL. Walt Disney Benelux heeft alleen maar digitale prints beschikbaar gesteld voor de IMAX versie en voor de 3D versie. Dat zou dan dus betekeken dat Age of Ultron nergens in NL in 2D draait, of gedraaid kan worden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Davidshadow13 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:11:
[...]

Het probleem met Age of Ultron is dat volgens de releaselijst van de NVF de distributeur helemaal geen 2D versie beschikbaar stelt in NL. Walt Disney Benelux heeft alleen maar digitale prints beschikbaar gesteld voor de IMAX versie en voor de 3D versie. Dat zou dan dus betekeken dat Age of Ultron nergens in NL in 2D draait, of gedraaid kan worden.
Benelux? Bullshit. Ik zit vanmiddag toch echt in Antwerpen naar de 2D versie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:01:
[...]

Benelux? Bullshit. Ik zit vanmiddag toch echt in Antwerpen naar de 2D versie te kijken.
Sinds wanneer ligt Antwerpen in Nederland? Hij noemt heel duidelijk, twee keer zelfs, Nederland. Dat 'ie het heeft over Walt Disney Benelux doet daar niks aan af, zo heet het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:02:
[...]

Sinds wanneer ligt Antwerpen in Nederland? Hij noemt heel duidelijk, twee keer zelfs, Nederland. Dat 'ie het heeft over Walt Disney Benelux doet daar niks aan af, zo heet het bedrijf.
De naam Benelux doet vermoeden dat dit NL bedrijf verantwoordelijk is voor de Benelux, anders had het immers Walt Disney Nederland geheten. Het kan natuurlijk zijn dat dit voor de Benelux verantwoordelijke bedrijf de distributie anders heeft geregeld in België en Luxemburg. Ze hebben in Brussel en in Hoofddorp een kantoor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-06 18:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 159816 schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:50:
[...]

De naam Benelux doet vermoeden dat dit NL bedrijf verantwoordelijk is voor de Benelux, anders had het immers Walt Disney Nederland geheten. Het kan natuurlijk zijn dat dit voor de Benelux verantwoordelijke bedrijf de distributie anders heeft geregeld in België en Luxemburg. Ze hebben in Brussel en in Hoofddorp een kantoor zitten.
Ja dat is ook erg waarschijnlijk. En zo wordt het ook gesteld. Walt DIsney Benelux heeft in NL alleen 3d versies uitgebracht.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 159816 schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:50:
[...]

Je kan het nog zo goed proberen te praten, het enige wat hij zegt is dat Walt Disney Benelux ervoor heeft gezorgd dat in Nederland er alleen 3D-versies draaien.

Dat jij in Antwerpen, wat niet in Nederland ligt, naar de 2D-versie bent geweest is dan ook helemaal niet van belang ;) Dus je opmerking, inclusief het woord 'Bullshit' was niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 26-04-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:58
Ik vind het overigens interessant dat er steeds wordt beweerd dat bioscopen alleen een 3D versie zouden draaien van een film omdat die meer geld oplevert want de 3D toeslag gaat geloof ik gewoon naar de distributeurs (daarom geldt een toeslag bij bijvoorbeeld Pathe Unlimited en Utopolis Flex kaarten bij 3D films denk ik).
Veel films worden inderdaad alleen beschikbaar gesteld in een 3D versie in Nederland, kinderfilms daarentegen worden wel in beide vormen aangeboden omdat daar veel meer vraag naar is omdat mensen denken dat 3D slecht is voor de ogen van kinderen en omdat kinderen eerder niet zo een bril op willen dragen echter vaak zijn de 3D versies nu eenmaal drukker dan de 2D versies, helemaal bij films voor volwassenen. Wat je wel af en toe ziet is dat na verloop van tijd van sommige films voor volwassenen er alsnog een 2D versie komt van bepaalde films omdat er geen plaats meer is in de 3D zalen want hoewel elke projector met 3D overweg kan wilt dat niet zeggen dat alle bioscopen ook de apparatuur in alle zalen hebben staan om 3D te vertonen (denk hierbij aan de RealD, Dolby en Master Image filters, de zenders voor de actieve brillen en de zilverscreens die bij passief 3D vereist zijn).

Zelf ben ik overigens wel een fan van 3D films in de bioscopen, kijk dan ook thuis ook nog regelmatig een 3D film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

echter vaak zijn de 3D versies nu eenmaal drukker dan de 2D versies
Ik "denk" dat als je beide films in dezelfde zaal draait dat de 2D versie meer verkoopt, want die is goedkoper en minder gedoe. Het is in ieder geval erg jammer dat er geen keuze is. Ik heb zelf al jaren een 2D bril zodat ik relaxed kan kijken, maar nu ik zelf ook een bril heb is het vervelender en nog steeds heb je het probleem dat het beeld een paar tinten donkerder is!

[ Voor 36% gewijzigd door MrVegeta op 28-04-2015 12:52 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 20:07
Ik was net aan het kijken voor Jurassic World en ga/ging meestal naar Pathe spuimarkt maar daar kan ik alleen maar naar Imax 3d en in scheveningen naar normaal 3d. Ik als brildrager ben hier geen fan van omdat ik dan met 2 brillen op m'n giechel zit. En omdat dat zogenaamde Zou hem liever in 2D zien.
Iemand nog tips voor Jurassic World in 2D want op internet zie ik hem alleen maar als 3D voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Ik ga naar de JT bioscoop,daar kun je een 2D bril krijgen ipv een 3D bril,niet ideaal maar ik ben hem ook alleen maar in diverse 3D versies tegen gekomen.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 23:21
Ik zie Jurassic World voorbij komen in 2D in Pathé Amsterdam De Munt, maar dat is dan ook de enige Pathé. Even geen zicht op wat de andere ketens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Misschien is dit een oplossing?

http://www.2dbril.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
Ik heb 1 slecht oog, en kijk dus erg vervelend naar 3d beelden. Ik heb de oplossing gevonden in mijn LG brilletje die ik bij m'n tv heb gekeken. Beide glazen zijn hetzelfde gepolariseerd. Problem solved.
True, je betaalt nog de paar euro toeslag voor 3d, maar ach... Dan kan je met je vrienden mee die wel graag 3d kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Het gaat mij er meer om dat ik dus al brildrager ben ik er dus helemaal gek word van het feit dat ik m'n eigen bril draag en daar nog eens zo een 3D brilletje voordoet dragen. Wil gewoon naar de bios zonder dat ik geforceerd word naar 3D te moeten. Je zou iig de optie moeten hebben. Straks moet je een 3D bril op sterkte gaan halen anders kan je niet meer naar de bios 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:34
De Cinemec (aan de A12 bij Ede) heeft erg fijne 3d brillen, Lekker groot (kleine vuist - grootte per glas) en klemt aan je hoofd ipv op je oren. Kan volgens mij prima over een bril heen. google maar cinemec 3d bril

En verder hebben ze daar geen IMAX, wel digitale 3d in een grote zaal. Vaak geweest al. Zit toch wel liever in een kleinere zaal, omdat daar het beeld in verhouding niet kleiner is (voor mijn gevoel).

Misschien maar eens een IMAX zaal proberen..

edit: wat ik nog wilde zeggen, die brillen kan je prima meenemen, ook al staan er bakken bij de uitgang om ze in te gooien. Neem nu die dingen mee als ik naar een pathe ga ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door JeyJey op 10-06-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:34

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 159816 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:44:
[...]

Pathe Tilburg wel. Verder Cinnecita heeft bv niet eens 3d.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
icecreamfarmer schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:16:
[...]

Pathe Tilburg wel. Verder Cinnecita heeft bv niet eens 3d.
Pathé had in het begin geen 2D variant van Age of Ultron, misschien nu wel...maar dat is mosterd na de maaltijd.

Cinnecita draait niet echt dit soort films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
JeyJey schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:10:
De Cinemec (aan de A12 bij Ede) heeft erg fijne 3d brillen, Lekker groot (kleine vuist - grootte per glas) en klemt aan je hoofd ipv op je oren. Kan volgens mij prima over een bril heen. google maar cinemec 3d bril

En verder hebben ze daar geen IMAX, wel digitale 3d in een grote zaal. Vaak geweest al. Zit toch wel liever in een kleinere zaal, omdat daar het beeld in verhouding niet kleiner is (voor mijn gevoel).

Misschien maar eens een IMAX zaal proberen..

edit: wat ik nog wilde zeggen, die brillen kan je prima meenemen, ook al staan er bakken bij de uitgang om ze in te gooien. Neem nu die dingen mee als ik naar een pathe ga ofzo
Klinkt goed idd die grotere brillen. Alleen kom ik uit omg. Leiden dus dan is Ede een flink stuk rijden voor een film :)
Geloof dat Cinemeerse in hoofddorp hem wel 2d heeft. Heb ze een mail gestuurd voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:17

Wildfire

Joy to the world!

mike30 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:40:
Het gaat mij er meer om dat ik dus al brildrager ben ik er dus helemaal gek word van het feit dat ik m'n eigen bril draag en daar nog eens zo een 3D brilletje voordoet dragen. Wil gewoon naar de bios zonder dat ik geforceerd word naar 3D te moeten. Je zou iig de optie moeten hebben. Straks moet je een 3D bril op sterkte gaan halen anders kan je niet meer naar de bios 😄
Ik heb een clip-on 3D-bril. Je weet wel, net zoals die zonnebrillen clip-ons die je op je normale bril kunt bevestigen. Ik heb dus geen bril-over-bril nodig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.klein.nl/media/catalog/product/cache/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/7/7/7777200177_0.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 12-06-2015 00:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Wildfire schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:52:
[...]

Ik heb een clip-on 3D-bril. Je weet wel, net zoals die zonnebrillen clip-ons die je op je normale bril kunt bevestigen. Ik heb dus geen bril-over-bril nodig :)

[afbeelding]
Ok dat zou een optie zijn. Welke moet ik hebben voor de bioscoop dan? Weet niet wat voor soort 3d ze daar gebruiken? Je hebt passief en actief toch?
Maar zeker een goede optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Deze brilletjes zijn er alleen als passief dus de keuze is dan makkelijk :)

(da's trouwens ook de techniek die de meeste bioscopen gebruiken)

Heb de mijne een paar jaar terug bij de Mediamarkt in Eindhoven gehaald. Is van het merk 'Ex3D'.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 12-06-2015 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Hoeveel betaal je voor zo'n dingetje? Ik ga niet heel vaak naar de bios, maar ik druk meestal lenzen in als we naar een 3D film gaan omdat het anders ontiegelijk irritant zit.

Normaal gesproken draag ik trouwens een bril dus 5 a 6x per jaar lenzen indrukken om vervolgens in een donkere ruimte te zitten voelt ook lang niet altijd zo prettig. :')

Edit: Werken die passieve brilletjes met polarisatie in een bepaalde richting? Zo ja kan ik ook m'n oude bril modden met zo'n plastic brilletje welke ik vorige keer meegenomen had van de bios. :P

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 12-06-2015 01:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

D4NG3R schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 01:40:
Hoeveel betaal je voor zo'n dingetje? Ik ga niet heel vaak naar de bios, maar ik druk meestal lenzen in als we naar een 3D film gaan omdat het anders ontiegelijk irritant zit.

Normaal gesproken draag ik trouwens een bril dus 5 a 6x per jaar lenzen indrukken om vervolgens in een donkere ruimte te zitten voelt ook lang niet altijd zo prettig. :')

Edit: Werken die passieve brilletjes met polarisatie in een bepaalde richting? Zo ja kan ik ook m'n oude bril modden met zo'n plastic brilletje welke ik vorige keer meegenomen had van de bios. :P
Ja, het linkerglas is tegen de klok in circulair gepolariseerd, het rechterglas is met de klok mee circulair gepolariseerd.

Mijn Ex3D clip-on 3D-bril heeft me destijds 25 euro gekost. Maar heb 'm nu al tig keer gebruikt dus dat geld heb ik er al lang en breed uitgehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 12-06-2015 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06 13:55
Grappig dat hier een topic over is. Ook ik heb altijd twee brillen op, en voor mij zijn lenzen geen optie aangezien ik voor van alles en wat allergisch ben waardoor er kleine bolletjes op mijn oogbol vormen die binnen de kortste keren mijn lenzen opzij duwen(erg gevaarlijk tijdens autorijden).

Zo een Ex3D clip-on is wel een leuke optie, wist niet dat zoiets bestond. Moet ook zeggen dat ik mij niet al teveel erger aan de dubbele bril. Moet ik er wel bij zeggen dat ik maar 5-6x per jaar naar de bios ga, ik kan mij voorstellen dat het bij frequenter bezoek vervelend wordt.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ik ben dus gezegend met een lui linkeroog. Doet ook niet mee met m'n rechter. Als ik lees zie je mn rechteroog lezen en m'n linkeroog doet niet veel. Dus ik krijg ook geen lenzen in anders had ik dat nog wel willen proberen. M'n linker krijg ik wel in want die kan ik volgen met m'n rechteroog. M'n rechter krijg ik niet in omdat links dienst weigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

Wat een drama is dat 3D zeg, Terminator: Genisys bijvoorbeeld is hier uitsluitend in 3D te bekijken, maar daar zit ik absoluut niet op te wachten. JT biedt dan wel weer een brilletje aan waarmee je 2D beeld krijgt maar dan zit je alsnog met zo'n klote geval op je neus...

Mocht iemand een bioscoop vinden in de omgeving Eindhoven waar 'ie wel in 2D draait, dan hoor ik het graag.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Amsterdam Arena, Den Haag Spuimarkt en Rotterdam de Kuip zijn de enige locaties van Pathé waar deze in 2D te zien is. Maar misschien een beetje aan de verre kant :p Wolff alleen maar 3D. Valt inderdaad wat tegen. Wat is je grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

ShitHappens schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:31:
Amsterdam Arena, Den Haag Spuimarkt en Rotterdam de Kuip zijn de enige locaties van Pathé waar deze in 2D te zien is. Maar misschien een beetje aan de verre kant :p Wolff alleen maar 3D. Valt inderdaad wat tegen. Wat is je grens?
Dat is vrij ver inderdaad... Ik wil best een half uurtje rijden maar het moet niet te gek worden :+

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 12-07-2015 20:38 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer1979
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Excuus voor de bump, maar dit ligt me aan het hart. Helaas kan ik bijna geen 3D zien, krijg er koppijn en oogpijn van. Ik wil graag naar de bioscoop, maar de laatste jaren wordt het me onmogelijk gemaakt. Zo nu weer met the Martian, alleen weer in 3D :(

Op http://www.joop.nl/media/..._3d_films_in_de_bioscoop/ kwam ik deze petitie http://petities.nl/petitie/ban-3d-in-de-bioscoop tegen. Teken je hem als je ook meer 2D wilt in de bioscoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 20:33
Ik krijg zelf ook hoofdpijn en last van mijn ogen van 3d films.. sinds ik deze 2d-bril heb is dat probleem in elk geval voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik zie absoluut geen reden om het te verbannen, maar het zou prettig zijn als elke film wel een paar keer in 2D word getoond. Sommige films kan je gewoon niet meer in 2D zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:46
peer1979 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:33:
Excuus voor de bump, maar dit ligt me aan het hart. Helaas kan ik bijna geen 3D zien, krijg er koppijn en oogpijn van. Ik wil graag naar de bioscoop, maar de laatste jaren wordt het me onmogelijk gemaakt. Zo nu weer met the Martian, alleen weer in 3D :(

Op http://www.joop.nl/media/..._3d_films_in_de_bioscoop/ kwam ik deze petitie http://petities.nl/petitie/ban-3d-in-de-bioscoop tegen. Teken je hem als je ook meer 2D wilt in de bioscoop?
Al gedacht een '2d bril' aan te schaffen? Dat is dus gewoon een 3d bril met 2 linker of rechter glazen. Niet ideaal maar zo kan je wel gewoon de film zien zonder koppijn (al wel een beetje zonde als je voor het 3d betaalt en dan 2d gaat kijken maar goed kan je iig met vrienden mee dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Bartske schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:04:
[...]

Al gedacht een '2d bril' aan te schaffen? Dat is dus gewoon een 3d bril met 2 linker of rechter glazen. Niet ideaal maar zo kan je wel gewoon de film zien zonder koppijn (al wel een beetje zonde als je voor het 3d betaalt en dan 2d gaat kijken maar goed kan je iig met vrienden mee dan).
Dat is een prima oplossing voor de mensen die geen 3D kunnen zien, maar zoiets werkt helaas niet met alle vormen van 3D die er tegenwoordig zijn.

Wat mij betreft mogen bioscopen voor een film in première gaat wel een enquête houden met de vraag of mensen het in 2D of 3D willen zien. Nu snap ik dat ze in sommige gevallen gebonden zijn aan wat een filmmaatschappij aanbiedt, maar het zou prettig zijn als een film in 2D te zien is als het merendeel van de kijkers dat wil. Laatst ook The Martian gezien in 3D maar voegt het nou iets toe? Nee, absoluut niet :X

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Het praktisch nut van 3D bevalt zeker te betwisten. Met name daar waar voorheen 3D gebruikt werd om de film naar je toe te halen (effecten de zaal in), het tegenwoordig gebruikelijk lijkt om alleen extra diepte toe te voegen. Heeft echt 0 extra amusementswaarde.
En inderdaad werkt zo'n anti-3D bril ook weer niet altijd. Met name omdat dat waarschijnlijk een gepolariseerde techniek (als bv Real3D) betreft en dus nooit gaat werken met de shuttertechniek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

peer1979 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:33:
Niet helemaal: https://www.pathe.nl/film/20561/the-martian Hij draait ook in 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
SomerenV schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:16:
[...]

Dat is een prima oplossing voor de mensen die geen 3D kunnen zien, maar zoiets werkt helaas niet met alle vormen van 3D die er tegenwoordig zijn.

Wat mij betreft mogen bioscopen voor een film in première gaat wel een enquête houden met de vraag of mensen het in 2D of 3D willen zien. Nu snap ik dat ze in sommige gevallen gebonden zijn aan wat een filmmaatschappij aanbiedt, maar het zou prettig zijn als een film in 2D te zien is als het merendeel van de kijkers dat wil. Laatst ook The Martian gezien in 3D maar voegt het nou iets toe? Nee, absoluut niet :X
Nee niet bij alle 3D vormen maar bij de meeste bioscopen wel.

Over de bioscopen: zo werkt het helaas niet. Gek genoeg heeft een bioscoop maar weinig inspraak over wat voor soort films ze gaan draaien. Heb zelf bij een kleine bioscoop gewerkt die geen lid was van een pathe oid, en dan heb je qua 'grote' films maar heel weinig keuze. Simpel gezegd werkt het zo: je moet een bepaalde film draaien 1x per dag voor minimaal zoveel weken, anders krijg je geen films van die maatschappij meer. De keuze 3D/2D is eigenlijk alleen voor de grote jongens zoals pathe die veel zalen hebben. Wil je als bioscoop een film alleen in 2D gaan draaien dan zal dit sowieso niet mogelijk zijn.

Voor je klacht moet je dus eigenlijk bij de filmdistributeurs (ook wel 'filmmaffia' genoemd) zijn en niet bij de bioscopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:23
Bartske schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:08:
De keuze 3D/2D is eigenlijk alleen voor de grote jongens zoals pathe die veel zalen hebben. Wil je als bioscoop een film alleen in 2D gaan draaien dan zal dit sowieso niet mogelijk zijn.

Voor je klacht moet je dus eigenlijk bij de filmdistributeurs (ook wel 'filmmaffia' genoemd) zijn en niet bij de bioscopen.
Ook een bioscoop als de Pathe kan enkel draaien wat ze aangeleverd krijgen (en hoeveel ze van iets aangeleverd krijgen). Dus de keuze voor 2D of 3D ligt vooral bij de filmmaatschappij die het geheel in NL distributeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Afaik betalen bioscopen per film de rechten om deze af te mogen spelen en niet per view, dus ik gok er op dat ze dubbel betalen wanneer ze ook de 2D versie willen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:21

Croga

The Unreasonable Man

ShitHappens schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:53:
nooit gaat werken met de shuttertechniek :/
Ik heb nog nooit een bioscoop gezien, noch verwacht ik die ooit te zullen zien, die shuttertechniek voor 3D gebruikt. Dat is veel te ingewikkeld (bril moet connectie hebben met projector) én veel te duur (shutterbrillen zijn actief) voor een bioscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Hogader schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

Ook een bioscoop als de Pathe kan enkel draaien wat ze aangeleverd krijgen (en hoeveel ze van iets aangeleverd krijgen). Dus de keuze voor 2D of 3D ligt vooral bij de filmmaatschappij die het geheel in NL distributeert.
Heb je gelijk in, maar een grote keten heeft wel meer gewicht om ook eisen aan de distributeur te stellen (en dat doen ze ook), als kleine bioscoop heb je vrij weinig te vertellen.

Ook onzinnig en ouderwets is dat ze maar een bepaald aantal 'kopieën' van de film kunnen verstrekken en die bij kleinere films verdelen over de bioscopen. In het analoge tijdperk was dat logisch (ze hebben maar een aantal filmrollen laten maken) maar in het digitale tijdperk is dat natuurlijk totaal achterhaald. Dan zeggen ze dus: nee die film krijg je niet want we hebben maar x aantal kopieën en [naburige bioscoop] krijgt hem bij jullie in de regio al.
D4NG3R schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:22:
Afaik betalen bioscopen per film de rechten om deze af te mogen spelen en niet per view, dus ik gok er op dat ze dubbel betalen wanneer ze ook de 2D versie willen tonen.
Ze betalen per film de rechten en daarnaast ook nog (een flink gedeelte van het toegangskaartje) per view.

[ Voor 16% gewijzigd door Bartske op 05-10-2015 15:24 ]

Pagina: 1