• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-01 17:27
Ik heb een GTX 980 in mijn bezit met meerdere aansluitingen. Ik heb een iiyama ProLite E2483HS monitor, die ik aansluit via een DVI-kabel. Nu heb ik nog een tweede hands Panasonic TV. Ik dacht, laat ik die eens aanluiten. Ik gebruik hiervoor een HDMI-aansluiting, omdat op de GTX 980 geen VGA-aansluiting zit.
Als ik beide aansluit krijgt de Panasonic TV de aanduiding scherm 1 en de iiyama ProLite E2483HS de aanduiding scherm2. Dat wil ik dus niet. Ik heb geprobeerd dit om te draaien, maar dit lukt me niet. Het lijkt erop dat de HDMI aansluiting voorrang heeft op de DVI aansluiting. Kan ik dit ook aanpassen en zo ja, hoe.

NB. ik heb nog niet gecontroleerd of de iiyama ProLite E2483HS monitor ook nog een andere aansluiting heeft, die weer voorrang heeft op de HDMI/ aanluiting.

Groeten uit het hooge Noorden, Wolvega

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Maar wat is precies het probleem, alleen het nummertje? Want in de videokaart settings kun je gewoon instellen welk scherm het primaire is.

• be3a18
Helaas niet dus. De iiyama ProLite E2483HS blijft aanduiding 2 houden en ik kan deze niet wijzigen. Nu las ik dat de iiyama ProLite E2483HS ook een HDMI aansluiting heeft. Ook dit helpt helaas niet, want de GTX 980 heeft maar één HDMI aansluiting.
Kan ik ook in de BIOS van de videokaart de volgorde wijzigen, kan ik uberhaupt in de BIOS van een videokaart komen...

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Wat is nou het probleem dat je ondervindt? Het nummer maakt namelijk in principe niks uit.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jij zoekt denk ik gewoon dit vinkje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BqozPio.png

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 19:56
Dat vinkje inderdaad, en de mogelijkheid om de schermen van plaats te wisselen door ze simpelweg te verslepen (in hetzelfde venster als hierboven)

• be3a18
Ik zie (en heb gezien) wat jullie bedoelen. Volgens mij kreeg ik het vinkje niet aangevinkt. Verslepen heb ik ook geprobeerd, maar nog niet zoals het hierboven gezegd wordt. Ik ga het uitproberen! Bedankt.

Verder gewoon nog de vraag of het in het algemeen mogelijk is om in de BIOS van een videokaart te komen, volgens mij kan dat niet.

• Room42
  • Niet online
be3a18 schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:37:
[...]

Verder gewoon nog de vraag of het in het algemeen mogelijk is om in de BIOS van een videokaart te komen, volgens mij kan dat niet.
Welk BIOS :o Volgens mij heb je een klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt.
En ook bij dit vraagstuk draaien we het weer om: Waarom wil je dat? Wat verwacht je daar te kunnen vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 19-04-2015 21:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:36
Dat is gewoon een identificatie nummer. Er had net zo goed afeadfasdf bij een kunnen staan en fahefroajdf bij de ander. Het maakt niets uit. Gewoon monitor met nummer 2 als main instellen en klaar?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:06

Nemesizz

Untouchable

Room42 schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:49:
[...]

Welk BIOS :o Volgens mij heb je een klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt.
En ook bij dit vraagstuk draaien we het weer om: Waarom wil je dat? Wat verwacht je daar te kunnen vinden?
Een videokaart heeft wel een BIOS maar werkt niet zoals een BIOS van een moederbord.
Je kan er niet inkomen of dingen instellen, tenzij je een ding gaat flashen (het heeft meer weg van een gewone ROM dan van een BIOS zoals bij een moederbord).

• Room42
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:26:
[...]

Een videokaart heeft wel een BIOS maar werkt niet zoals een BIOS van een moederbord.
Je kan er niet inkomen of dingen instellen, tenzij je een ding gaat flashen (het heeft meer weg van een gewone ROM dan van een BIOS zoals bij een moederbord).
Gewoon een firmware dus ;)
Hmpfr http://en.wikipedia.org/wiki/Video_BIOS :X

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 20-04-2015 13:28 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:06

Nemesizz

Untouchable

Room42 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:27:
[...]

Gewoon een firmware dus ;)
Ja eigenlijk wel, maar ze noemen het altijd nog een video-BIOS, tja, ik heb het ook niet verzonnen :P

• Room42
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:28:
[...]

Ja eigenlijk wel, maar ze noemen het altijd nog een video-BIOS, tja, ik heb het ook niet verzonnen :P
Yes, I stand corrected (zie edit) ;)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 19:29

Zorian

What the fox?

Wat OP waarschijnlijk bedoeld is dat als je de BIOS/UEFI van je PC in gaat hij een scherm aangesloten via HDMI verkiest boven DVI. Dit herken ik van mijn GTX670/GTX970.
Stel dat je dus 2 schermen eraan hebt hangen, 1 via DVI en 1 via HDMI, waarbij dus degene met DVI het hoofdscherm is, en je gaat de BIOS/UEFI in, dan zal het beeld enkel verschijnen op scherm 2 die via HDMI is aangesloten.

Zover ik weet is dit onmogelijk te wijzigen, tenzij je dus met omvormadapters (DVI->HDMI) gaat lopen prutsen om zo allebei de schermen via DVI aan te sluiten (mits er 2 DVI-poorten op de GPU present zijn). Dan is het een kwestie van kijken welke van de 2 poorten hij prefereert en daar dan de monitor aan hangen.

Voor de rest, kwestie van wat hierboven al is aangegeven; Omdraaien en primary monitor aanvinken.

De enige manier waarop je een vBIOS overigens kan 'benaderen' is wanneer je met een speciaal geprepareerde USB stick de vBIOS wil flashen met een andere versie. Er is geen GUI (interface) zoals bij die van de PC zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 20-04-2015 14:33 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

heggico schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:11:
Dat is gewoon een identificatie nummer. Er had net zo goed afeadfasdf bij een kunnen staan en fahefroajdf bij de ander. Het maakt niets uit. Gewoon monitor met nummer 2 als main instellen en klaar?
Toch herken ik dat probleem wel.
Ik heb zelf 2 beeldschermen eraanhangen. en dan maakt het idd niet uit wat wat is.

Maar als ik mijn tv aan de hdmi uitgang hang, dan boot de pc op met dat als hoofdscherm.
Dat corrigeert windows wel tegen de tijd dat je moet inloggen. Maar ik zie dan dus nooit of mijn pc aan het booten is totdat hij ermee klaar is :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1